UNA REVETLLA

Un relat de: Cesca
A veure: la truita, el pa, tomàquets, pernil, gasosa, cava... els petards ja els porten ells. Només falta la coca.
—Posa’m un bon tros de coca, Maria.
—De llardons?
—No, no, que els llardons són eixuts i a la canalla no els agraden. De la farcida i de crema. Ah, i només amb pinyons que la fruita confitada també se la deixen.
—Tens convidats o vas tu de convidada?
—Ca! Tots a casa, com sempre. Una feinada de por. Fins i tot ve en Rogeli!
—Ospa! No ho havien deixat?
—Sí, però ma filla és una bleda. Amb candeletes, l’ha esperat.
—Tu creus que és veritat tot el que diuen d’ell?
—Que traspassessin tots dos i tan de cop fa malpensar, sí.
—Fama de mesquí i avariciós n’ha tingut sempre.
—Jo només sé que després de l’enterrament de sos pares no va ajupir més l’esquena. Semblava un senyoret.
—Devia trobar un bon racó perquè mira que n’eren de garrepes. Dels que no mengen per no cagar!
—Doncs ja et dic jo que ha tornat ben escurat. No m’agrada gens que volti per casa altra vegada. Que tinguis bona revetlla, noia!
Ja han arribat tots. La Conxita busca en Rogeli amb la mirada, el veu al costat de l’altre gendre, sembla que s’entenen prou bé. Tots dos la guaiten mig de reüll com dissimulant ves a saber què. A la Conxita, aquestes mirades de gairell li fan mala espina i la posen en alerta. Després de tota una vida de molt treballar, la Conxita i el seu marit van aplegar un bon coixí. Ara és vídua i si ella se n’anés al sot, les filles encara trobarien la bossa prou plena.
Els gendres ho saben.

M'agrada mirar de representar l'oralitat en un text i, per això, m'agrada jugar amb els diàlegs. La historieta s'entén? Si alguna cosa grinyola, digueu-m'ho, si us plau! Gràcies!)

Comentaris

  • Quadre realista.[Ofensiu]

    Ja m'agradaria a mi tenir la teva habilitat en construir diàlegs... Aquest m'ha semblat molt realista i endemés fas servir unes expressions que em remeten a l'entorn català que era la meva família abans de entremesclar-se amb forasters.

  • Cesca s'entén molt be i certament[Ofensiu]
    Magda Garcia | 22-06-2023 | Valoració: 10

    ..fa rumiar. La desconfiança és natural si coneixes la biografia del gendre i el seu tarannà. Enhorabona! Cordialment, Magda

  • Pensaments[Ofensiu]
    Prou bé | 21-06-2023

    La Conxita tem i en té motius.
    Un relat en forma de conversa, que no grinyola gens, que acaba amb una reflexió que el fa ben rodó.
    Quina revetlla!
    Amb total cordialitat

  • LLENGUATGE [Ofensiu]

    Cesca,

    A banda de ser, al meu entendre, un bon relat, trenat amb imaginació, vull remarcar una cosa que ja m'ha cridat l'atenció altres vegades: les paraules i expressions que utilitzes molt sovint. M'agraden.

    Salutacions,

    Fidel Gangonells

  • Buf, quina penya![Ofensiu]
    llpages | 20-06-2023 | Valoració: 10

    Anar darrere les herències sucoses és tan vell com el món, però aquest plantejament del relat potser passa de taca d'oli. Vull dir que està clar que els gendres poden tenir mals pensaments per assolir un futur sense estretors econòmiques, però d'aquí a plantejar-se que poden matar-te, doncs, no ho sé... Estaríem davant del crim perfecte, que no existeix, o sigui que els gendres ja cal que s'ho rumiïn bé. Sí, ho sé, la història és plena d'aquests casos, però comptats amb els dits d'una mà els assassins que n'han sortit indemnes. A banda, excel·lent diàleg, Cesca!

  • Aquestes mares...[Ofensiu]
    Aljezurful | 20-06-2023

    La desconfiança de les mares (o d'algunes mares).
    Un pensament legítim. Sovint errat i d'altres... ai... quanta raó tenen algunes mares.

l´Autor

Foto de perfil de Cesca

Cesca

27 Relats

211 Comentaris

8937 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
M'agrada molt llegir i escriure, i per això intento aprendre a llegir i a escriure.
Ho faig amb més dedicació d'ençà que soc, més o menys, mestressa del meu temps.

solde12@gmail.com