Al límit

Un relat de: Pallars
Aquell 23 d’abril l’Agnès no rebria de mans del seu home la rosa que acostumava a flairar any rere any en una data tan festejada.
Un compromís professional ineludible era el causant d’aquella absència. Tanmateix ell hauria acordat amb la florista del barri que un repartidor la hi portés al domicili.
Quan sonà el timbre l’Agnès es precipità a obrir la porta. Davant seu, un jove que podria ser el seu fill, li oferia una capsa de cartró allargassada molt ben embolicada. Penjant d’un fil hi havia un sobret amb una nota que deia:

Agnès,

Seré simple i brusc. No en sé més. Sàpigues que la rosa que reps simbolitza allò que, des de fa temps, sento per tu. Ho sento.

Mateu

Quan l’amor s’esvaeix, la indiferència regna i el respecte salta pels aires apareix la mesquinesa en forma de rosa negra i una fugida cap a endavant.

I un alliberament en forma de somriure, presagi d'una felicitat merescuda.

Comentaris

  • Una rosa negre[Ofensiu]

    Una manera Daliniana de manifestar allò que un sent per l'altre. Encara que hagués valgut més estalviar-se aquesta forma de dir que no estimo. Però vaja!, a voltes cal ésser sincer, honest i anar al gra..
    sense caure en la degradació. Sensibilitat i expressió escrita admirable.

  • Sorpresa[Ofensiu]
    Marina i punt | 01-05-2023

    Ben sorpresa amb aquesta original idea per un dia de Sant Jordi, com igualment sorpresa es deu quedar la protagonista d'aquesta història. M'ha agradat molt.

    Salutacions

  • Somriure enigmàtic.[Ofensiu]
    SrGarcia | 25-04-2023

    Un relat poc típic del que sol ser sant Jordi, però molt realista.
    La tristor i la duresa del que escrius s'allunyen en aquest final on l'Agnès es veu alliberada, potser ja ho esperava i ho desitjava això.

  • rosa negre[Ofensiu]
    Atlantis | 24-04-2023

    Sembla que ara es trenquen relacions amb un watssap de comiat.Aquest va ser més elegant, amb una rosa.

    Relat concís i clar.

  • Original i ...[Ofensiu]
    llpages | 23-04-2023 | Valoració: 10

    amb mala bava! Però la vida és així i la gent se les empesca totes. Excel·lent relat, m'ha agradat!

  • Rosa amarga.[Ofensiu]

    Ara jo anava a fabular que tindria un amor a primera vista amb el repartidor, però no! Unes lletres punxants li amarguen el cor. Tot amb tot cal admirar l'honestedat del desamorat, encara que sigui per mitjà d'una rosa. Un relat precís, contundent i trist...Un Sant Jordi romput. Molt bon relat Pallars.

  • Espines[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 21-04-2023

    Quatre paraules desafortunades i mil espines clavades al cor en un dia tan assenyalat. El desamor no té filtre. Un relat aprofitant la Diada de Sant Jordi, molt ben pensat.

    Salutacions, sort i Bona Diada Pallars!!!!

    Rosa.


  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats