LA C.P.R.M.

Un relat de: E. VILADOMS
En el meu sector soc un professional de renom, em plouen els encàrrecs, més dels que puc fer. Durant un temps m’havia dedicat a la venda de trèvols de quatre fulles —tinc una habilitat especial en trobar-los—, els ludòpates empedreïts i els estudiants ganduls me’ls prenien de les mans. Però la sort del trèvol i de tants altres amulets, com tothom sap, és per a qui hi topa de manera accidental, no per a qui els compra o els busca.
Tot va canviar a partir d’aquella comanda. Una actriu consagrada, no en diré el nom, em va demanar trèvols de quatre fulles per a tota la companyia. La prèvia havia resultat un fracàs i patia per l’estrena. Entre els uns i els altres eren una dotzena, em va costar una mica, però li vaig portar la mercaderia un parell d’hores abans de la funció. Havíem quedat a la porta del teatre, allà me’n vaig adonar. Mira que són curosos els actors i les actrius amb aquest tema, però ningú s’havia fixat en el color de les lletres del cartell que anunciava l’obra. Em van fer cas, i tot va ser oli en un llum. I jo vaig posar una consultoria: la C.P.R.M. (Consultoria de Prevenció de Riscos per Malastruga).
Quan em venen a veure futbolistes en hores baixes, sovint n’hi ha prou amb recordar-los que es netegin bé la sola de les sabates en entrar al camp i, sobretot, abans de xutar un penal. A un restaurant, a punt de tancar per la pèrdua de clientela, els vaig fer retirar els salers nous, que eren molt moderns, sí, però que es vessaven cada dos per tres.
Amb les empreses constructores i immobiliàries vaig a comissió, em donen un tant per endavant i la resta, un cop han venut o llogat l’habitatge. He de confessar-vos que alguna vegada la cosa no té remei, sobretot si l’edifici ha estat escenari d’una mort violenta; en aquests casos: bidó de benzina i misto. Sempre podran cobrar l’assegurança.
Ja ho veieu, el malastre dels altres ha esdevingut la meva fortuna.

Comentaris

  • Bo de debó[Ofensiu]

    Aquest t'ha sortit rodó i ben original. M'agrada. Molta sort, encara que no et cal.

  • Agraïment[Ofensiu]
    Marina i punt | 26-04-2023

    Certament, ens vam conèixer diumenge a la parada d'ARC, tot un plaer.
    Gràcies per llegir-me i deixar el teu comentari.

    Salutacions

  • Bona idea[Ofensiu]
    Marina i punt | 24-04-2023

    Quina bona idea aquesta consultoria!
    Original i entretingut relat, m'ha divertit llegir-lo. Sort en el concurs.

    Salutacions

  • Solsona Bot | 24-04-2023

    Els tècnics de vendes utilitzen el DAFO (anàlisi de Debilitats, Amenaces, Fortaleses i Oportunitats). Això és el que ha fet el protagonista, capgirant la truita. Felicitacions per un bon relat. Sort!

  • El que per uns ......[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 19-04-2023

    és desaltre, per altres és fortuna,..Ben escrit, molt amè de lectura i original en el tema.

    Salutacions i sort. E. VILADOMS.

    Rosa.

  • Fent la traveta[Ofensiu]
    Cesca | 19-04-2023 | Valoració: 9

    C.P.R.M. (Consultoria de Prevenció de Riscos per Malastruga)., quina idea més bona! Detectar els possibles agents i/o senyals de malastruga per neutralitzar els seus efectes. Clients no n’hi faltaran!
    Bon relat. Ben escrit. Un plaer. Enhorabona, sort.

  • Potser no es sort[Ofensiu]
    Atlantis | 18-04-2023

    sinó mirar d'arreglar allò que no funciona...
    relat ben pensat i ben escrit.

  • Imaginatiu[Ofensiu]
    Prou bé | 18-04-2023

    Un relat imaginatiu que m'ha fet pensar en allò de... De les pedres fer-ne pans!
    Ben escrit. (Com sempre) i de bon llegir.
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de E. VILADOMS

E. VILADOMS

70 Relats

778 Comentaris

81297 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Aprenent de relataire.
Gràcies a totes i a tots els qui passeu per aquí.