Vint nanoocurrències sobre PRIMERENC/NOVELL [temps real de lectura: 3 minuts]

Un relat de: Joan Colom
Al relataire primerenc Eloi Peri:
Procura arribar a escriure tan bé com Kefas. Pel que fa a la resta d'activitats, fes justament el contrari.

Benaurança apòcrifa.

Benaurats els primerencs i novells, perquè, quan hagin après a fer bé les coses, començaran a avorrir-se.

Del Novell al Nobel.

Cinquanta anys després del Premi a l'Escriptor Novell Premià de Mar, per la primera novel·la, rebé el Nobel de Literatura.

Els germans Novell.

Rosa era una gran actriu, morta prematurament. Francesc, "Queco", és un periodista i actor còmic, habitual al "Polònia" de TV3.

Etimologia d'estar per casa.

De segur que "nòvio/a" i "nuvi/núvia", igual que "novell/a", deriven de "nou/nova".

"Fer la petaca".

Novatada clàssica, consistent a doblegar el llençol de sobre de manera que l'usuari no pugui acabar de ficar-se al llit.

Fornicador primerenc.

Als quinze anys son pare el va dur a una casa de putes perquè l'espavilessin.

Fruits primerencs.

Sempre hi ha gent disposada a pagar un ronyó pels fruits primerencs, en lloc d'esperar unes setmanes.

Gastronomia molecular.

Aquell cuiner novell, deixeble d'un deixable de Ferran Adrià, sabia esferificar oli d'oliva però no preparar pa amb tomàquet.

Inexperiència.

Per ser principiant feien els ulls grossos quan s'equivocava. Fins que per culpa seva moriren dos aprenents encara més inexperts.

Mateu 20:16.

Clamà el mossèn: "Els tardans seran primerencs, i els primerencs, tardans." I, entre dents: "Potser no era ben bé així..."

Novatada.

Ignorava que "quintada" i "patenta" eren els sinònims de "novatada" recollits als diccionaris normatius.

Novatada i novato (1).

No acabo d'entendre per què "novatada" està més acceptat normativament que "novato".

Novatada i novato (2).

Potser és perquè hi ha la tira de sinònims de "novato": aprenent, debutant, inexpert, nou, novell, novençà, neòfit, passerell, principiant...

Novatades.

Les novatades amb què el veterans d'alguns col·lectius humilien els debutants, embruten i embruteixen sobretot els autors.

Novatades sense cap gràcia.

Més que un ritus d'iniciació, moltes novatades són bretolades que freguen el delicte.

Novel·la Novella.

L'Associació Relataires en Català declarà desert el Premi 2024 de Novel·la Novella Premià de Dalt. No s'hi havia presentat ningú.

Posa-te'l, posa-l'hi!

De tan ignorant i ingènua com era, aquella festejadora novella va passar directament a mare primerenca.

Senyal v-13 per a conductors novells.

El senyal "L" crea situacions de perill, perquè tots els cotxes que venen al darrere intenten avançar-te.

Ser normatius o entendre's?

"Xicot/a" serà mes normatiu que "nòvio/a", però, com diríeu normativament "Pere i Joana són nòvios"?: "Pere i Joana són xicots"?

Comentaris

  • Relat[Ofensiu]
    SrGarcia | 25-05-2024

    Hola, Joan Colom. El teu comentari m'ha fet pensar en la faula del noi baixet i escanyolit. N'he escrit un relat i m'agradaria que el llegissis.
    El meu e-mail és: "hjcmacarrótelefonica.net", en lloc de macarró, allò. Tot en minúscules i sense espais.
    Si et dic això és perquè en bona part el relat és teu, mai se m'hauria acudit escriure'l si no ho haguessis dit.
    Si m'escrius ja te l'enviaré, així només el llegireu la meva dona i tu.

  • Relat[Ofensiu]
    SrGarcia | 25-05-2024

    Hola, Joan Colom. El teu comentari m'ha fet pensar en la faula del noi baixet i escanyolit. N'he escrit un relat i m'agradaria que el llegissis.
    El meu e-mail és: "hjcmacarrótelefonica.net", en lloc de macarró, allò. Tot en minúscules i sense espais.
    Si et dic això és perquè en bona part el relat és teu, mai se m'hauria acudit escriure'l si no ho haguessis dit.
    Si m'escrius ja te l'enviaré, així només el llegireu la meva dona i tu.

  • Selecció[Ofensiu]
    SrGarcia | 24-05-2024

    Una mica desigual. Alguns relats són bons, altres no tant.
    Tampoc cal que caguis tot el que et passa per la boina, una mica de selecció potser aniria bé.

  • Sempre s'aprèn[Ofensiu]
    llpages | 12-05-2024

    Aquesta vegada he tingut la sensació que t'ha costat d'arribar a les vint nanoocurrències, les del final m'han semblat una mica forçades, repetint conceptes. Ara bé, això és una opinió personal que no desmereix l'esforç. El que val és que sempre s'aprèn alguna cosa, i això és d'agrair. Seguim llegint-nos!

  • Error[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 11-05-2024

    Concretament aquest error.

  • Cocretamen tu...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 11-05-2024

    de primerenc no ens tens res, si més no amb les nanoocurrències. Aprofites qualsevol relació, fet, tema o ocurrència " valgui la redondància" per crear nanorelats reals i inèdits de moltes situacions diferents. No en deixes passar ni una. Haig de reconèixer que ets crack.
    Rosa.

  • DE DEU[Ofensiu]
    Eloi Peri | 11-05-2024 | Valoració: 10

    Errada de novell

  • Agraït[Ofensiu]
    Eloi Peri | 11-05-2024

    Gràcies per la bona acollida i els teus consells.