Tots els colors del blau (per Carme Alcoverro)

Un relat de: Atlantis
Tots els colors del blau.

Tots els colors del blau escopirà la ploma
que avui escriu pintant l’encís d’aquest paisatge
i converteix el blau del to de la pintura
en aquest altre blau que està fet de paraules.

El blau tenyit de negre és aquest cel de plom
que ha pintat de blau gris el cotó fluix dels núvols.
Són blaves les muntanyes damunt la roca blava
I sostenen les cases, unes pedres d’on sura
una marca gravada d’encalcinat blauet.
En el fons de la vall s’ha barrejat amb l’aigua
el roig pur de la terra apareixent el lila,
el malva i el violat, el rosa, el morat-blau.
Pinzellades de tinta, escup aquesta ploma
damunt la meva tela de perla setinada.
Ara és aquest blau fred de fulla d’olivera
i ara és el blau del cel el que empastifa l’aire.
I el blau obscur, profund, que omple de ple el capvespre
i aquest blau argentat que neix just amb l’albada.

Tots els colors del blau pinten el meu silenci
escampat en el llenç que forma la Terra Alta.


Comentaris

  • Un poema profund[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 14-10-2022 | Valoració: 10

    M'ha encissat tant aquest poema que l'he afegit a preferits.
    Segur que el rellegiré en un futur, perquè està ple de matissos, de profunditats, colors i també de silencis.
    Si pujo a la Terra Alta, i de quan en quan, ho faig, segur que el recordaré. És un paisatge que em té enamorada.

    Gràcies per escriure'l, Carme.

  • M'encanta[Ofensiu]
    Canela fina | 05-02-2022 | Valoració: 10

    M'encanta el teu relat i m'encanta el blau i tots els colors que en deriven, m'encanten els colors que diuen coses, que et porten a llocs i que et fan volar, tu ho has aconseguit. Gràcies. Una abraçada :)

  • comentaris[Ofensiu]
    Noia Targarina | 03-02-2022 | Valoració: 10

    Molt bonic aquest relat.

    Continua escribint així!

    Val la pena llegir-te!

    Una abraçada Noia Targarina!

  • L’ombra del blau s’allarga prou entre els teus versos [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 02-02-2022 | Valoració: 10

    Un excel·lent poema, una preciosa descripció, la paleta de la pintora a través de les paraules de la poetessa. Té la musicalitat d’una sextina, repetint melòdicament el color blau i altres paraules. Una mètrica molt natural i el trasllat a aquesta bonica i desconeguda comarca. Una forta abraçada.
    Aleix

  • Comentari del comentari[Ofensiu]
    Prou bé | 02-02-2022

    Gràcies Atlàntis, el teu comentari m'anima molt a seguir!
    Amb total cordialitat

  • Comentari del comentari[Ofensiu]
    Prou bé | 02-02-2022

    Divertit i ben trobat. Hola Atlàntis. M'he estat llegint alguns articles sobre els microrelats i he mirat d'escriure'n un que s'adeqüi a les "normes". Gràcies X comentar i pel que dius!
    Amb total cordialitat

  • Bona nit Atlantis. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 30-01-2022

    Hola, ara m'ha vingut al cap comentar-te que li he posat "Les semifuses" al conjunt de poemes, perquè la paraula "semifuses" està en tots els poemes que he editat. A mi m'ha fet pensar en aquesta paraula... per a fer tot el conjunt. Gràcies per comentar-me.
    Salutacions.

  • T'he descobert...[Ofensiu]
    jomagi | 28-01-2022 | Valoració: 10

    ... i em maravella el que escrius. Et segueixo. Una sbraçada des del Monsià.

  • Encaixonat blauet[Ofensiu]
    Prou bé | 28-01-2022 | Valoració: 10

    Cap paraula, de cap to de blau, necessita aquest poema, per lloar-lo!
    El gaudi és llegir-lo i rellegir-lo...especialment quan l'ànim ho demana!
    (Crec que el que dic no s'entén gaire...)
    Amb total cordialitat

  • Mokt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 27-01-2022 | Valoració: 10

    Els teus versos son preciosos , et llegire . Malgrat tot jo tambe tinc moltes ganes se dir coses .

  • Mokt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 27-01-2022 | Valoració: 10

    Els teus versos son preciosos , et llegire . Malgrat tot jo tambe tinc moltes ganes se dir coses .

  • Mokt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 27-01-2022 | Valoració: 10

    Els teus versos son preciosos , et llegire . Malgrat tot jo tambe tinc moltes ganes se dir coses .

  • Bona vesprada Atlantis [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 27-01-2022

    Hola, Atlantis: Gràcies per la teua visita i la teua bona opinió sobre la composició de "Les semifuses". Em dius que no saps per què li he posat "Les semifuses", realment perquè em va inspirar posar aquest títol. No sé de música, però sí de poesia. Així que vaig anar fent aquest conjunt, que el vaig enviar a un Concurs Literari, tanmateix no he guanyat. Em va costar molts dies en fer-ho.
    Gràcies per les teues paraules.
    Una forta abraça.

  • Oda a la Terralta.[Ofensiu]
    SrGarcia | 27-01-2022

    Precisament ahir estava tombant per Vilalba dels Arcs i la Pobla de Massaluca, i, sí, em va impressionar el color blau que vaig veure a l'ermita de santa Magdalena de Berrús.
    Una terra aspra, pobra; no és bona per a totes les sensibilitats, però que molts estimem.
    Trobo que no és una casualitat que Picasso inventés allí el cubisme (Horta de sant Joan), és una terra amb una llum especial. M'alegra molt que t'agradi i li hagis dedicat aquesta oda tan bonica.
    He escrit el nom de la comarca tal com ho diuen els del país i els seus veïns, la Terralta.

    Per cert, també m'ha agradat el teu comentari en vers a la poesia de Kefas "La dansa de la tija".

  • Preciós[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 27-01-2022 | Valoració: 10

    Preciós, m'ha agradat molt aquesta poesia. Ens has dut a tots per tota la paleta dels blaus i realment m'has fet sentir que representa cada to de color.
    Gràcies per compartir-ho.
    Fins aviat,
    Neus

  • Dansa[Ofensiu]
    kefas | 25-01-2022

    M'agrada que t'hagis posat a ballar amb la música que encimbella la tija. Tens el ritme adequat per acoblar-t’hi

  • Magnífic el poema[Ofensiu]
    kefas | 25-01-2022

    Amb la musicalitat de la pintura impressionista.

  • Paleta de colors. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 25-01-2022 | Valoració: 10


    Un poema molt elegant, on descrius que tens una paleta de colors, principalment "blaus". Molt tendre, expliques que la Terra Alta és el llenç que flueix ben pintat. L'entonació del "blau" entona una prosa poètica molt bonica.
    Si està dedicat a Carme, és molt apropiat. Li anava a posar un 100, però no hi ha.
    Enhorabona.
    Salutacions i una abraçada.

  • Gràcies![Ofensiu]
    Carme Alcoverro | 25-01-2022

    Un poema preciós sobre aquesta terra que descobreixes. Magnífica aquesta assimil·lació que fas de la Terra Alta com un llenç i de tu com una pintora de paraules, amb el blau dominant la paleta de colors... Aquest blau -blues, potser?- denota nostàlgia o malenconia davant d'un paisatge que descrius amb tanta admiració?

    Gràcies per compartir-lo amb mi.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Atlantis

Atlantis

160 Relats

1368 Comentaris

98455 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
From


M'agrada escriure, sobretot poesia , i compartir amb vosaltres els meus poemes.

El meu correu és fogirave@gmail.com