EL NOI DE LA BROSSA

Un relat de: Rosa Gubau

EL NOI DE LA BROSSA


Qui ho havia de dir, que la meva primera experiència d’una cita a cegues, seria una tarda assolellada de primavera, amb aquell atractiu xicot, amb qui vam tenir una atracció mútua inesperada.
Amb el que no comptava, era que el lloc de trobada acabaria sent en un entorn envoltat de contenidors i cubells escampats per terra, que desprenien una ferum insuportable. Això sí, un indret perfecte per reconèixer-nos, estàvem completament sols! Que depriment; a qui se li acut una idea tan barroera? Una simple salutació, trista i efímera, i unes quantes ganyotes, que ho deien tot, van ser la nostra carta de presentació.
En un tancar i obrir d’ulls, érem dins del cotxe, per fugir d’aquell lloc tan fetorós, però les seves primeres paraules em van tranquil•litzar, sembla que va donar mil voltes per aparcar, i li va ser impossible aconseguir-ho, i per ell, la puntualitat era sagrada; em va semblar una justificació bastant coherent.
La següent conversa va ser agradable i fluida, tot i que, quan menys m’ho esperava, la seva mà, queia sobtadament com el tentacle d’un pop sobre les meves cuixes; aquesta gosadia em va fer la guitza, però amb un simple gest d’advertència, en va tenir prou, si bé, al cap d’una estona, veient el seu tarannà, ho vaig interpretar com una actitud innocent.
Ben entrada la tarda, ens vam aturar a sopar en un restaurant al bell mig d’un bonic poble costaner, on vam tenir una xerrada llarga i distesa; les rialles, el diàleg i la bona entesa, van ser el plat fort, que posteriorment, amb la passejada nocturna i la posta de sol, l’ambient es va anar caldejant amb expressions i mirades incitadores, que ho van precipitar tot. La libido va pujar de to, la fogositat ens va envair... i vaig pensar: A fer punyetes, avui tiro pel dret, però un indesitjable contratemps va estroncar aquell excitant moment en un tres i no res, i vam haver de marxar. Conclusió: Per un dia que em deixo anar, el més calent a l’aigüera.
Tanmateix, va ser una vetllada animada i amistosa, i ens tornaríem a veure ben aviat.
Ja de tornada, anava conduint tranquil•lament... I tot just va enfilar l’ampla avinguda a tocar de casa, va posar la directa, i sense cap mena d’escrúpol va anar a aparcar de cap als mateixos maleïts i pudents contenidors. L’ànima em va caure als peus, sempre amb el lliri a la mà. Quina fal•làcia!
Quan va obrir la seva porta per sortir i acomiadar-nos, vaig tenir un cop de sort. Atabalat buscant les claus que li havien caigut a terra, no vaig desaprofitar l’ocasió.
Encara avui sento aquella veu llunyana que pregonava: I ara, on collons s’ha fotut aquesta dona? No ho entenc.


Rosa Gubau.



Comentaris

  • Una simple experiència amorosa no molt lluny de la realitat.[Ofensiu]
    histories_medievals | 17-07-2023

    Primer al contenidor, després al cotxe, després al restaurant , després la noia desapareix... no és el més meravellós idili que et puguis imaginar, però almenys literàriament funciona i té un toc de realisme literari ben aconseguit.

    Pel que em sembla veure, aquest noi era bastant guapo però no el summum del romanticisme i de la imaginació. Bé, no serà el conte de fades més bonic del món però té, insisteixo, un toc de realisme saborós.

    En fi, ens veurem, Rosa Gubau, salut!!!

  • De tot[Ofensiu]
    Antònia Puiggròs Muset | 03-06-2023 | Valoració: 10

    Un bon relat entre l'humor i el "com està la gent". Realment, en una cita a cegues pot passar de tot. Hi trobo a faltar una mica de concreció: Com és que van quedar en aquell lloc? Quin contratemps va espatllar la vetllada? Penso que "Aventures i desventures d'una cita a cegues" podria ser el títol d'un recull de contes ben divertit.
    Un plaer llegir-te.
    Antònia

  • Agraïments[Ofensiu]
    Nua Dedins | 29-05-2023 | Valoració: 10

    Gràcies i més gràcies pels teus comentaris als relats, el darrer 'La mestra apassionada'. I d'una passió a una altra amb el teu relat. Endavant amb aquest i molts més! Gra`cies Rosa, ens seguim llegint.

  • Ben desenvolupat [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 27-05-2023 | Valoració: 10

    He tornat a llegir, amb calma, de nou aquest Relat. Mot ben tractat. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat sobre Pronoms.
    Cordialment,

  • Mals auguris[Ofensiu]
    Marina i punt | 23-05-2023

    El primer impacte és important i en aquest cas, no presagiava res de bo des d'un començament.
    No sé si a la protagonista li van quedar ganes de provar una segona cita a cegues, en tot cas li recomanaria que prengués ella les regnes de la situació per evitar, almenys, un lloc tan poc adient i gens propici per a l'enamorament.
    Sempre originals els teus relats, ens fas gaudir de la seva lectura.

    Salutacions

  • Olor a container.[Ofensiu]

    Hi ha pudors que embriaguen i personalment les trobo agradables, com ara les que s'olora quan passes per davant d'una granja de porcs....Pero hi ha altres que maten com la de les caques de gossos o la dels containers... La meva pregunta és si el personatge del relat anava perfumat? A banda de la mala olor a ves a saber què!, cal tenir en compte també l'impresió visual nefasta que causa aquests containers del relat en un dia tant especial com és una cita a cegues.... Un relat molt ben escrit...Nil.

  • Olor a container.[Ofensiu]

    Hi ha pudors que embriaguen i personalment les trobo agradables, com ara les que s'olora quan passes per davant d'una granja de porcs....Pero hi ha altres que maten com la de les caques de gossos o la dels containers... La meva pregunta és si el personatge del relat anava perfumat? A banda de la mala olor a ves a saber què!, cal tenir en compte també l'impresió visual nefasta que causa aquests containers del relat en un dia tant especial com és una cita a cegues.... Un relat molt ben escrit...Nil.

  • quina mania[Ofensiu]
    Atlantis | 23-05-2023

    aparcar sempre al lloc on fa pudor!!

    un relat mol ben escrit, àgil de llegir i amb un toc d'humor o de decepció?

    Estàs molt activa i des de que has començat a escriure trobo que tots els teus escrits son cada vegada millor. Segueix així!!!

  • Sorpresa![Ofensiu]
    Prou bé | 23-05-2023

    Un relat teu en prosa! M'agraden molt el teus poemes però també quan t'expliques, així de bé, en prosa.
    Un relat que no pot deixar d'anar llegint per la trama, per l'originalitat i per com està escrit i descrit.
    Amb total cordialitat

  • Fugir-ne...[Ofensiu]
    llpages | 23-05-2023

    com de la pudor, mai millor dit! Un relat entretingut i original, encara que estic ben segur que trobaríem l'equivalent real al tocacampanes de protagonista mascle, hahaha!

  • Quines coses![Ofensiu]
    Montseblanc | 22-05-2023

    Hi ha persones que no tenen gens d'olfacte, el noi del relat deu ser una d'aquestes, perquè sinó no s'entén que torni a aparcar al mateix lloc. Hi ha una altra opció, que li agradi la pudor. Llavors la protagonista fa bé de fer-se fonedissa.

  • FESTIU[Ofensiu]

    Rosa,

    Relat planer, agradable de llegir; tanmateix, picardiós, suggeridor...

    Una trobada tal volta desitjada per molts. Això sí, amb un final diferent, és clar.

    M'ha agradat. Enhorabona!

    Salutacions,

    Fidel Gangonells

  • Volia dir...[Ofensiu]
    Cesca | 22-05-2023

    Volia dir que, el noi, per la trobada als contenidors té una excusa, però triar, altre cop, els contenidors per acomiadar-se diu molt poc a favor d'ell ( volia dir que ell fa "pudoreta", no el text, eh?). La protagonista fa molt bé d'esfumar-se.

  • Cita a cegues. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-05-2023 | Valoració: 10

    Jo tampoc ho entenc… Realment un relat que incita a una dificultat que ve de sorpresa al final. La dona on s'ha quedat? M'ha sorprés tota l'acció, que es tornarien a veure…
    Ets molt enginyosa, Rosa.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Contratemps oportú?[Ofensiu]
    Cesca | 22-05-2023 | Valoració: 9

    L’excusa de la puntualitat s’accepta, però repetir a la tornada fa una mica de “pudoreta”. Bé per la protagonista.
    Un relat ben divertit!

  • Sensible [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 22-05-2023 | Valoració: 10

    Enhorabona. Un Relat ple d'humanitat. El llegiré més vegades.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat. La reconciliació, un clima participatiu i molt adient.
    Molt cordialment,

Valoració mitja: 9.83

l´Autor

Foto de perfil de Rosa Gubau

Rosa Gubau

73 Relats

1099 Comentaris

41264 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Soc nascuda a Mataró l'any 1.957. Sempre he estat una persona amb moltes inquietuds, en l'àmbit laboral, esportiu i de creixement personal. El cuquet d'escriure el tinc des de fa molts anys, tot i que mai m'hi havia posat. Ara que disposo de més temps he decidit provar-ho. Espero sortir-me'n una mica, si més no, aprendré de tots vosaltres.