Abraçada còsmica

Un relat de: MarBlava

I vaig somniar que....
m'enlairava,
i el meu cos quedava buit,
com una disfressa abandonada.
Alliberada l'ànima de lligams terrenals...
I em transformava en llum de mil colors.
I era immensa,
sense forma,
o amb qualsevol que jo volgués,
fonent-me amb la natura.

I reia,
i el meu riure es transformava
en mil notes musicals.
I plorava d'alegria,
i les meves llàgrimes
queien com pluja mansa i fina que,
instantàniament,
feia créixer tota mena de vegetació desconeguda.

I amb l'ànima oberta de bat a bat
abastava l'univers sencer,
i el comprenia,
com una revelació colpidora....
i per fi era immensament feliç.



Comentaris

  • Potser és més que un somni[Ofensiu]
    joanalvol | 09-03-2008 | Valoració: 10



    És l'estat de consciència que tanca la visió del món que ens transcendeix. Qui sap on és la realitat! No serà que en l'energia densa ens en fem un fart de somniar? Que quan l'ànima s'allibera, amb el cos buit tot es fon, i res no val allò que resta enrere?

    Magnífic poema.

    Joanalvol

  • elegant !![Ofensiu]
    umpah | 01-08-2007 | Valoració: 9

    que maco i elegant.
    És llegeix quasi de puntetes, de paraula en paraula com passant per un pont.
    Molt maca la teva abraçada còsmica.

    No t'havia llegir encara i ha estat un plaer.

    Una abraçada.

  • gypsy | 01-07-2007 | Valoració: 10

    sembla talment una alliberació del cos i de la vida sotmesa a esclavatges impossibles.
    Com volar, fugir dins els mots i descansar de les dures realitats que ens envolten.

    Com un oasi de felicitat, per guardar i llegir quan tot es veu del color de la foscor.

    petons

    gypsy

  • mmm, ...[Ofensiu]
    OhCapità | 23-05-2007

    un poema que abraça suau i impenitent en l'ànima, ... un deler llegir-lo, paladejant tranquil i sense presses, ... mmm, ...

    un plaer MarBlava,

    OhCapità.

  • Enyor...[Ofensiu]
    Jansy | 21-05-2007 | Valoració: 9

    Fa molt que no escrius i no ens pots deixar així! Torna-hi!

  • Tant de bo fos així![Ofensiu]
    Jordi Droguet Xirau | 02-05-2007 | Valoració: 10

    És el primer cop que et llegeixo i el teu poema m'ha agradat molt. Amb un més enllà com el que has somiat, jo hi firmo. Fas una poesia senzilla sense encarcaraments formals que arriba amb més força.

  • Com el sol després de l'oratge.[Ofensiu]
    Anjo Laví | 06-04-2007 | Valoració: 10

    Els somnis són les portes dels nostres desitjos i alguna vegada dels nostres inferns. Has estat afortunada. És un somni preciós, quin regal! Guarda'l a la memòria al costat dels tresors que omplen la teva vida i recorda'l quan l'entorn se't faci pesat i insuportable.

    Mentre el llegia he notat un munt de sensacions, que barrejaven música, olors, dansa i llum; que em conduïen cap a una plàcida i deliciosa benaurança com el sol després de l'oratge.

  • M'agrada molt.[Ofensiu]
    baptista | 31-03-2007 | Valoració: 10

    Quina joia de relat! Escrit com aquell que no vol, omples l'ànima del que et llegeix d'uns sentiments teus que fas que siguin de tots.
    Felicitats, marBlaba. T'he descobert i et seguiré llegint i comentant.

  • Hola MarBlava![Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 29-03-2007 | Valoració: 10

    Estic tan desconnectat d'RC últimament que anava a donar-te la benvinguda... quan he vist que ja passes de tros dels 120 comentaris! I això significa que ja t'has fet un lloc a RC, que prou costa!

    He llegit aquest poema amb calma, degustant-lo. Crec que tot ell és una gradació suau de textures i colors. Molt suau, de fet. I, sense ser especialment descriptiu, d'alguna manera molt plàstic. Puc imaginar-m'ho (altres comentaristes ja ho han comentat: ens hi podem sentir reflexats perquè podem imaginar tot el procés, totes les imatges, tots els elements que entren en joc).

    I les paraules tenen, al seu torn, un cert aire de docilitat. No són paraules complexes, les que has fet servir. Tampoc no vull dir que siguin exclusives o pròpies d'un registre col·loquial. Simplement, no són complexes. És un poema assequible, fàcil de llegir, entendre i gaudir. I això, malgrat que RC hagi contribuït a expandir-ho, no és fàcil d'aconseguir (¿quantes vegades, en escriure, ens sentim temptats per emprar mots rebuscats d'aquells que "queden tan bé" [sigui quin sigui el sentit específic que puguin tenir]?).

    M'ha agradat conèixer-te, MarBlava! Espero tenir ocasió de fer-te comentaris més lúcids que aquest d'avui, però la veritat és que a aquestes hores ja no dóno per gaire més, jeje!

    Gràcies, salut i lletres i una abraçada!

    V.

  • M' he sentit reflexada[Ofensiu]
    Gritella | 28-03-2007 | Valoració: 10

    com si aquestes paraules o més aviat amb els sentiment poguessin haver sortit del meu cor. Aquest sentiment de ser part de tot.

    I vaig somniar que....

  • Lilith | 26-03-2007 | Valoració: 10

    Belles paraules per descriure allò que s anomena "estat alterat de consciència" o "estat místic". Trobo el tema molt interessant, i doblement engrescador si està expressat de la manera en que ho has fet.

    "I amb l'ànima oberta de bat a bat
    abastava l'univers sencer,
    i el comprenia,
    com una revelació colpidora....
    i per fi era immensament feliç."

    Quina lucidesa! ;)

    Una abraçada.

  • fondre's amb l'univers...[Ofensiu]
    ROSASP | 22-03-2007

    La sensació de pau i serenitat que desprèn aquest poema és molt més que un somni. Jo l'he sentit molt proper, potser perquè sento que tinc ànima i que aquesta ànima també forma part de l'ànima del món.
    Ens duus de la mà per indrets màgics, que de ben segur no són tan llunyans com semblen...

    Gràcies per aquest ingràvid passeig!
    Petons!

  • Hola, MarBlava[Ofensiu]
    brumari | 22-03-2007

    El teu poema també és el meu somni, la meva gran esperança, per el dia que el meu cos quedi "buit, com una disfressa abandonada". Tal vegada només és un somni de poetes, qui sap. Tanmateix, és un privilegi compartir-lo amb versos com els teus.

    Gràcies pel teu comentari.

    Una abraçada

  • Com sempre...[Ofensiu]
    JOANPG | 20-03-2007 | Valoració: 10

    que em deixo emportar per l'encís dels teus relats, acabo amb l'esperit plé de joia i ganes de viura.
    Tens un dó innat en els teus relats que fa que , amb paraules sencilles però precises, em quedi prendat del que expreses i vols transmetre.
    No cal que t'esperoni a seguir perque vas embalada a ser una de les millors relatistes,sense menysprear a ningú, evidentment.
    M'encisa el teu estil propi, únic,atractiu i florit, que fa que l'abella que s'hi apropa quedi enganxada en les floritures del relat.
    Aixó, seguint amb l'exemple de l'abella, ajuda a polinitzar i fer creixer l'afany del altres a donar fruit en forma de poema o relat.
    Gràcies MarBlava.
    Una forta encaixada.

  • Somni fabulós[Ofensiu]
    Naiade | 16-03-2007 | Valoració: 10


    Quina tendresa, pau i optimisme que transmet aquest relat.
    M'ha agradat moltísim, de fet potser és real i tot. La manera de sentir com el teu esperit surt lliure quan dorms, vol dir que ho has experimentat algun cop, jo també i s'està de meravella oi?
    Gracies per comentar-me, és estimulant rebre opinions del que més t'agrada fer.
    El quadre és meu si, celebro que t'agradi.

    Una abraçada còsmica de Naiade

  • Imagino que...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 15-03-2007 | Valoració: 10

    la paraula felicitat quedaria petita davant el sentiment d'una abraçada com la que tant bé descrius. Sé que, al llegir-la, m'has trasmés una sensació indescriptible de pau i de serenitat. Gràcies, m'ha semblat un poema magnífic.
    Una abraçada ben gran

  • nirvana[Ofensiu]
    iong txon | 15-03-2007

    Una autèntica experiència mística llegir el seu poema. Transmet pau, esperança i energia positiva. Jo hi veig una revelació del que pot ser el moment del traspàs, quan al final del camí, millor dit d'aquesta etapa del camí, l'esperit s'allibera de la "disfressa" d'aquest cos limitat i, per uns instants, s'identifica amb el tot, trascendint els límits de l'espai i el temps.

    Així val la pena somiar. Tant si descriu un somni real com si no, utilitza paraules i imatges precises que fan capbussar el lector en un paisatge ple de màgia.

    Pel que fa a la forma, un detall: personalment hauria utilitzat una conjunció –encara que s'utilitza força abanas i més endavant, tant se val, no hi fa lleig –al final de la primera estrofa: "i em fonia amb la natura".

    Enhorabona pel poema. El títol, totalment escaient.

    Una abraçada virtual,

    Quim

  • Molt Bo![Ofensiu]
    sants78 | 15-03-2007 | Valoració: 10

    Comparteixo plenament la reflexió de la Yuna. El teu relat és com un somriure ;)

  • Yuna | 13-03-2007 | Valoració: 10

    Llegir aquest relat, és com evadir-se una bona estona. Dona molta tranquil·litat i calma, i m'agradaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!! I al final.. també em sento feliç !!

    Molts petons MarBlava

  • ho pots [Ofensiu]
    jaumesb | 12-03-2007 | Valoració: 10

    ser

  • Ho sé[Ofensiu]
    Melcior | 11-03-2007 | Valoració: 10

    Estels de mil colors
    voletejen per milions,
    a la galaxia infinita
    del espai del meu cervell.
    Endavant.

  • Carícia universal[Ofensiu]
    Unaquimera | 10-03-2007 | Valoració: 10

    Somni, il·lusió, quimera... fonts d'esperança, possibilitat d'alliberament, probabilitat de transformacions i canvis, procés de regeneració i creixement: això és la vida mateixa!

    Aquesta abraçada teva creadora, que en lloc de recolliment és oberta al tot i a l'univers, m'ha deixat un bon gust a l'ànima, que massa sovint es troba presonera entre realitats, immediateses, rutines i coneixements apamats que no deixen lloc a la sorpresa.

    Me n'alegro molt, d'haver vingut a llegir-te i a rebre aquesta carícia alegre!

    T'envio una altra amb la forma que tu més desitgis,
    Unaquimera

  • Molt ben escrit[Ofensiu]
    portuguesi | 09-03-2007 | Valoració: 10

    Un bon poema, ben fet i amb bona estrctura. Molt be, l'he disfrutat molt.

  • títol encertat...[Ofensiu]
    Noia de vidre | 09-03-2007 | Valoració: 10

    i versos que cobreixen la mirada de dolces esperances, crec en versos de llàgrimes i en versos de somriures, crec en poemes que besen i fan sentir-se diferent. fantàstic!!
    un petonet

Valoració mitja: 9.9

l´Autor

Foto de perfil de MarBlava

MarBlava

17 Relats

201 Comentaris

33225 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
De vegades sóc una illa,

d'altres una roca,

les més, em deixo emportar per la nostàlgia

de les onades de la mar blava....