CAMINS

Un relat de: Cesca
Al fons del camí, la silueta del Montgrí retalla l’horitzó. A banda i banda, per sobre els camps enaiguats, treuen el cap els primers brots d’arròs que no trigaran a tenyir els camps d’un verd intens i ple de vida. Els nostres passos s’entrebanquen amb el vol esbojarrat de les libèl·lules i, de tant en tant, ànecs, camallargs, martinets... pinzellen de vida aquest paisatge que, any rere any, hem après a estimar i que mai ens deixa indiferents.
Camins trepitjats, de bell antuvi, en companyia de peus novells, inquiets, al costat d’altres de més grans i pausats. Els primers han crescut i ja camegen per altres indrets. Els segons, senzillament, un dia deixaren de caminar. Ara, només els nostres, tot i haver perdut lleugeresa, omplen de petjades invisibles els solcs empolsegats de tants i tants records.
Segueixo amb la mirada el vol de la cigonya i penso que, si l’eternitat té algun sentit, vull que, quan arribi el moment, la meva ànima vagui per sempre més per aquest paisatge que tanta pau ens ha regalat. I abrigats pel silenci, aquest silenci que els anys han anat bastint d’harmonia, ens donem la mà i ens capbussem en la llum embriaga del capvespre gaudint d’aquest instant... d’eternitat.

És el text d'agost penjat a Instagram. No sé com adjuntar les fotos que, allà, l'acompanyen, es pot?

Fotos:JMM
#cescahomenatges
#racons_lletres
#RelatsEnCatala
#fotoJMM

Comentaris

  • Admirant el paissatge[Ofensiu]
    Janes XVII | 04-10-2023

    Noia, és un plaer immens fer una passejada de la mà de la teva prosa poètica. M'agrada molt l'estil.

  • Camins[Ofensiu]
    Prou bé | 11-09-2023

    Desig d'eterninat sobrevolant camins transitat tantes vegades... m'hi apunto!
    Amb total cordialitat

  • paisatge[Ofensiu]
    Atlantis | 07-09-2023

    No és només la descripció del paisatge, sinó també les reflexions que l'acompanyen, el que m'ha agradat del relat.

  • Prosa poètica[Ofensiu]
    llpages | 07-09-2023 | Valoració: 10

    Un text que sembla poesia, una música de les paraules que sona exquisidament. I, a la vegada, em sumo als teus desitjos d'eternitat. Molt bé, Cesca!

  • bonics camins de vida[Ofensiu]
    Nua Dedins | 06-09-2023 | Valoració: 10

    Bona tarda Cesca,

    bonics 'Camins' també els que has escrit i compartit, i heu anat recorrent. Tots anem fent camí, cadascú al seu ritme i gaudint de la companyia que anem trobant. Preciós.

    Gràcies també pel teu bonic comentari que has fet al relat 'El so d'aquests 50 anys'. T'agraeixo l'estona de lectura atenta que has fet i les teves paraules.

    Que tinguis una bona continuació de setmana, Cesca i ens anem llegint!

  • Instants eterns[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 06-09-2023 | Valoració: 10

    Bona tarda, Cesca:


    Tots hi busquem algun sentit a la vida, ni que sigui mirant el vol d'una cigonya com fa la protagonista del camí. Continúa escrivint i no t'aturis mai de fer-ho.

    Amb les teues paraules ens dones pau, calma i harmonia. M'has sabut traslladar aquestes sensacions amb el paisatge que descrius, un indret que segur que es bo per a descobrir.

    Abraçades,

    Helena

  • Has dibuixat....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 06-09-2023 | Valoració: 10

    un paisatge, que desprèn pau i harmonia a dojo, malgrat els anys que han anat passant.

    Un espai inoblidable que el protagonista recordarà fins a l'eternitat.

    Molt bon relat Cesca.

    Rosa.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Cesca

Cesca

27 Relats

211 Comentaris

8934 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
M'agrada molt llegir i escriure, i per això intento aprendre a llegir i a escriure.
Ho faig amb més dedicació d'ençà que soc, més o menys, mestressa del meu temps.

solde12@gmail.com