Sentiment d’humanitat

Un relat de: aleshores
He conegut a l’Àngel. Té quatre anys i no parla (amb la veu!). Ha vingut tot confiat cap a mi i m’ha agafat de la mà, i immediatament m’ha fet l’honor de fer-me el seu avi momentani. La professora seva s'ha acostat al taulell de la biblioteca on érem per acompanyar-lo i per dir-me que a l’Àngel li agrada la gent gran. M’ha tingut agafat de la mà una llarga estona, mentre jo li deia que era allà per tornar un llibre. Ell s’ha deixat anar i ha desplegat totes dues mans en forma de llibre per demostrar-me que m’havia entès el que li deia i ha seguit agafant-me de la mà. 

Li he preguntat quan anys tenia i ha obert quatre dits de la mà lliure; i com és deia, no perquè no sabés ja en aquell moment que no parlava, sinó per continuar veient-lo com a qualsevol altre nen i que ell ho notés. Ha respost la professora i ha dit el seu nom: Àngel. Li he explicat que jo tenia dues netes una mica més grans que ell, seguint la nostra conversa. Ens hem acomiadat, amb certa recança, després que jo lliurés el llibre que retornava. M’ha deixat un profund sentiment d’afecte, de tendresa (una paraula que odiava dins que he estat gran), i de tristesa, també. Li he agraït internament aquest sentit d’humanitat que m’ha despertat. Se n’ha anat amb la professora.

Comentaris

  • Angelet[Ofensiu]

    Quan ens fem grans més apreciem aquests petits actes. La tendresa és inherent en l'ésser humà. Aquest nen ha perforat amb el seu amor la pell dura de la teva senectut....Per part teva un reconeixement literari que el fa un angelet. M'ha emocionat..

    .

  • Tendresa[Ofensiu]
    Canela fina | 02-05-2024

    I és que a la tendresa no li calen paraules, per comunicar-nos n'hi ha prou amb escoltar les emocions que ens transmet l'altra persona.
    M'ha agradat molt aquesta escena, és com la fotografia del què seria donar sense esperar res a canvi.
    Una abraçada :)

  • Un xiquet que no parla. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 29-04-2024 | Valoració: 10

    Hola:

    Un relat amb sentiments. Amb una conversa que és tendra pel seu contingut. Aquest Àngel és com si fora un llibre obert, però amb gestos.
    Molt ben plantejat, aquest relat biogràfic.

    Enhorabona, aleshores.

    Cordialment.


  • El que ens fa humans[Ofensiu]

    Bon dia, aleshores:

    El que ens fa humans són sentiments com aquest, tu l'has copsat i l'has sabut transmetre. Sense paraules i sense veu us heu comunicat. Gestos com aquests i estar a prop de persones que et desperten tendresa val la pena, veritat?
    Aprofita tots aquests sentiments per escriure com has fet.

    Una abraçada,

    Helena

  • la tendresa es descobreix [Ofensiu]
    Atlantis | 27-04-2024

    Un sentiment que es descobreix, aquesta vegada en la mà d'un nen.

    Amb senzillesa expliques un fet entranyable.

  • Petites grans experiències...[Ofensiu]
    Cesca | 26-04-2024 | Valoració: 10

    ... que són un bàlsam per l’ànima. Quina sort!

  • Trobar[Ofensiu]
    SrGarcia | 26-04-2024

    M'ha agradat això que odiaves la paraula "tendresa" fins que et vas fer gran. Suposo que a certa edat un és un milhomes i després se n'adona de com van les coses. El fet de ser avi et pot fer canviar molt.
    Una història precisa la que et va passar amb l'Àngel, un nen que no parla amb la veu, però que es comunica perfectament. Potser ell també prefereix la tendresa i sap on trobar-la.

  • Tendresa...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 26-04-2024

    absoluta. Quina genialitat, que d'un fet tan senzill, sorgeixi un sentiment tan profund i sensible.
    Preciós aleshores.
    Rosa.