Si fos jo qui ho expliqués

Un relat de: E. VILADOMS
Si fos jo qui ho expliqués

Si en podria arribar a explicar, de coses de la fillastra!, però no ho he fet mai, mai! En vida de l’espòs, em vaig guardar prou de dir res que pogués ser interpretat com una mostra de gelosia.
Fins una setmana abans del nostre casament, els estendards havien onejat a mig pal; tothom plorava la primera muller, tan caritativa, tan pietosa. Vaig arribar un matí fred, amb un petit seguici que aviat va ser acomiadat per innecessari. Sola en terra estranya. Sense altra obligació que, del matí al vespre, vetllar per la menuda: ocupar-me que la vestissin amb les millors teles, que li rostissin els pollastres més molsuts, que l’entretinguessin els bufons més deformes i que els joglars li dediquessin dolços cants. Mentrestant, el pare de la criatura es lliurava a la cacera, als opípars banquets i a la disbauxa. Per més que jo m’enjoiés, per més pólvores emblanquidores que fes servir, per més que sentís que no n’hi havia cap de més bonica; ni una mirada, ni una paraula de desig vaig rebre del marit.
No el vaig plorar gaire, quan va caure fulminat per un atac d’apoplexia.
Malgrat anar tothora vestida de dol, he maldat per mantenir-me bella i atractiva, amb l’esperança que l’hereu d’algun remot reialme trobi aquest palau maleït i em deslliuri de la criança d’un ésser, fred com la neu, que no em mostra cap afecte.
Com cada matí, he demanat parer al meu fidel conseller, l’únic objecte que em va ser permès conservar de l’equipatge amb el qual vaig arribar.
—Mirall, mirallet, que t’estàs a la paret, qui és la més bonica d’aquest indret?
La resposta m’ha trastornat. Plena de fúria l’he estavellat a terra, mil bocins han mostrat mil vegades el seu rostre i la meva dissort.

Comentaris

  • Bona versió![Ofensiu]
    Cesca | 16-02-2023

    M'encanta aquesta versió del conte! Ben trenada, ben presentada i molt original. Enhorabona! Sort.

  • Vet aquí un gos, vet aquí un gat...[Ofensiu]
    Marina i punt | 12-02-2023

    Aquí la dissort és de la madrastra i no comença amb un mirall trencat, ja fa temps que l'arrossega.
    Bonica visió del conte, ben explicat i entretingut.

    Salutacions

  • Una nova visió[Ofensiu]
    Solsona Bot | 07-02-2023

    Una nova visió del conte, des del punt de vista de la madrastra. La nostra Blancaneus és freda i calculadora, el seu pare és egoista, i ella una ingènua, fins que esclata. Felicitacions i sort!

  • L'altra visió [Ofensiu]
    Prou bé | 07-02-2023

    Sempre pensant en la malvada madrastra i ens la presentes com una dona molt desgraciada sempre esperant i esperant allò que no tindrà mai!
    Relat original, ben escrit, que es de bon llegir.
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Com un conte[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 05-02-2023

    Original, ric, ben redactat... No es pot demanar més.

    Enhorabona i sort E. Viladoms.

    Cordialment.

    Rosa.

  • Blancaneus?[Ofensiu]
    Atlantis | 05-02-2023

    Me l'ha recordat. Molt ben escrit, amb un llenguatge ric i adequat al tema i a la situació.
    Un final esplèndid!!!

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de E. VILADOMS

E. VILADOMS

70 Relats

778 Comentaris

81040 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Aprenent de relataire.
Gràcies a totes i a tots els qui passeu per aquí.