A.A.L.

Un relat de: Homo insciens
L’Ada s’ha passat la nit entre llibres i quaderns de matemàtiques. La làmpada d’oli, consumida pràcticament del tot, en dona fe. Entregar-se en cor i ànima als treballs de desenvolupament científic és el que realment la fa feliç. Sap que té una ment prodigiosa, única. De fet, l’han titllat de vanitosa i estirada en més d’una ocasió per expressar-ho en públic. També és conscient que el seu intel·lecte l’allunya de l’entesa amb el món, per això es refugia en la ciència i la poesia, les seves dos grans passions.

L’encàrrec que li ha fet la revista Scientific Memoirs, és només el de traduir a l’anglès l’article d’un enginyer italià que descriu la màquina analítica d’en Babbage, capaç de fer càlculs complexos interpretant una targeta perforada segons el codi binari, inspirat en el teler de Jacquard. Però l’Ada, que coneix molt bé el mecanisme que ha dissenyat el seu amic i col·lega, imagina infinites possibilitats d’aplicació. Entusiasmada, plasma en el paper totes aquelles idees que la seva ment ha estat gestant, subrutines i bucles capaços d’executar qualsevol tasca que es pugui reglamentar.

Satisfeta, dona una última ullada a les seves anotacions. Doblen el text original que ha traduït. Intueix que si ho presenta amb el seu nom, no la prendran seriosament pel fet de ser dona, i decideix signar com A.A.L., amb la ferma convicció que un dia els seus plantejaments sobre els algoritmes s’usaran al servei de la humanitat honorant el seu nom complet, Augusta Ada Lovelace.


Comentaris

  • Una dona i la ciència[Ofensiu]
    Prou bé | 27-06-2021

    L'acabo de llegir i m'ha agradat tot. Com ho escrius i ho descrius. Tot el que expresses: la dona apassionada per la ciència i la poesia. Guanya la ciència? Supera en escreix el que li demanen, supera totes les dificultats, s'amaga darrere unes inicials però finalment tothom ha sabut qui era i què va aconseguir. La persistència i la passió bones aliades. Amb total cordialitat

  • Amagar-se [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 16-05-2021 | Valoració: 10

    En en el fons, és molt trist amagar el nom per una qüestió de gènere. Els pseudònims reflecteixen una realitat anòmala. Però era així. Una forta abraçada.
    Aleix

  • subscric l'opinió d'altres comentaris[Ofensiu]
    Atlantis | 15-05-2021

    ja que moltes dones científiques o artistes han quedat ignorades o minimitzades per la història. M'ha agradat llegir-ho i també el comentari de Kefas que m'ha il·lustrat sobre aquesta dona i la relació que fa entre lírica i ciència.

    Felicitats.

  • Dones ignorades[Ofensiu]
    Solsona Bot | 11-05-2021 | Valoració: 10

    Un bon relat que ajuda a valorar l'aportació de moltes dones en la Història, sovint silenciades o ignorades.

  • Ben trobat![Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 10-05-2021 | Valoració: 10

    Una dona avançada al seu temps i que per desgràcia va morir molt jove. Molt ben redactat i ben explicat, molt ben trobat aquest relat,
    Salutacions,
    Neus Marín

  • Sorprenent científica. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 10-05-2021 | Valoració: 10

    Una immillorable descripció de L'August Ada Lovelace, la qual era una ment prodigiosa.
    M'ha agradat molt com ho has redactat, entre relat històric.
    Enhorabona i sort en el concurs.
    Saluts.
    PERLA DE VELLUT

  • Lògica i poesia[Ofensiu]
    kefas | 08-05-2021


    Molt interessant aquesta proposta sobre Ada, la filla de Lord Byron, vacunada amb la lògica de les matemàtiques contra el virus del comportament llunàtic-poètic de son pare. La lògica i la poesia no estan enfrontades, es complementen. L’ús del llenguatge d’una forma precisa i unívoca porta als descobriments científics i tècnics. L’ús del llenguatge com a camí per superar els límits de les paraules ens permet la màgia de volar entre els núvols de les emocions i les idees que no podem expressar d’altra manera. La meva enhorabona pel bon us que fas de lògica i poesia en els teus relats.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    El relat entra a concurs. Sort i gràcies per participar.


    Comissió XI Concurs ARC de microrelats

  • Ada i Babbage[Ofensiu]
    SrGarcia | 08-05-2021

    M'agrada molt el tema triat, una part important de la història que se sol tenir poc en compte, la ciència i especialment el paper de les dones en els seus orígens.
    La vida de l'Ada devia ser molt trista, no devia ser fàcil ser la filla de Lord Byron i les matemàtiques deien ser un del pocs refugis que podia trobar.
    La vida d'en Babbage també donaria per algun relat; els dos amics i companys no van tenir vides precisament fàcils
    Enhorabona pel tema i per la manera de portar el relat, concisa i directa.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Homo insciens

65 Relats

405 Comentaris

32757 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Homo insciens


Per aquest indret em faig dir Homo insciens (home ignorant)

El meu correu:
estirantelfildelaignorancia@gmail.com

El meu blog:
Estirant el fil de la ignorància