VINCLES

Un relat de: Cesca
Aquí, les nits sense lluna de tan fosques et deixen cega. He encès unes espelmes que he trobat a l'armari de la cuina. No fa fred, tanmateix, per si de cas, he dut una flassada.
Els de can Conillera m'han convidat a quedar-me a casa seva, però aquesta nit vull passar-la aquí. Vull escoltar com els corcs roseguen el que queda del nostre passat. Vull dir adeu a totes aquestes ombres que m'observen entre la fosca dels racons. Vull acomiadar-me... de qui vaig ser.
Mig a les palpentes entro a l'habitació de la mare. Dins el calaix de la tauleta de nit hi ha un altre dels motius pels quals he vingut: la capsa amb les estampes dels arcans, la capsa del destí, en deia ella. Durant generacions, totes les dones de la família les han sabut llegir. Jo no.
L'obro i em cau la carta del tercer arcà, l'Emperadriu, la Dona, La Feminitat creadora, La Faedora suprema... Un cop més, el record de la mare oferint-me un coneixement que sempre vaig refusar em pessiga l'ànima.
Em pregunto si han estat ells, els arcans, els qui per despit m'han triat com a punt final de la nostra nissaga.
Ara, el temps se m'escurça i vendré la casa. No per diners sinó per curiositat. Vull marxar sabent qui encetarà una nova família entre aquestes parets.
Deixo la carta de La Dona repenjada rere el mirall del tocador amb el desig que reforci l'esperit de la nova mestressa.
Els altres arcans me'ls emporto, no sigui que se'ls acudeixi interferir.

Comentaris

  • Magnífic relat[Ofensiu]
    Ginebreda | 01-03-2024 | Valoració: 10

    M'agrada moltíssim aquest relat que parla de les dones, que són les que mouen la família. Excel.lent la idea dels arcans que transmeten el poder màgic de les dones. Un honor compartir guardó amb tu.

  • Enhorabona![Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 29-02-2024 | Valoració: 10

    M'ha agradat el joc dels Arcans amb les dones de la família.
    Ben trobat,
    Neus

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut/Benvolguda participant:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del XIV Concurs ARC de Microrelats «Orígens/Arrels» i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    Com ja tens un altre relat finalista, no cal que tornis a enviar-nos l'autorització.

    Cordialment,
    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

  • Baules[Ofensiu]
    fesolmenut | 20-02-2024 | Valoració: 10

    Les baules de la cadena que lliguen les generacions es veuen bé en aquest relat. Potser la protagonista ha perdut la possibilitat de llegir les cartes o els arcans, però bé que en deixa una perquè creu encara en el seu poder o la seva màgia. O sigui que potser no ha acabat de perdre del tot el seu llegat i a més, es preocupa de mirar de transmetre'l. Potser el llegat és la mateixa casa més que l'ADN. Ves a saber!

    Molt bon relat, Cesca. Enhorabona i sort!

  • Històries...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 18-02-2024 | Valoració: 10

    que formen part del passat. Una història que m'ha impactat força pel seu contingut i el seu fantàstic redactat. M'ha transportat i m'ha fet reflexionar que el temps no és etern per ningú

    Excel.lent Cesca.

    Una abraçada i sort.

    Rosa.

  • El destí[Ofensiu]
    Solsona Bot | 18-02-2024

    Aquest relat va penetrant, a poc a poc, amb una àuria de misteri i d'emocions. Em fa pensar què som els amos del nostre destí, i encara que la família, avis, pares i germans , formen part nostra, sempre podem triar el nostre destí. Felicitacions i sort!

  • orígens[Ofensiu]
    Atlantis | 17-02-2024

    Quan es deixa una casa que ha estat la que ha vist i gaudit de la vida d'una nissaga ,sembla que es deixi un record a les parets, que potser si o potser no, influirà als nous habitants. Tu ho has plasmat a partir d'unes cartes i has desenvolupat molt bé el tema.
    De manera molt original i ben escrita.

  • La fi d'una nissaga[Ofensiu]
    marialluïsa | 16-02-2024


    es veu clarament reflectida en aquest relat. Una nissaga femenina tal i com es dedueix i remarca la carta caiguda de la baralla i que decideix deixar a la casa on havia nascut i crescut.
    Un relat que fa pensar que, un dia o altre tot acaba però com alguna cosa de cadascú queda entre aquelles quatre parets.
    Molt ben escrit. Sort.

  • Encara que no els volgués aprendre mai...[Ofensiu]
    llpages | 16-02-2024

    els arcans eren allà i, amb ells, els vincles invisibles amb la seva mare. Potser la genètica li ha transmès una curiositat que ella no pot evitar. Un relat interessant i distret alhora que fa pensar en els trets de personalitat que ens sembla que controlem prou bé.

  • El vincles...[Ofensiu]
    Prou bé | 15-02-2024

    ... Més estrets i profunds del que, potser pensa la protagonista, la condueixen a preservar la casa pel futur i, finalment, emprar un arcà de bon desig.
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Cesca

Cesca

27 Relats

211 Comentaris

8940 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
M'agrada molt llegir i escriure, i per això intento aprendre a llegir i a escriure.
Ho faig amb més dedicació d'ençà que soc, més o menys, mestressa del meu temps.

solde12@gmail.com