Contes del Raval: L'orfe ric

Un relat de: Eric Martinez
El carrer de Jerusalem, us situareu en ell en sortir per la part del darrere del mercat de la Boqueria, i entre els seus pisos, encara avui dia s'explica la història de l'orfe ric.

Anys enrere, un orfe va ser adoptat per una parella de joves artistes, reconeguts arreu del món, de fet, les males llengües, deien que el jove Picasso els va robar una de les seves obres.

Era una família ben peculiar, fins que es van mudar al carrer Jerusalem.
El pare de família, es va posar malalt, la mort se l'emportà una nit entre la tos i la falta d'aire.

La seva dona, la mare, va morir de tuberculosis, però fins avui, els metges sempre han dit que es va deixar morir.

L'orfe va heretar el pis, i cada nit entrava espantat al despatx dels seus pares.
La por del jove era provocada per la pena i la foscor de les nits, ja que segons ell, hi havia alguna cosa que vivia en aquella habitació.
En seure a la cadira del seu pare, podia notar com el divan del costat s'enfonsava davant seu.
La por anava a més... No obstant això, de la mateixa manera, que la por es feia latent, la salut també.
La finestra de l'habitació donava al carrer, i com a punt d'evasió, va començar a escriure tot allò que veia rere els cristalls.
A l'estiu, una copa de vi a la plaça de la Gardunya, i una mica de tinta a la llibreta.

La fortuna va trucar a la seva porta, i els seus llibres es van començar a vendre com si fossin magdalenes de xocolata del carrer Petritxol.

Van passar els anys, i el nostre protagonista es va fer molt vell.
El nostre amic va seure al divan que li provocava tanta por, i va veure, com s'enfonsava amb ell.

El dia d'avui, si passes pel carrer Jerusalem, i saps on vivia l'orfe ric, no dubtis a mirar per la finestra.
Segur que ell t'observa somrient, amb els seus pares, i et desitja el millor en el teu nou dia.

Comentaris

  • Les petites històries[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 25-02-2023 | Valoració: 10

    Aquesta sèrie de relats del casc antic de Barcelona, amb tota la sensibilitat i la realitat que s’hi amaga és un plaer per la lectura. M’encanta. Una forta abraçada.
    Aleix

  • La fortuna de l'orfe ric. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 24-02-2023

    Un relat molt ben redactat i interessant, on l'orfe al pas del temps es va fer ric.
    El carrer Jerusalem serà sempre visitat per a veure la finestra, on vivia l'orfe.

    (El que estàs fent en contestar al que t'ha llegit, en la teua pàgina, és autocomentar-se, això no està clar. Ho has fet dues vegades)

    Cesca![Ofensiu]
    Eric Martínez | 23-02-2023
    Gràcies de tot cor Cesca!
    Espero que sí!
    Una forta abraçada!

    (Aquí contestes a Cesca, en el teu bloc) (Has d'anar a la seua pàgina a donar-li les gràcies) (Segon em va dir Fidel Català, a mi, una altra vegada, ja fa temps.)

    (Si vols donar-me les gràcies a mi, has de vindre a la meua pàgina, gràcies) (Així és el sistema).

    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT



  • Cesca![Ofensiu]
    Eric Martinez | 23-02-2023

    Gràcies de tot cor Cesca!
    Espero que si!
    Una forta abraçada!

  • N'hi haurà més?[Ofensiu]
    Cesca | 23-02-2023 | Valoració: 9

    Quin conte més bonic! De tan bon llegir que et quedes amb ganes d'escoltar-ne un altre.
    N'hi haurà més? Tan de bo que sí!
    Un plaer.

  • Gràcies[Ofensiu]
    Eric Martinez | 23-02-2023

    Gràcies a tots de tot cor.
    Eric

  • Una bona història[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 23-02-2023

    Un fet que decsonèixia del tot, i que m'ha semblat molt interessant. El saber no ocupa lloc. Contenta d'haver-te llegit Enric.

    Salutacions.

    Rosa.

  • Ho desconeixia[Ofensiu]
    llpages | 23-02-2023 | Valoració: 10

    No n'havia sentit a parlar mai, d'aquest conte del Raval, però m'ha agradat. Ben escrit per la senzillesa en què s'exposen els fets, clar i català. Agraït per il·lustrar-nos!

  • L'afillat.[Ofensiu]

    Ja trobava a faltar els teus contes de por ambientats a la Barcelona vella, i començar el relat per una criatura afillada per un matrimoni d'artistes ja és una bon argument. En aquesta i crec que per primera vegada el personatge principal té una bona fí de vida i això és d'agrair per al lector. Perquè has aconseguit, alhora, tenir-nos en suspens poruc i contents de que tingués un final feliç. Ens mantindrem amatents a nous contes del Raval. Una abraçada, Nil.

  • Fantasmes i èxit.[Ofensiu]
    SrGarcia | 22-02-2023

    Ja enyorava les teves històries urbanes, sempre tan ben ambientades.
    Un relat de fantasmes ben especial; la por i l'enyorança poden ser molt fortes i ens poden portar a veure el que desitgem. El conte és molt bonic, m'agrada que acabi bé, amb el protagonista ja vell, ric i amb èxit. Bon final, una bona interpel·lació als lectors.

Valoració mitja: 9.67