TANTA DELECTACIÓ

Un relat de: PERLA DE VELLUT




Amb la teua pell embolicaré el meu cor.

Posaré molta cura en arreplegar...
els brins suaus que cauen del cel
per a estendre’t més il.lusions.

També escolliré les hores plenes
que van passant per la meua persona,
ansioses per saber més de tu...

Sóc així, per creuar subtilment
cada frase, cada paraula d’ímpetu
que naix aèriament del verger de les coses.

Simplement regalar-te el meu ésser
emprenedor a la teua airositat...
Obriré necessàriament cada remolí
de la meua il•lustració
que serà pau per a tu i per a mi.

S’adreça des dels teus ulls tanta delectació
que serà sempre la teua única veu
escrivint la paraula polida
per a posar-la en la teua mà.

Comentaris

  • Gràcies...Aleix de Ferrater[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 29-08-2020


    Gràcies per la teua visita i pel teu comentari on em dius que aquest poema "Tanta delectació", és "suavitat" i m'alegre de que t'haja agradat.
    Un salut i cuida't...

  • Suavitat [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 27-08-2020 | Valoració: 10

    Les teves poesies em transmeten suavitat. És una manera molt Personal d’escriure, que a l’hora transmet molt directament el que vols dir. M’ha encantat tornar-te a llegir. Una forta abraçada, Rafael.
    Aleix

  • Gràcies...Marnusa.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 26-08-2020


    Gràcies Marnusa, per la teua visita i per dir-me que t'ha agradat aquest poema i per la teua "enhorabona". Sí, vaig fent de tot un poc per casa, doncs tinc moltes coses que fer i a més a més tinc animals que alimentar. Tinc 6 gates i dos gossos... què et sembla!
    Saluts i cuida't

  • Gràcies...Vicent Llémena i Jambet[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 26-08-2020

    Gràcies per la teua visita i el teu amable comentari, on em dius que t'ha agradat. Enamorar-se de l'estimada és important sobre tot si hi ha entrega total.
    Saluts i cuida't...

  • Moltes gràcies[Ofensiu]
    Marnusa | 26-08-2020 | Valoració: 10

    Bon dia Perla de vellut, gràcies per preocupar-te. Sí, ja fa un temps que no participava en Relats en Català. Ara millor, encara que han estat uns mesos a nivell laboral difícils que emocionalment m'han desgastat una mica. Desitjo que estiguis bé. A veure si començo a activar-me i torno a llegir als companys/es relataires i escriure una mica...
    Enhorabona pel poema. Com bé dius, es nota l'amor que li regales amb tot el teu ésser a la teva estimada.
    Salut,

    Marnusa

  • Gràcies...Canela Fina.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 10-08-2020


    Gràcies Canela fina, per la teua visita i el teu amable comentari, on em dius que "m'agrada" i per dir-me que té una dolçor exquisida. M'alegre de que t'haja agradat, aquest poema de "Tanta delectació".
    Saluts i cuida't.

  • M'agrada[Ofensiu]
    Canela fina | 09-08-2020 | Valoració: 10

    M'agrada molt, l'he trobat d'una dolçor exquisida i excitant alhora, desig infinit.
    Gràcies pels teus comentaris als meus relats, el meu rostre però, el deixem en misteri, perdria la gràcia si ja no pots imaginar-me com tu vulguis ;) una abraçada!

  • Gràcies...Ness [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 09-08-2020


    Gràcies Ness per la teua visita i el teu amable comentari on m'expresses que el meu poema "Tanta delectació", és exquisit i amb versos dolços. M'alegre de que t'haja agradat.
    Saluts i una abraçada. I cuida't...

  • Exquisit[Ofensiu]
    Ness | 09-08-2020 | Valoració: 10

    "Simplement regalar-te el meu ésser emprenedor a la teua airositat..." Quins versos més dolços! Aquest poema és exquisit. Una delícia de lectura. Moltes gràcies!

    I gràcies pel comentari a la meva pàgina. Feia dies que no em podia connectar, però l'únic motiu era per manca de temps. Quan em submergeixo en aquesta web m'agrada fer-ho amb temps i gaudir-ne sense presses... Una abraçada!

  • Gràcies...Neus Marín[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 03-08-2020


    Gràcies Neus, per la teua visita i el teu amable comentari. Gràcies per dir-me sobre aquest poema que té impressió per expressar els sentiments i la delicadesa en què l'expresse. M'alegre molt de que m'hages contestat i t'haja agradat aquest poema.
    Sí, vaig cuidant-me i cuidant a la dona, en aquest dies tan extrems que portem, sobre la situació del covid-19.
    Saluts i una abraçada. Fins a l'altra.
    PERLA DE VELLUT

  • Hola! Perla de Vellut[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 03-08-2020 | Valoració: 10

    Gràcies per recordar-te de mi, Sí , he passat una temporada una mica atrafagada de feina, per sort ara disposaré una mica més de temps lliure. Espero poder posar-me al dia amb els escrits i les lectures.
    Respecte al poema, què puc dir: "Amb la teua pell embolicaré el teu cor..." Impressionat la capacitat d'expressar els sentiments, però sobretot amb la delicadesa que els tractes.
    Felicitats!
    I fins aviat!
    Cuida't
    Una abraçada,
    Neus

  • Gràcies...Miquel Seguí Cases[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 02-08-2020


    Gràcies Miquel Seguí, pel teu amable comentari on em dius que és "molt pulida" i està "cercant la pau i el benestar". M'alegre de que t'haja agradat molt!!
    Salutacions i cuida't ...

  • Molt pulida Rafel[Ofensiu]
    Miquel Seguí Cases | 01-08-2020 | Valoració: 10

    No tens res teu, tot el teu esser es dona a l´estimada amb paraules i bones accions, cercant la pau i el benestar!

    Ja ho diuen Rafel, la tranquilitat es mitja vida!

    Una forta abraçada amic!


    Perdò, per tardar una mica a comentar la poesia!

    Molt pulida

  • Gràcies unicorn_blanc_del_bosc[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 31-07-2020

    Gràcies Unicorn, per la teua visita i el teu amable comentari, on em dius que és "un plaer entre amants" i molt musical... M'alegre de que t'haja agradat.
    Saluts i cuida't...

  • Gràcies[Ofensiu]

    Ah, i gràcies per comentar el relat de la Brenda. Almenys de moment, ets l'únic que ho ha fet ;-) Que el destí et recompensi, bon Perla de Vellut.

  • Ah, el plaer entre amants...[Ofensiu]
    unicorn_blanc_del_bosc | 31-07-2020 | Valoració: 8

    És una cosa bona, la relació entre amants... em recorda el que havia sentit (o potser sento) per la meva ara ex-companya i el que sento i segueixo sentint per la meva assistenta amb la que porto un rollet mig amorós respectable sense informar al seu nuvi.

    El relat potser no és molt comprensible (no li ha de fer falta; a més, remarco el "potser") però en tot cas, sense bromes, em sembla molt entretingut i "musicalment" agradable.

    Ens veurem

  • Gràcies Eric Martínez[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 29-07-2020


    Gràcies Eric Martínez, pel teu amable comentari en aquest poema "Tanta delectació", on em dius que "travessa el cor". M'alegre de que t'haja agradat.
    Salut i cuida't...

  • Eric Martinez | 29-07-2020


    Un poema que travessa el cor, passejant animós i àgil entre la sang que aquest bombeja

  • Gràcies...Helenabonals...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 25-07-2020


    Gràcies Helena Bonals pel teu amable comentari i per dir-me que ha estat un poema molt ben trobat. M'alegre de que t'haja agradat. Salutacions. PERLA DE VELLUT

  • Ens delectes com sempre[Ofensiu]
    helenabonals | 25-07-2020 | Valoració: 9

    Amb la pell de l'estimada embolicaràs el teu cor, amb els teus versos emboliques el seu!:"per creuar subtilment/ cada frase, cada paraula d’ímpetu". Molt ben trobat!

  • Gràcies Atlantis.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 25-07-2020


    Gràcies Atlantis pel teu amable comentari on m'expliques que el meu poema "Tanta delectació", és una mica diferent i eteri. M'alegre molt de que t'haja agradat.
    Una abraçada i cuida't.

  • eteri[Ofensiu]
    Atlantis | 24-07-2020

    Ofereixes com a regal un seguit d’imatges que es transformen en benestar per a tu i per a l’estimada. Com sempre un poema d’amor, aquesta vegada però amb un llenguatge més eteri, una mica diferent.

    Un plaer llegir-te.

    Segueix escrivint i cuida’t molt.

  • Gràcies SrGarcia[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 24-07-2020


    Gràcies SrGarcia pel teu amable comentari... "Dejà vú", on em dius que aquest tinga capacitat de viatjar en el temps. No, SrGarcia, ho he editat de nou, per repassar-ho un poquet més i perfeccionar-ho. Gràcies per dir-me que és molt delicat i bonic. Saluts

  • Gràcies Espurnes...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 24-07-2020


    Gràcies Espurnes, pel teu amable comentari, on m'expliques que aquest poema "Tanta delectació", té molta sensibilitat i ompli el cor de qui ho llegeix. M'alegre de que t'haja agradat. Una abraçada i cuida't.

  • Déjà vu[Ofensiu]
    SrGarcia | 24-07-2020

    Em sembla que ja l'havies pujat i te l'havia comentat. Ho recordo perfectament, no crec que sigui un "déjà vu" ni que tingui la capacitat de viatjar en el temps. No és així?
    Em continua semblant molt bonic i delicat.

  • sensibilitat[Ofensiu]
    Espurnes | 23-07-2020 | Valoració: 10

    amb la teua pell embolicaré el meu cor.
    només aquesta frase ja omple el cor de qui ho llegeix.
    Delicades paraules que demostren una sensibilitat exquisita, et felicito perquè al llegir-te fas encomanadis aquest sentiments.
    Fa temps que no escric i no entro a relats, peró un comentari teu m'ha engrescat altre vegada, t'haig de donar les gràcies i disculpa per no haver-te contestat abans.
    Una abraçada i segueix encomanant sentiments... un 10

  • sensibilitat[Ofensiu]
    Espurnes | 23-07-2020 | Valoració: 10

    amb la teua pell embolicaré el meu cor.
    només aquesta frase ja omple el cor de qui ho llegeix.
    Delicades paraules que demostren una sensibilitat exquisita, et felicito perquè al llegir-te fas encomanadis aquest sentiments.
    Fa temps que no escric i no entro a relats, peró un comentari teu m'ha engrescat altre vegada, t'haig de donar les gràcies i disculpa per no haver-te contestat abans.
    Una abraçada i segueix encomanant sentiments... un 10

  • Gràcies...Nil.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 23-07-2020

    Gràcies Nil, pel teu amable comentari on em dius que el meu poema, és sublim i per explicar-me que poetitze com un joier d'ofici combine un nou poema amb la seua qualitat. M'alegre de que t'haja agradat i gràcies per la teva enhorabona!
    Saluts

  • Sublim...[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 22-07-2020 | Valoració: 10

    Aquesta poesia curulla de delectació és un mosaic de sensacions i impressions que em resulta summament poètic, espiritual també, i per damunt de tot amorosa. Hom dirà que els teus poemes tostemps toquen el tema de la teva aimada esposa... , però no feu el mateix el geni d'en Dalí pintant una i cent vegades la seva bella musa Gala, que era al seu torn la seva estimada muller. Jo em faig creus com poetitzant sempre el mateix sublim tema, mai arribes a ésser repetitiu...Perquè com un joier d'ofici saps combinar les pedres precioses d'aital manera que cada poema és una peça personalitzada i única en el seu gènere! Enhorabona, Nil.

Valoració mitja: 9.75