Descregut

Un relat de: Prou bé
A casa seva regnaven les supersticions que predicava l'àvia profetitzant tot un munt de desgràcies si...
Ell no hi creia.
Era alegre, fort i valent i pensava que era popular al barri.
Van ser tretze companys de jocs quins el van apallissar fins a deixar-lo mig estabornit.
Mai va saber per què.

Comentaris

  • Curt i precís[Ofensiu]
    Naiade | 24-05-2023

    Amb poques paraules n'has fet un bon relat . Sort

  • Curt i precís[Ofensiu]
    Naiade | 24-05-2023

    Amb poques paraules n'has fet un bon relat . Sort

  • Breu i concís[Ofensiu]
    marialluïsa | 18-05-2023


    amb els elements justos per mostrar-nos les pors de l'àvia i la confiança del net. Molt ben jugat. També es cert que no es pot anar amb el ciri a la ma i pecar de bona persona. Un bon microrelat.

  • Supersticiós a la força[Ofensiu]
    fesolmenut | 17-05-2023 | Valoració: 10

    Bon dia, Prou bé,

    abans es deia allò que la lletra amb la sang entra. En el teu cas és la superstició, més que no la lletra, el que el protagonista del teu relat es veu obligat a abraçar després la pallissa que li claven.

    Ben jugat el subtema del concurs. Breu, concís i punyent.

    Molta sort!

    PD: moltes gràcies pel comentari al relat "Maledicció subtil i altres coses".

  • Malcregut[Ofensiu]

    Una amiga meva, sàvia, ja difunta, deia que són els pares, o en aquest cas, l'àvia, que provoquen els accidents dels fills amb la por a flor de pell constantment.... L'àvia, amb la seva actitud ho ha provocat en el relat. Per cert el mot descregut tot i que és al diccionari he sabut que en castellà és Descreído i al seu torn, aquest traduït al català fóra Descreient o Menyscreient refeint-se al tema religiós sobretot. A casa fèiem servir el mot Malcregut que em sembla més nostrat si és refereix a "desobedient".

  • TRETZE COMPANYS. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 16-05-2023 | Valoració: 10

    En aquest relat dius que van ser tretze companys que el van apallissar i el van deixar malaurat. Molt ben reeixit, aquest microrelat.
    Enhorabona i sort.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Seguretat [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 14-05-2023 | Valoració: 10

    Bones afirmacions. Enhorabuena.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Salutacions,

  • Amb poc n'hi ha prou[Ofensiu]
    Cesca | 11-05-2023 | Valoració: 9

    Breu però contundent. No cal més.
    Enhorabona. Sort

  • Potser perquè era un triomfador?[Ofensiu]
    Atlantis | 11-05-2023

    Un tema molt actual, el de l'assetjament escolar. Estaria bé analitzar les motivacions, entrar en la ment dels assetjadors, veure les carències que porten a aquetss actes de violència i posar-hi remei.

    També t'estàs decantant pels micro-relats? M'agrada.

  • La confiança[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 11-05-2023

    De vegades ser massa confiat va acompanyat de sorpreses, que no sempre són agradables, millor ser confiat sense anar amb el lliri a la mà.

    Bon microrelat, poques paraules i ben enteses.

    Salutacions i sort.

    Rosa.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 9.75

l´Autor

Foto de perfil de Prou bé

Prou bé

137 Relats

1327 Comentaris

52531 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Bilder hochladen




Vaig néixer fa un munt d'anys al cap i casal del meu país, al qual m'estimo. Molta sort. Vaig créixer en una família fantàstica. Molta sort. Vaig col·laborar a crear-ne una, fa un munt d'anys, que s'ha enriquit amb fills i néts. Molta sort. Vaig treballar, un munt d'anys, sempre en allò que m'agradava: la meva professió. Molta sort. I ara, a la recta final que espero sigui molt llarga, crec que segueixo tenint molta sort.


Email proube43@gmail.com