TOT SEMBLA NOU...

Un relat de: brins
Photobucket
Oli sobre tela


TOT SEMBLA NOU...

En arribar la primavera, tot sembla nou...

Pigments novells juguen, com infant que creix, damunt la llum d'un hivern que s'allunya, i una gran eclosió de quimeres ens és tènue promesa; arriben dies clars i els nostres sentits capten encisats la irrupció de llum i colors que ens condicionen i decideixen la vida. En escoltar una piuladissa d'ocells o veure un esclat de roselles, el cor ens regala noves il·lusions.

Voldríem pujar antigues muntanyes, arrencar ombres que després d'esfullar-se carícies marcides ens quedaren arrapades com heures, i obrim l'esperit amb l'esperança de recobrar els somnis perduts. Arronsem espines de roses i dibuixem nítides llunes en bassals interiors, per poder ser rosada de matí aixoplugada d'utopia, gotes d'un nou perfum que pregoni el goig de viure.

Desitgem creure que tot es renova...que les primaveres prescrites tornen a ser primavera...


Comentaris

  • Quan gairebé és estiu...[Ofensiu]
    nuriagau | 05-06-2011 | Valoració: 10

    Arribo a aquest bell text de prosa poètica que m’he trobat als darrers comentats quan gairebé ja s’acaba la primavera. No per aquest fet, però, perd la força amb què, amb aquelles paraules que tu només saps trobar i combinar, ens transmeten l’esperança del renaixement que comporta l’estació primaveral.

    Ens seguim llegint,

    Núria

    PS: L'oli i la prosa poètica comparteixen perfectament el mateix espai i bellesa.

  • Colors vius[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 04-06-2011 | Valoració: 10

    Caram, quina poesia que m'havia perdut i que m'ha enamorat. El teu estil llarg, de deixar-se anar, de deixar anar les paraules encomana un sentiment que s'allarga més viu que mai en primavera. Il.lusió, creativitat i colors vius acompanyen el lector resseguint les teves paraules amb lentitud i gran plaer que s'allarga. Una meravella, vaja. Una abraçada.

    aleix

  • El goig de viure la primavera[Ofensiu]
    Unaquimera | 15-05-2011 | Valoració: 10

    He cedit a la temptació d’obrir avui ( diumenge primaveral on els hi hagi! ) aquest penúltim relat publicat al teu espai, que tenia pendent i no volia perdre’m...
    i ara que he degustat el text, m’alegro d’haver-ho fet, ja que d’aquesta manera m’he retrobat amb la teva prosa poètica que juga amb els colors. amb els sons, amb les sensacions, i ens permet il•lusionar-nos com infants que reben un regal.

    He contemplat una bona estona la imatge que encapçala l’escrit, i a través dels ulls se m’ha omplert el cor de tonalitats càlides, tot just estrenades.
    Després, mot a mot, el goig de viure s’ha fet present, malgrat les espines de les roses, apostant per utopies personals i quimeres compartides que l’hora del dia encara em permet.

    T’envio una abraçada plenament primaveral,
    Unaquimera

  • Oblit i obligació[Ofensiu]
    Bonhomia | 26-03-2011 | Valoració: 9

    Una primavera es pot repetir, però el paisatge és diferent. Les primaveres per a molts també són motiu d'oblit o d'obligació.


    Sergi

  • Senzillament preciós![Ofensiu]
    Núria Niubó | 24-03-2011 | Valoració: 10

    Una primavera que neix de dins un cor noble.
    Amb les paraules i els colors dibuixes i ens regales sensacions, per invitar-nos a una reflexió serena, amb esperança, amb el desig de saber tornar a renovar-nos

    Ens brindes en aquest cant , la força i la sensibilitat per tornar a començar o senzillament per continuar, tot sabent veure que arronsant espines tindrem llum de lluna per als nostres bassals interiors

    Senzillament preciós!

    Gràcies Pilar, els teus relats sempre m’inviten a bones reflexions i moltes felicitats també per “L’oli sobre tela” és una meravella!
    I gràcies també per les teves paraules als meus poemes, em són molt gratificants!

    Una abraçada càlida des de dins del cor
    Núria

  • Un preciós escrit,[Ofensiu]
    free sound | 22-03-2011 | Valoració: 10

    amb encant i ben descrit.
    Amb les teves paraules,
    enamores el desig,
    per seguir gaudint,
    de tot allò que anem vivint.
    Doncs, avui, "tot sembla nou".
    Felicitats i molt amable per les teves paraules.
    Una abraçada nova i pigmentada, pel teu escrit que m'agrada!!!

  • torno a votar pel teu poema[Ofensiu]
    joandemataro | 22-03-2011 | Valoració: 10

    ara amb la imatge que l'acompanya
    gràcies pels teus comentaris tan amables

    t'envio una abraçada, ben acolorida, de primavera
    joan

  • un escrit[Ofensiu]
    Josep Ventura | 21-03-2011 | Valoració: 10


    meravellós amb unes lletres delicades com les flors,m’agrada molt

    Salutacions
    Josep

  • Transmet sensacions[Ofensiu]
    Frèdia | 21-03-2011

    Aquest relat, millor li diria poema, té màgia, brins, i a l'hora, darrera del cant al despertar primaveral, hi ha una reflexió molt dura. Desitgem que tot comenci de nou, desitgem tornar a viure el passat, desitgem una felicitat antiga, volem creure que és possible. La primavera retorna però és una altra, mai la mateixa... No hi ha rosa sense espines. Transmets tot un seguit de sensacions i queda un regust de nostàlgia i també de joia el dia que comença la primavera. Una abraçada. Ah! I la imatge preciosa. Fan una bona parella, el text i la pintura.

  • Aquesta és la imatge que no ha sortit...[Ofensiu]
    brins | 21-03-2011

    Photobucket

  • com sempre un encant [Ofensiu]
    joandemataro | 21-03-2011 | Valoració: 10

    de poema pilar, dius coses molt boniques i d'una manera que convida a viure el poema des de dins
    et felicito i t'admiro
    abraçades primaverals
    joan

Valoració mitja: 9.89