Cándido

Un relat de: Pallars
Es va guanyar el sobrenom de Cándido a pols. Totes les seves “amistats” anaven plenes de la seva faceta somniadora.
S’apuntaria a una ONG i des del mateix terreny -in situ- atendria totes les persones necessitades d’ajut i compassió. La seva presència seria incondicional i pel temps que calgués.
Sacrificaria viure amb parella i tenir descendents a fi i efecte de centrar-se plenament en el proïsme.
Estudiaria la carrera de Químiques perquè, més tard o més d’hora, li permetria experimentar amb diverses substàncies, les quals podria transformar i dur a terme allò que sempre havia somiat: destruir -via “bomba”- els personatges malignes que més mal havien fet a la gent normal i corrent.
Tot això i molts altres projectes humanitaris més pensava realitzar si no fos perquè en Mauricio, novament, li va etzibar un cop al cap que el va deixar ben estabornit. Al seu racó de sempre, enmig de quatre ampolles de vi, un cartró, una manta i un gat recargolat.
Res, un company de jaç que, en sentir recitar per enèsima vegada el reguitzell de propòsits/despropòsits de l'home, va tirar pel dret per tal d’assegurar-se un descans tranquil.
La nit pintava freda.

Comentaris

  • Tendresa i tristor[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 13-03-2022 | Valoració: 10

    Uf, un relat tendre, però trist, un gran somni és el que vol viure el protagonista. Llàstima que només fos un somni.
    Enhorabona, m'ha agradat molt,
    Salutacions,
    Neus

  • Hola, bona vesprada Pallars. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 24-02-2022

    Hola: Gràcies per la teua visita i el teu amable comentari al meu relat: "El veterinari", on dius que és "lliçons de vida". Gràcies per la teua opinió.
    Salutacions.

  • Home! Això no![Ofensiu]
    llpages | 20-02-2022 | Valoració: 10

    Això d'associar la química amb les bombes m'ha tocat el voraviu, que sóc del ram i sap greu; les medecines també les preparem els químics (entre d'altres) i fan una funció social més reconeguda...
    Bé, puntualització a banda, m'ha agradat el relat, ben descrit i amb sorpresa final. Enhorabona, Pallars!

  • Candido[Ofensiu]
    Prou bé | 20-02-2022

    Relat que ens diu que també en circumstàncies molt adverses, podem mantenir els somnis. (Amb alguna ajuda, sembla).
    Bon escrit!
    Amb total cordialitat

  • Un descans tranquil. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-02-2022

    Molt bon relat. El "Cándido" té una bona faceta somniadora. S'ha de veure bé i amb bons ulls al proïsme. M'ha agradat com ho planteges.
    Saluts i sort.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.


    Gràcies per participar.


    Comissió XII Concurs ARC de microrelats