Somnis de juventut

Un relat de: Prou bé
De la finestra estant veig el noi sortir de casa. És de nit, però encara no l'hora bruixa.
El noi baixa pel carrer del mig. El que duu a la platja. Sovint el veig fer aquest camí havent sopat. Soc una mica tafaner i em faig fantasies de què són aquestes sortides a la fosca. No torna gaire tard. Vigilo fins que el veig pujar la costa del camí. Torna sempre amb un gran somriure als llavis.

***

En Jofre té disset anys. Ara jeu panxa enlaire damunt l'arena de la platja gairebé a tocar del trencant de l'onada.
Té la respiració compassada i els ulls molt oberts.
Mira el cel. És una nit de lluna plena i la seva llum dona vida al firmament. Milers de puntets brillen en aquell cel tan negre. Els veu com joies suspeses a l'aire. Els veu quiets, immutables, però titil·len enviant-li missatges. O això creu.
En Jofre somia despert. Té una il·lusió que té un nom; Gemma.
Es coneixen de sempre, des que eren petits.
Junts van començar a anar a estudi.
Junts, a la mateixa colla, jugaven al carrer.
Junts van explorar i descobrir la sensualitat de les carícies donades i rebudes amb emoció…
Junts s'han convertit en joves i junts caminen cap a l'adultesa.
Junts han pensat a viure, quan siguin més grans.
Junts volen formar una família, ser pares.
Junts volen arribar a vells.
Tot això s'ho han dit mil vegades entremig de promeses d'amor etern.
I aquest noi que somia despert no en té prou amb l'amor compartit. Vol fer un regal extraordinari a la Gemma i ha pensat en un viatge a la lluna. A la lluna que han mirat tantes vegades abraçats.
Sap que és un somni.
I qui ho diu que no es pugui somiar despert?

Comentaris

  • Lluna plena.[Ofensiu]
    Joan Colom | 29-12-2022

    És un relat emotiu alhora que equilibrat. Admeto com una llicència poètica que es digui que el cel estrellat es veu millor quan hi ha lluna plena, quan és justament al contrari.

    Aprofito per dir que el títol del meu comentari a "Enguany" no és "En Nadal i el cada dia" sinó "El Nadal i el cada dia".

  • Sensible[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 27-12-2022 | Valoració: 10

    Molt sensible i respira pau, aquest Relat. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat sobre la Dedicació.
    Cordialment,

  • Arbre[Ofensiu]
    Francesc Domenech | 27-12-2022



    Gràcies sempre pels teus comentaris

    Salutacions

  • Somiant de joves... [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 26-12-2022 | Valoració: 10

    És el millor que pot passar en la vida, és somniar.
    És així, perquè en el teu relat és la sinceritat d'amar-se. Somiar de jove també de major, està en el cor. És molt tendre aquest relat.
    Cordialment.

    QUAN VE NADAL




    Quan ve Nadal,
    hem de tenir l'amor en el cor,
    respectar-nos tots per igual,
    hem de ser senzills
    i esperança natural,
    que el món siga millor.
    Quan ve Nadal,
    un somriure com un sol
    de pau i d'amor.

  • Somnis de juventut...[Ofensiu]
    Magda Garcia | 26-12-2022 | Valoració: 10

    ...i també somnis de persones que havent estat joves saben copçar l'esperit de la joventut. Aquesta necessitat de connectar amb la persona estimada mirant un astre, mirant l'horitzó, mirant el mar..sembla mentida com el planeta ens permet aquesta connexió intima amb la persona estimada, veritat? M'ha agradat molt aquest "somni" i també vull agrair-te els teus comentaris als meus relats. Cordialment.

  • Joventut. De[Ofensiu]

    Jo encara somnio despert...., malgrat l'edat! El teu protagonista es troba en el despertar de la primavera i és normal que ho faci mirant els estels titul·lant....Un relat que m'ha donat pau, serenor i m'ha fet prendre consciència del que representa aqueixa etapa de la vida que dura poquíssim...Gràcies per fer-nos somniar a través del teu entendridor personatge tombat a la sorra de la platja. Bon Nadal i joiós any nou. Nil.

  • Inspirador[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 25-12-2022 | Valoració: 10

    Quin relat més ben redactat, amb frases colpidores i encertades, plenes d'emoció i saviesa. Quan es parla des del amor, tot esdevé perfecte.

    Molr cordialment.

    Rosa.

  • Intemporal [Ofensiu]
    llpages | 25-12-2022 | Valoració: 10

    Un relat de joves que també podria ser de gent més gran. Hi ha sentiments que són intemporals. Fins i tot pensant en el futur, més llarg o més curt, és la il·lusió el que compta. M'agraden les frases curtes ben definides, com instantànies del dia a dia. Seguim escrivint, ens seguim llegint!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Prou bé

Prou bé

137 Relats

1329 Comentaris

53691 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Bilder hochladen




Vaig néixer fa un munt d'anys al cap i casal del meu país, al qual m'estimo. Molta sort. Vaig créixer en una família fantàstica. Molta sort. Vaig col·laborar a crear-ne una, fa un munt d'anys, que s'ha enriquit amb fills i néts. Molta sort. Vaig treballar, un munt d'anys, sempre en allò que m'agradava: la meva professió. Molta sort. I ara, a la recta final que espero sigui molt llarga, crec que segueixo tenint molta sort.


Email proube43@gmail.com