La platja i la mare que la va parir!!

Un relat de: Peer Cepció

Estic a la platja. He vingut sol. M'he cremat els peus entrant amb l'arena. A més també m'he cremat el taló perquè el malparit (li ho he dit a la cara, com fan a Gran Hermano) que anava davant de mi, ha llençat un cigarret a l'arena i jo l'he xafat.
He trobat un lloc perfecte, allunyat dels adolescents ESOnians que haurien de ser a les aules però no hi són per raons presumiblement incontestables.
Al costat tinc un matrimoni de jubilats. Ell amb bigot estil fusió Clark Gable/Paco Franco i ella amb un banyador elegant, sofisticat i florit. I cridaner.
A l'altre costat hi ha una noia solitària com jo, de la qual espere que em requeresca per empastrar-li el bronzejador, tal i com ocorre a les pel·lícules d'Esteso.
Fa bon oratge. Ja ho va dir la dona del temps. Bufa vent de mestral i la mar està marejada o forta marejada amb vent de component Nord. Clavat.
Estenc la tovalla a l'arena i m'adone que he agafat la curta, la que em regalaren amb el tambor de 5 quilos d'Ariel Ultra. Se me n'eixen els peus de la tovalla i de seguida se m'omple la ferida d'arena i sal. Quin gust. No vull cridar per no despertar la noia del costat que ja dorm com si no ho haguera fet en 2 dies. I a més ronca a destemps.
L'home del bigot Fusion franquiforme ha encés la ràdio. És Radiolé. No puc fugir i he d'escoltar el Carro de Manolo Escobar i Yo soy esa. La publicitat és un parèntesi agradable. La dona del banyador florit comença a tossir i esputar. Continue sense poder fugir.
Tinc sort d'haver-me portat l'entrepà. És de tonyina, maionesa i ou bullit. Amb el calor s'ha recalfat i l'ou bullit comença a expandir el seu encisador aroma. La maionesa s'ha descompost en les seues matèries primeres i la tonyina reviscola ufanosa.
Els temuts ESOnians augmenten exponencialment i s'apropen a la meua àrea de seguretat. Ja hi són dintre. No puc fugir.
-Ara sona la Macarena (versió original).-
Els ESOnians s'han adonat de l'estat del meu peu i miren, riuen, fumen, beuen.
-Soy minero-
Comence a engolir l'entrepà. L'arena mesclada amb la tonyina dóna un toc exòtic a la situació. La pepsi que portava se m'ha escalfat, però no tinc altra cosa que beure i no vull demanar als ESOians cap beuratge de desconeguda procedència i incets efectes.
-Cantame un pasodoble español, lolalilo lalilo laleeeeera-
Ja no puc més. He de fugir i fuig. De sobte ho tinc clar. M'alce súbitament i agafe la tovalla, amb tan mala sort que l'arena li va a la noia, la qual em diu malparit (també a la cara). Jo no puc parar a disculpar-me perquè el peu em bruny i córrec, córrec fins al cotxe mentre sona Como una ola.
Quan arribe m'adone que m'han multat per xafar un poc la zona d'estacionament de motos. Policia malparit!( ara no li ho dic a la cara,i el perdone com fan a l'esglèsia.) Em pose la samarreta i la pell em brama. Estic cremat per dins i per fora.
En arribar a casa trobe a la bústia un follet amb una promoció per viatjar al Carib amb 4 gallets: 13 dies i 5 nits de platja. Truque corrent.

Comentaris

  • Aventura de risc[Ofensiu]
    Marina i punt | 07-08-2022

    Si ja ho dic jo, un dia de platja pot esdevenir una aventura de risc.
    M'he vist reflectida en el teu relat i m'ha fet riure molt.

    Salutacions

  • Divertit [Ofensiu]
    Magda Garcia | 31-05-2021 | Valoració: 10

    El teu text m'ha fet riure molt!! Felicitats!!!

  • La platja és així[Ofensiu]
    Victre | 14-08-2016 | Valoració: 10

    Molt bon relat! Real com la vida. Real com la platja.

  • Quin riure[Ofensiu]
    tapisser | 12-08-2015

    La platja es això , aire sa de mar, sorra finisima, i sol.


    He rigut molt.

  • bo!! [Ofensiu]
    vio_ska | 17-04-2014 | Valoració: 9

    hahahaha una molt bona descripció!!! m'ha agradat moltissim!! :)

    Salut

    Vio

  • Relax sorrenc[Ofensiu]
    kukisu | 30-08-2012 | Valoració: 7

    Per sort, no totes les platges són com la que ens descrius. Però m'ha fet molta gràcia tot plegat, sobretot aquest any que tothom s'hi a abocat amb els seus artilugis particulars, ràdios, etc. A mi m'agrada més el riure de les criatures quan són dins l'aigua... és fabulós!

  • Tota la raó[Ofensiu]
    missatger | 25-08-2012 | Valoració: 10

    No m'agrada gens la platja, però sempre hi acabo anant perquè algú m'hi arrossega. Tot plegat m'ha fet riure perquè sempre passen coses insòlites.
    Fins aviat!

  • Penso com tu[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 24-06-2012 | Valoració: 9

    Un relat molt ben descrit, el final m'ha fet riure molt, et voldria veure per un foradet al Carib ;)

  • hahaha![Ofensiu]
    Columba Palumbus | 28-04-2011

    boníssim!! mira que jo sóc fan incondicional de la platja, però està tan ben escrit i defensat el teu argument que potser canvio d'opinió!

    quin estil tan potent! Et felicito i et continuaré investigant!

  • QUÈ BÓ![Ofensiu]
    galbareda | 07-07-2010 | Valoració: 10

    Ai, què puc dir-te què no t'hagin dit ja. Bonissim, gènial, com diu algú altre "m'he partit de riure".
    FELICITATS!
    Una abraçada.

  • Com una bona película[Ofensiu]
    JOFRA | 26-03-2010 | Valoració: 9

    Tot seguit m'he ficat dins
    com si ho veiés.
    Molt bó

    Mon pare em va ensenyar a
    atravessar la plaja amb a plé
    estiu amb mitjons , xiruques
    meyba, camisa de quadres, un trós de celtes
    curts mig caigut penjat del llabi de baix, fumejant a la boca. el canastró
    amb la cuca, les canyes , caminant mirant
    el roquissar a l'altre punata de la sorra
    torejant banyistes.
    Prove-ho . T'ho passaràs bé .
    A mig mati si les guiules no piquen
    i et be de gust queda't amb meyba
    i capbuçat entre els esculls .
    No t'aturis mai a la plaja .

  • Bon estil[Ofensiu]
    capsigranya | 19-02-2010 | Valoració: 9

    M'ha agradat molt la història, molt divertida (i realista!) però també el teu estil. Enhorabona!

  • eRIc | 07-12-2009 | Valoració: 8

    Molt divertit el relat i molt real tambè, alguna d'aquestes coses ens han passat algun dia a tots. La veritat a mi tp m'agrada gaire anar a la platja i la tovallola tot i saber-ho sempre l'agafo curta :(
    Vagi b, salut!

  • M'ha fet riure molt[Ofensiu]
    Anna Simon | 27-07-2009

    Molt bo
    M'ha encantat.
    Si, de fet és una situació molt viva que en un moment o altre, tots em viscut.
    Felicitats!

  • jajaja[Ofensiu]
    korius | 18-07-2009 | Valoració: 10

    déu meu! m'ha agradat molt jajaja, encara que el protagonista... pobret! sort que acaba al Carib, encara que no sabem si bé o malament jajaja
    1 petonàs!!

  • Molt bo, quines rialles![Ofensiu]
    Aurora Gamundí | 09-07-2009 | Valoració: 10

    Ei molt bo, sinceament, he disfrutatttttttt.
    En volem més d'aquest tipus. Besos

  • JaaaJ![Ofensiu]
    carpe diem. | 04-07-2009

    M'haa encantat, graciós i real, qualsevol dia ens pot passar aixó xD

  • JaaaJ![Ofensiu]
    carpe diem. | 04-07-2009

    M'haa encantat, graciós i real, qualsevol dia ens pot passar aixó xD

  • xocos | 06-06-2009 | Valoració: 10

    Molt bò!! No cerc que faça tanta gràcia quan ets tu a qui li passa això!! xD
    M'ha agradat molt com has descrit la situació!
    M'encanta!
    Enhorabona i un petó! :D

  • jajajjjaaa[Ofensiu]
    Ariadna Garrido | 23-05-2009

    Eii!!Molt bo!M'he partit el cul- i lo q no és el cul- rient! Humor clàssic i casolà, típica situació d'estiu a la platja i aconsegueixes donar-li la volta perquè semble altra situació.
    Reconec que el protagonista m'ha donar llàstima: tot li ix mal!jeje, pobre home xé!Si és que hi ha dies que millor no decidir anar a la platja...

    M'encanta.

    Besets,

    Amira

  • M´ha encantat[Ofensiu]
    Lourds | 20-04-2009

    Si més no divertit, amb fi sentit de l´humor. Sembla el relat d´una experiència realment viscuda i que probablement molts altres també hem viscut de similars.

    Bon relat,

    Enhorabona

  • horrorós, vulgar, sense gràcia[Ofensiu]
    Teodora | 29-01-2009 | Valoració: 1

    Un nivell molt baix, em venen ganes de tornar a la tomba

  • jajaj! :)[Ofensiu]
    elienna | 23-12-2008

    jajaj m'agradaat molt :) a f/fs! Un petonàs!

  • real...[Ofensiu]
    Narcis08 | 26-07-2008 | Valoració: 8

    Com la vida. És per això que anar a la platja s'assembla molt a davallar als inferns per les escales d'emergència d'uns grans magatzems.
    Molt bé, endavant i ànims.

  • Silent | 08-07-2008

    Molt graciosa la narració, molt patir per la història i més que he que he rigut.

  • molt divertit[Ofensiu]
    victor miguel suarez | 30-06-2008 | Valoració: 7

    molt divertit i un estil molt telegràfic i adient.

  • Molt Graciós[Ofensiu]
    loreak | 06-06-2008 | Valoració: 9

    M'agradat el teu relat, he rigut molt!

  • Canvia de platja [Ofensiu]
    Esquerrana | 11-02-2008 | Valoració: 10

    He rigut molt amb la descrpció exacta i acurada del nostre paisatge estiuenc......però canvia de platja i vine a l'Empordà...aqui encara en queden de tranquil·les.....

  • Al carib???[Ofensiu]
    Murri-murri | 24-11-2007

    Em sembla que per fugir de l´estulticia humana d´aqui a poc ja no ens quedarà ni l´altre món, estarà saturat també.

  • "Dominguero"[Ofensiu]
    mel | 22-11-2007 | Valoració: 1

    No et queixis d'anar a la platja i trobar-te amb altres domingueros com tu. La gent del poble ja no hi baixa, o part de la gent del poble. Preferim estar sols i ben acompanyats.

  • ··· Lileta ··· | 22-10-2007 | Valoració: 10

    El vaig llegir ja fa temps, i em vas fer riure una estona, però fins avui no m'he decidit a comentar-te.
    Molt encertat... Vagi bé!!

    Lileta

  • drocera | 29-09-2007

    Un relat un pèl pessimista!

    Mira que a mi no m'agrada gaire la platja... però les poques vegades que hi vaig no em sento pas tan... tan... En fi, que no trobo la paraula, però que no n'hi ha per tant!

    Comentaris de contingut apart, cal dir que el text és ben planer, fàcil de llegir i amb molts elements que el fan amè i àgil. Tens un estil natural.

  • fa anys [Ofensiu]

    que no vaig a la platja a l'estiu, tot i que visc a tocar. Just per les moltes incomoditats que tan bé descrius, a més de la pudor dels cosmètics per a torrar-se que fa servir el personal, els gossos descontrolats, els putos nens que et trepitjen la tovallola o t'esquitxen amb aigua glaçada quan estàs a punt d'adormir-te, o la sorra que et rebossa, quan has aconseguit estirar-te mollada i impol.luta, i que et dispara les xancletes de la foca de torn que pasa distreta pel teu costat, mentre li regalima el "calipo de lima".

    Un plaer llegir-te.

  • Molt bé, m'agrada[Ofensiu]
    mimí | 04-08-2007

    És una bona descripció de la platja, potser t'han faltat les meduses per acabar d'arrodonir...

  • Kafka i vida[Ofensiu]
    Bonhomia | 02-04-2007 | Valoració: 10

    Encara que no s'hi assembli gaire m'has fet recordar La Metamorfosi, de Kafka.
    Fa molt temps que no vaig a la platja, però m'agradaria fer-ho. Coses de ls vida.

  • graciès![Ofensiu]
    Victor africà | 28-03-2007

    Ara li passré el text als meus col.legues perquè entenguin d'una vegada per totes perquè no m'agrada anar a la platja a l'estiu d'una vegada per totes. Merci.

  • Necessitava una mica de mala llet i me l'has donat![Ofensiu]
    Florenci Salesas i Pla | 17-03-2007 | Valoració: 10

    Cent mil gràcies!
    Vaig a la recerca d'observadors aguts, de ploma esmolada i tu m'has semblat un dels millors. No se si t'ho agrairan gaire però et ben juro que jo si.

  • Molt bo! Xd[Ofensiu]
    eRIc | 06-03-2007 | Valoració: 9

    Molt bo! Xd canvio els meus plans, quest estiu, a la muntanya, i tu en tindràs la culpa, jeje, vagi molt b, salut!

  • Tio ets un monyes.[Ofensiu]
    elboig | 01-02-2007

    Jo m'hagues qeudat amb el teus estimats ESOnians a fotre un veure hi ha fumar haviam si sem passava el dolor de peu.

  • la platja[Ofensiu]
    LLUNA3 | 24-01-2007

    acabo de llegir el teu relat i m'ha fet molta gracia es molt real

  • com un fotoreportatge[Ofensiu]
    shyshark | 31-12-2006 | Valoració: 8

    Les imatges són tan vives i l'humor tan fresc que et felicito.

  • És molt bo!![Ofensiu]
    errebe | 25-08-2006 | Valoració: 10

    Gràcies per fer-me passar una bona estoneta llegint-lo.
    Has expresat a la perfecció el que jo mai he sabut contestar a la pregunta "i a tu, per què no t'agrada la platja?".
    Felicitats! de debò de bò.

    R.B.

  • molt bo[Ofensiu]
    sidru | 06-08-2006 | Valoració: 7

    mentre el llegia recordava alguns dels poemes de l'ovidi montllor sobre situacions semblants.
    és molt bo.

  • a la platja hi anem tots[Ofensiu]
    deslaol | 21-06-2006 | Valoració: 9

    molt bo...és un bon reflex de que a la platja s´hi va a descansar i gastar.

  • la mare q la va...xd[Ofensiu]
    gore_cat | 06-06-2006

    jeje tas cagat am la platja... pero podriem dir q tas cagat més aviat am tot èsser humà que restava al teu voltant, xq la platja no t'ha dit res... xD... divertidissim, realment divertit. segueix així! un petó

  • Mol bé[Ofensiu]
    Tempsperdut | 12-04-2006 | Valoració: 7

    m'ha agradat aquest relat, divertit i com "la vida misma" i a més les cançonetes de la radio del yayu molt encertades per posar-te istèric.

    **una abraçada

  • estic plorant[Ofensiu]
    elven | 04-04-2006 | Valoració: 10

    es bonissim, quina traca que tens. moltes gracies

  • JA,JA,JA[Ofensiu]
    louise | 19-01-2006

    M'has fet riiure una estona. Una situació tragicomica com la vida mateixa. El sentit de l'humor és la nostra taula de salvació. Gràcies per la bona estona, vaig a verue si en tens més d'aquests ja que és el primer que et llegeixo.

  • MIG OFEGAT?[Ofensiu]
    Amb20Bordons | 19-10-2005

    Home, doncs sí, té gràcia. això de prendre un bayn d'inconvenients...tants que d'entrar a l'aigua res de res...el desig queda esgotat, dispers, ensorrat en el seu lloc propi, que no deu ser altre, clar, que en aquesta mena de sorra...què dic esgotat, dispers;no, no, d'ensorrat res, reconvertit en fugida. Ves no, si a la sorra passa tot això, què no pot passar a l'aigua. Bé, no pot passar gaire cosa més que un segon i definitiu ofec. Al senyor li ve de gust consumar directament i sense tants inconvenients aquest acte en no sé quines aigües tropicals?

  • Boo | 07-09-2005 | Valoració: 9

    Ostres, la platja desespera.

  • Molt bé...[Ofensiu]
    Trobador | 08-08-2005 | Valoració: 9

    Molt encertat, si senyor,...
    Com la vida mateixa...

  • M'ha fet riure[Ofensiu]
    L'illa | 01-08-2005

    l'enfontiment que veig al teu relat...i es que la platja és un petit món, en el qual si observes t'enganxaràs!

  • COINCIDÈNCIES[Ofensiu]
    SANTANDREU3 | 19-07-2005


    Ets mol bo, Peer Cepció i estic convençut que escrius amb èxit a altres publicacions.

    M'ha fet gràcia el tema, perquè jo em vaig atipar ja fa molts anys dels inconvenients de la platja i també, des del moment que la meva figura ja no era apropiada per desfilar per cap passarel.la, tampoc em venia de gust, a pesar que el nadar és una delícia, del espectacle de les piles de greix fastigoses que tan bé representen la rica Societat de Consum.

    Aprofito per comentar que veig que molta gent et valora amb un 10, que considero just, però m'agradaria que algú em comentés si la valoració la establim els lectors o la definitiva la determina la Direcció de la pàgina.

    Jo, fins ara no m'he atrevit a posar nota a ningú, però si és que hi tinc el dret, et repeteixo que el meu 10 és definitiu.

    Et seguiré llegint. Les bones estones no tenen preu.

    SANTANDREU3

  • Molt bo i molt realista[Ofensiu]
    Dragon | 13-07-2005 | Valoració: 10

    Molt bo i molt realista, amb cert punt d'humor. Això de dir malparit a tothom es propi de mi. Wenu, crec que escrius molt be i...ara mateix vaig a llegir els altres relats teus!

  • "cuando calienta el sol aquí en la playaaaaa..."[Ofensiu]
    Ilargi betea | 08-07-2005 | Valoració: 9

    Fins avui no havia llegit el teu relat, però realment valia la pena! M'has fet riure molt, tot i que t'he de confessar que he trobat a faltar la típica mare del "cristian", "josua" o "johnatan" que els crida amenaçant-los de mort, que és precisament el que tu voldries fer des de fa hores perque no paren de correr tirant-te la sorra pel damunt ni de donar-te cops de pilota...
    Aiiix, que bonica que és la platja!

    Una abraçada i moltes felicitats per aquest relat anti-deperessions!

  • Despropòsits[Ofensiu]
    Ginger | 06-06-2005

    Això teu em recorda el meu viatge a Venècia que també publico a la mateixa secció.
    Quan s'acumulen els despropòsits ja no hi ha qui ho deturi. De tota manera, també veig que ets proactiu tu.
    Olé tuu huesooo!

  • Renoi Peer ![Ofensiu]
    Màndalf | 31-05-2005

    Això és Murphy! T'agafen unes ganes d'anar a la platja! Molt divertit i molt ben ambientat. I el repertori musical no té desperdici,...
    Un supervot

  • molt ingeniós...[Ofensiu]
    ROSASP | 31-05-2005 | Valoració: 10

    T'ha quedat rodó, molt encertat i divertit. Ple d'imatges "evocadores", les descripcions no tenen desperdici.
    La veritat és que jo també he tingut dies de platja bastant semblants, en que t'agafa una mala llet que et cagues en tot plegat, la sorra, les reguerons blanquinosos de sal a la pell, el bocata cruixent de granets enganxats, les cançons cutre-saltxixeres i la barreja del sol i la suor que m'ofereixen una considerable picor.
    Tot plegat, una delícia!
    Felicitats per un relat que enganxa des del primer moment, que es llegueix entre rialles i amb un final de cirera guinda!

    Salut i rialles! I el vint-i-cinquè vot!

  • Si pogués t'ho diria a la cara...![Ofensiu]
    Consol | 31-05-2005 | Valoració: 9

    Divertidíssim! Els ESOnians. el radiolé, l'entrepà mig desfet... i l'anunci del viatge al Carib per acabar-ho d'arrodonir...no té desperdici!!!

  • És cert,[Ofensiu]
    brideshead | 31-05-2005

    de vegades la platja no és el lloc encisador i meravellós que esperem trobar...

    Has fet un bon retrat del que pot ser una platja en qualsevol dia de ple estiu.... gent que envaeix el teu espai (ja reduït a la mínima expressió a la qual obliga el mes d'agost), ràdios a un volum per a sords, sorra que et ve a sobre sense saber ben bé d'on...., pell cremada, peus ferits per qualsevol cosa...

    I, finalment, l'oferta del Carib a la bústia... genial!

    M'ha agradat l'originalitat i el to diferent que li has donat al relat. Potser la platja tendeix a fer-nos evocar record nostàlgics i amors de joventut,.... i sí, tens raó, a vegades un dia de platja pot convertir-se en un dia molt mal parit!

    Una abraçada, felicitats, i un vot!

  • tota una lliçó[Ofensiu]
    Lavínia | 29-05-2005

    d'humor!
    M'ha agradat!!

  • Genial![Ofensiu]
    Maragda | 29-05-2005 | Valoració: 10

    No he parat de riure des de la primera fins a la darrera línia del teu relat! Boníssim! Fantàstic! Tens el meu vot.

  • Detall a detall[Ofensiu]
    kispar fidu | 28-05-2005

    jajaja! Que bó! A mi tmb m'has fet riure amb el teu relat. Una molt bona descripció (i moooolt ben detallada) d'un dia ( o més ben dit, dels moments que aconsegueix aguantar) a la platja. Amb l'escalfor de la sorra que fa bullir els peus, barrejada amb aquell xic de sal. La gent tan peculiar que sol rodejar-te (sols trobar-hi de tot!). La quantitat de coses que et poden sorprendre dels qui són allà...

    En fi! Que l'he trobat molt bó! M'ha agradat! És el primer (bé, no el segon) relat del concurs que llegeixo! Tens el meu vot! (ara ja en són 21! uoooo! Felicitats!)

    Que vagi bé!
    Gemm@

  • boooo![Ofensiu]
    Carlos | 26-05-2005 | Valoració: 10

    d'una situació que, en teoria es relaxant, has fet un relat amb molt de ritme i sense detalls que sobren.
    La meva tovallola curta es de Minut maid de danone.

    ale, tots al carib! burros, burros!

  • guay ;P[Ofensiu]
    Yrch | 26-05-2005 | Valoració: 9

    potser no és el tipus de text que normalment a mi m'agrada llegir, o potser és que amb els meus ànims doncs se m'ha fet estrany... però tot i així m'ha agradat!;P m'has fet somriure.. jeje tens el meu vot!
    besets i continua escrivint!

    PD: d'on ets? és que em pica la curiositat :D

  • Una visió diferent[Ofensiu]
    graciakx | 26-05-2005 | Valoració: 10

    És molt d'agrair trobar un relat que no parli bé de la platja entre tantes lloances al lloc que ens ompli d'arena fins les orelles.

  • La Banyeta del badiu | 25-05-2005 | Valoració: 10

    El crit de guerra : ESTIC CREMAT !!!!. ja ho diu tot. Un relat molt distret, com per tornar a la platja. A més el "bocata" era molt adient i refrescant !.

    M'has fet passar una estona molt "diver". Felicitats.

Valoració mitja: 8.84

l´Autor

Foto de perfil de Peer Cepció

Peer Cepció

9 Relats

123 Comentaris

69209 Lectures

Valoració de l'autor: 9.11

Biografia:
Sobrevisc enredant i destralejant en uns i altres.
No m'agraden les banderes.
Sóc solipsista convençut i un poc nihilista.