Segona visita angelical

Un relat de: uanra

*

Presentador: Fa 2009 anys, hi havia una parella molt alegre: l'home es deia Josep i la dona, Maria. Ella estava embarassada. Un dia van anar a Betlem amb el seu ase, que carregava molt de menjar pesant! A l'endemà, van arribar a un estable. Allà va néixer el fill de Maria.

Josep se'n va i entra l'àngel Gabriel.

Gabriel: Déu vos guard, Maria!
Maria: (espantada) Ah! Una altra vegada tu?
Gabriel: Sí. Una altra vegada, jo.
Maria: I ara, què vols?
Gabriel: He vingut a veure el teu fill, Jesús. Perquè... li direu Jesús, no?
Maria: (ofesa) Sí... Li hem posat el nom que ens vas dir.
Gabriel: Bsbsbsbsbs! Vine, gatet bonic, a veure aquest nen tan bufó!
Maria: Un gat? Que no m'esgarrapi el nen, eh?
Gabriel: No et preocupis, és un bon minyó. És un gat molt angelical.

Entra l'Angeligat.

Gat: Mèu! Mèu!
Maria: No, el bebè és meu, no teu. No li toquis ni un pèl!
Gabriel: Tranquil·la, Maria, ja t'he dit que és un bon minyó.
Maria: (neguitosa) No me'n fio gaire. I com és que tens un gat!
Gabriel: El tinc perquè és l'Angeligat i ell m'acompanya a comunicar els missatges a la gent.
Maria: I avui, quin missatge m'has de comunicar?
Gabriel: A tu, cap, Maria. He d'anunciar als pastors que vinguin a veure el teu fillet, Jesús.
Angeligat: Mèu, mèu! Jo vull anar a veure els pastors perquè m'agradarà dormir a la vora del seu foc.
Gabriel: Vigila no et cremis la cua de gat ni les ales angelicals!

Se senten les passes d'en Josep que torna.

Gabriel: Marxem volant, tenim molta feina! I no volem que ens vegi en Josep. Adéu!
Maria: Adéeeeeu!

En Gabriel i l'Angeligat toquen el dos, mentre en Josep arriba a l'estable.

01-12-2009

Comentaris

  • No recordava que fos un relat tan original.[Ofensiu]

    No recordava que fos un relat tan original.
    Saps, Arnau, que potser m’ha agradat més avui que el dia que el vaig llegir per primera vegada.
    O sigui, que aquesta va ser una de les primeres intervencions de la Guspira...?
    Avi Joan, el de la iaia.

  • hooLAAAA;)[Ofensiu]
    Eva Fabrés | 12-03-2010 | Valoració: 8

    per tenir 7 anys ets molt bó nano!
    haha
    binga unn petóo!
    :)


    unaaeva

  • Bona inspiració xicot!![Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 09-01-2010

    Fantàstic el teu relat angelical, amb gat inclòs, com es nota alguna influència gatuna que corre pels sofàs de casa! jaja ;-) . I no m'estranya que no vulgui que el vegi Sant Josep, pobre home, ja anava prou atrafegat amb el nen Jesús, que sols li faltaria haver d'enfrontar-se amb un Arcàngel!
    Bon any xicot i fes créixer aquesta imaginació, que els gens t'acompanyen.

    Felicitats!

    Ferran

  • MOLT BON RELAT[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 29-12-2009 | Valoració: 10

    Has fet una obra de teatre com les que fa l'avi Joan. La guspira te molt bon paper a l'obra i sembla veritablement un angelet, tu també!... Tens un gatet molt bufó, però suposo que deu ser una miqueta entremaliat, quan son tan jovenets semblem dimonis! ja, ja. El meu Ninu està com una cabra i ens mosega jugant, anem tots senyalats de les mans i les cames... Segueix escrivint que nosaltres gaudim molt llegint-t'he.

  • Sorpresa i dubte[Ofensiu]
    Unaquimera | 24-12-2009 | Valoració: 10

    Quina sorpresa, uanra!
    Vaig rebre la teva postal amb la foto, les estrelles i el relat teatralitzat ja fa dies... però fins que no he entrat avui i he vist el títol corresponent a "Els últims comentats" de relatsencatalà, no havia lligat caps... no havia lligat gats... els gats i els caps anaven cadascú pel seu costat!

    Avui he rellegit, doncs, l'escena que em vas enviar com a felicitació, però aquest cop en la pantalla... i he tornat a riure de valent!
    M'ha semblat molt natural i divertit que la Maria li digui a l'Àngel tot just arribat:
    - "Una altra vegada tu? I ara, què vols?"
    M'he quedat rumiant, però, la raó de la frase final, el perquè en Gabriel i l'Angelicat no volen que els vegi el Josep... és que el pobre és al·lèrgic als gats, potser?
    O li fa por que l'angelet... no, NO!, un angelet amb aquesta cara de bona persona no pot fer por a ningú!

    T'envio tres abraçades, tres com els tres reis:
    una, en agraïment de la postal que vaig rebre,
    una altra, per felicitar-te com autor, després de llegir aquesta peça tan reeixida,
    la tercera, per desitjar-te unes MOLT BONES FESTES en companyia de la teva família!
    Unaquimera

  • Felicitats Arnau[Ofensiu]
    mimí | 24-12-2009 | Valoració: 10

    M'he quedat parada sent tant jove!!
    Molt original amb el angeligat.

    Segueix escrivint que està molt bé!!

  • Una idea genial[Ofensiu]
    Dolça Parvati | 22-12-2009 | Valoració: 10

    Quan vaig llegir, dies enrere, la teua obreta de teatre, em vaig posar molt contenta que pensares a posar un angeligat. És una idea genial! Ja saps que Anna i jo tenim el nostre angeligat particular, que s'anomena Gómez. De vegades ve volant a saludar-nos, de la finestra estant. Gómez va ser en la vida terrenal tan bon gat com ho és la Guspira.

    Escrius molt bé, Arnau. I com que és època de notes, et posaré un 10 perquè tingues una nota més, molt ben guanyada.

    Bon Nadal de part meua i d'Anna! I fins molt aviat!

  • Bsbsbsbsbs...........[Ofensiu]
    Naiade | 21-12-2009 | Valoració: 10

    Uanra, m'he quedat ben parada al llegir el teu poema de Nadal. M'ha agradat moltíssim. Ja t'han dit que tens una manera d'escriure que s'assembla molt a la del teu avi? Pots estar molt content, ja que estic segura que aquest conte agradarà molt a tothom qui el llegeixi.
    Et desitjo que passis un Bon Nadal amb tota la família i l'angeligat que ja he endevinat qui es.
    Escriu-ne un altre ben aviat que ja tinc ganes de llegir-lo
    Abraçades per tots( al gat també)

  • Go on[Ofensiu]
    Dorian | 21-12-2009 | Valoració: 9

    Si em donen al cap amb un bat de beisbol no sortiria de l'estupefacció! Go on boy! Enhorabona!

  • Quina visita![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 20-12-2009 | Valoració: 10

    Em sembla que aquest gatet tan bonic que agafes amb tan carinyo t'ha inspirat el teu relat teatral. T'imagino vestit d'àngel interpretant el teu paper de veritat en un teatre acompanyat del teu mèu, marramèu.
    Tota una lliçó d'originalitat i creativitat. Em sembla que tens un bon mestre a prop teu que, a part del gat, també t'inspira... haha!
    Segueix amb aquest toc simpàtic, divertit i amb aquesta escriptura tan ben escrita i estructurada.
    Et desitjo que passis unes Bones Festes junt amb tota la família.
    T'envio una abraçada angelical i , si cal, angorical.

    Mercè

  • Aquesta història...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 20-12-2009

    al voltant d'una altra història, l'he trobat molt original i molt divertida. A mi cada cop em sorprens més amb la teva imaginació, Uanra. Penso que si a la teva edat ets capaç de tenir-la tan viva, quan siguis gran has de ser a la força un gran escriptor, si ho volguessis. A mi m'agraden molt els gats (bé, de fja saps tu que m'agraden tots els animals), i per això em fa molta il.lusió veure amb quin carinyo abraces la teva gateta Guspira. Si ella ens pogués contestar, estic segura que diria que està molt feliç de tenir-te com a company de jocs. Segur que t'estima molt.
    Una abraçada molt gran! i segueix escrivint, eh?

  • No havia vist mai un angel amb un gat[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 20-12-2009 | Valoració: 10

    I molt menys un angeligat.
    Arnau, segueixes les petjades de la mare i del padrí i et puc ben assegurar que això et farà la vida molt feliç.
    Molt diferent de la dels teus companys, que potser no són aficionats a escriure i no saben el que es perden: el plaer de crear allò que un vol, d'imaginar i escriure un món meravellós que és només teu i de ser un rei que mana allò que han de fer els personatges dels teus escrits. Tu decideixes sobre les vides dels teus personatges. Aquest és el privilegi que tenen el que, com tu, es decideixen a entrar en el món de la literatura.

    Molts petons, gran homenet. I Felices Festes de Nadal

  • Enhorabona Arnau[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 20-12-2009 | Valoració: 10

    Relat de Nadal, però explicat com una de les aventures quotidianes que anem vivint.
    Escrius amb molta naturalitat i espontaneïtat.
    T'animo a seguir escrivint. Moltes Felicitats.

  • Shaudin Melgar-Foraster | 19-12-2009 | Valoració: 10

    No sé on tinc el cap. M'he deixat la valoració.

  • Hola Uanra[Ofensiu]

    És la primera vegada que veig un relat teu i, després d'haver-lo llegit, t'he de dir: Enhorabona! Noi, tens molta imaginació.
    La idea de posar el gat, l'Angeligat, és molt bona i divertida. Hi ha autors molt més grans que tu i, fins i tot, alguns molt famosos que també fan això que tu has fet: agafen una història que tothom coneix i, "paf", hi posen una cosa tota nova, com tu has fet posant el gat. Això fa que la història que tothom coneix sigui més interessant, que agradi més. Si a la teva edat ja t'empesques coses així, a més de fer-ho amb molta gràcia, ben segur que algun dia seras un gran escriptor.
    Una abraçada i Bon Nadal!
    Shaudin

  • Nonna_Carme | 19-12-2009

    que m'ha agradat molt aquest relat, uanra? Cada vegada escrius millor. Ja veig que, aviat, faràs ombra al avi.
    Uns Pastorets molt originals i divertits.
    Que passis molt bones festes.
    Rep un petonet molt fort.
    Nonna

  • Molt original!![Ofensiu]
    violetaclara | 19-12-2009

    Hola Uanra, ara feia molt de temps que no et comentava!
    M'ha agradat molt aquest relat. Ha estat molt nadalenc, però alhora molt original! Es nota que t'agraden molt els gatets! Segueix així, jo crec que arribaràs molt lluny !

    Un petó guapo!


    Violetaclara

  • Felicitats Arnau ![Ofensiu]
    Núria Niubó | 19-12-2009 | Valoració: 10



    M'agrada molt la idea que has tingut de que l'Àngel tingui un gatet, a més a mi m'encanten els gats. La teva gateta Guspira és preciosa !
    Una historia molt divertida i un diàleg molt ben portat. Jo sóc mestra saps, doncs quan torni a l'escola l'explicaré als nens dient-los-hi que l'has escrit tu, et sembla bé ?
    Sento no haver entrat abans a la teva pàgina, ara t'afegeixo a preferits i així estaré al corrent de quan tornis a publicar.
    Que tinguis unes Festes molt plenes de regals, que ja sé que te'ls mereixes !
    Petonets,
    Núria

Valoració mitja: 9.75

l´Autor

Foto de perfil de uanra

uanra

25 Relats

347 Comentaris

68291 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Em dic Arnau. Vaig néixer, a Barcelona, el 17 d'agost del 2002.

Em vaig estrenar a Relats en català amb 6 anys i molta il·lusió per aprendre a escriure i fer amics. Ara ja tinc uns quants amics relataires i tinc 11 anys!

M'agrada l'aeromodelisme (com al meu pare) i escriure contes (com al meu avi, en Joan Gausachs i Marí i la meva mare, la nuriagau).

Faig 6è de primària i sóc un Llop al cau de la meva escola Maristes Sants Les Corts

Agraeixo l'acollida que m'heu fet a RC

arnausoler2002@hotmail.com