Pip, pip, piiip!

Un relat de: uanra

*


Falten 5 dies per jugar el partit de futbol. És el torneig d'exalumnes de l'escola on participaran 18 equips.


CINC DIES DESPRÉS...

-Vinga! Ja t'agafo jo la bossa amb l'equip! -diu en Joan-.Correm, que començarà el partit!


A LES CINC DE LA TARDA...

La pilota passa per davant meu i, mentre vaig a buscar-la, em fan una traveta, caic a terra i una persona de l'altre equip em confon amb la pilota i em clava dues puntades de peu.

-Tros de quòniam, capsigrany, cap de suro! - dedico un insult a cadascuna de les agressions rebudes.

Decideixo descansar una estona i li dic a l'àrbitre:

-Puc fer que surti algú a substituir-me?

-D'acord -respon.

Quan torno a sortir al camp, falten deu minuts i quatre segons perquè acabi el partit. Passo la pilota al número 14, l'agafa, me la torna, xuto i sento que en Joan crida:

-Vinga, iaia, marca un gol!

I... gooool! Se sent: "pip, pip, piiiip!" He marcat el gol de la victòria!



15-04-2010



Comentaris

  • Ara no spas...[Ofensiu]

    Ara no sé pas si vols ser un escriptor famós, un jugador de futbol o un locutor de retransmissions esportives.
    —Avi Joan, el de la iaia... futbolista...?—

  • et fico un 10 ben gran ARNAU.[Ofensiu]
    xavierdemataro | 20-04-2011 | Valoració: 10

    es una história molt xula i amb exalumnes de fa molt de temps,jajajajaja
    i també´gracies pel teu comentari.
    Aaaaaa,i també soc d'una colla de foc de mataró,porto la momeroteta,per moltes persones k diuen que es un toro.
    Fins aviat .
    XAVIER!

  • molt bé arnau...[Ofensiu]
    joandemataro | 06-07-2010 | Valoració: 10

    primer felicitats per aquest microrelat on expresses molt bé els moments d'emoció i les sensacions que es viuen en un partit de futbol...
    després t'agraeixo els teus comentaris al meu poema sobre la meva gosseta i seguiré el suggeriment de la teva mama i l'afegirem a la llista de lectures infantils

    una braçada...
    que provi l'estiu
    joande

  • Molt ben explicat, Arnau![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 05-06-2010 | Valoració: 10

    Així de fer-se subsistuir per la iaia és de lo més original i imaginatiu. No hi ha dubte que tens moltes qualitats per a continuar escrivint i fent-nos gaudir de les teves històries.

    Enhorabona, Arnau!

  • montserrat tafalla rigol | 23-05-2010 | Valoració: 10

    un trocet de vida molt ben explicat. En poques paraules s'aconsegueix que el lector s'hi immergeixi i se senti futbolista.

  • Fantàstic ! [Ofensiu]
    Núria Niubó | 21-04-2010 | Valoració: 10


    Amb poques paraules quantes emocions, i la sorpresa final, una iaia molt valenta i molt estimada també.
    Jo també sóc iaia, bé a mi em diuen padrina, i espero amb delit que ja siguin més grandets com tu i em puguin acompanyar i compartir amb mi alguna activitat.
    M'ha agradat molt el teu relat, breu, concís i molt explícit en les expressions que et fan sentir com si t'hi trobessis.
    Felicitats Arnau, continua regalant-nos de tant en tant relats tant vius i entretinguts.
    També et vull felicitar per endavant pel llibre de Sant Jordi que presentareu a la parada de RC, em sap greu no poder venir, a Lleida tenim activitats en les que participo, però ja em posaré en contacte amb la mare per veure com el puc comprar.
    Una abraçada per tu i per la teva família, i a la Guspira també !
    Que tingueu tots una Diada de Sant Jordi molt, molt bonica.
    Núria

  • Un relat magnífic![Ofensiu]
    Shaudin Melgar-Foraster | 21-04-2010 | Valoració: 10

    Quines sorpreses que ens dónes, Uanra. No me l'esperava pas aquest final! És genial!
    Espero amb candeletes un altre relat teu.
    Petonets,
    Shaudin

  • Fantàstic partit![Ofensiu]
    Unaquimera | 20-04-2010 | Valoració: 10

    Apa, uanra, què contenta estic de què m'hagis dedicat un relat teu! I co-dedicat, a més a més, junt amb la Mercè Bellfort, que és una autora a qui admiro mooolt.
    Tota cofoia, passo a comentar el teu escrit...

    He llegit atentament el teu conte, i em sembla que es poden destacar tres coses:
    - que és fantàstic, és clar, però sense forats, o sigui que està "ben portat"; quan ho he acabat de llegir, he tornat a començar i he deduït que la paraula "escola" és la que fa pensar en un equip de nens, però que en realitat això no vol dir que no puguin jugar les famílies, o que no pugui ser una escola d'adults.
    - que té sorpresa final, una cosa que sempre resulta bona de trobar, ja que qui el llegeix es queda amb un somriure a la boca en arribar al punt i final.
    - que demostra imaginació per part de l'autor, ja que no relates simplement un partit "clàssic" o convencional, dels què estem acostumats a veure... a no ser que la teva iaia jugui en un equip de futbol, és clar, jejeje! ;-)
    Per tots tres aspectes destacats: ben fet, ben fet, i ben fet, uanra!

    T'envio tres abraçades de les bones: MMM, MMM, MMMMM!!!
    Unaquimera

  • M'HA SEMBLAT VEURE EN BOJAN[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 18-04-2010 | Valoració: 10

    Aquest partit teu, ha estat com els bonsque fa el Barça, als millors jugadors sempre els lesionen, i quan surt el Bojan, que és un crack, sempre fa un gol, i mira per on, aquest Joan que t'ha animat dient-he iaia, t'ha servit per poder marcar. Suposo que pots retrasmetre aquest partit tant bé per que t'hi deus haver trobat a dintre d'aquest joc. Un petó, Arnau.

  • Saps que [Ofensiu]
    Nonna_Carme | 18-04-2010 | Valoració: 10

    el teu relat m'ha donat una idea genial?
    Diré a les meves amigues, totes iaies com jo, de formar un equip de futbol i ens ho passarem pipa.
    Saps, també, que cada cop escrius millor?
    M'he divertit molt llegin-te i també he celebrat el gooool de la iaia.
    Un petó, uanra.

  • MB!!![Ofensiu]
    violetaclara | 18-04-2010 | Valoració: 10

    Vaig tenir l'honor de poder llegir l'inici d'aquest microrelat i ja apuntava maneres... però la veritat és que el final t'ha quedat molt ben escrit, Uanra!!!!

    Has estat capaç de guardar fins al final la dada de que la "prota" era una iaia!!! XD Ostres...quina súper iaia devia estar feta!! Estaria molt divertit trobar un equip de primera amb una iaia golejadora! XD

    Un petonet Uanra!!! Muuuakkkksss

  • Quin relat tan bonic![Ofensiu]
    brins | 18-04-2010 | Valoració: 10

    Ja m'agradaria a mi, que també sóc iaia, poder participar en un partit de futbol i, a més, marcar força gols!

    Has tingut una esplèndida idea per a un relat ple d'encant.

    Continua escrivint força, força, força...

    Molts petonets,

    Pilar

  • Arribà el dia D, hora H[Ofensiu]
    llamp! | 18-04-2010

    5 dies després,
    a les 5 de la tarda...
    a falta de 10 minuts i 4 segons surto al camp,
    el número 14 me la passa...
    anem 4-4,
    xuto i goooool!
    He marcat el gol de la victòria: 5-4,
    3 pips i final del partit!
    Em venen a saludar els 24 jugadors de la plantilla
    + els 10 del cos tècnic,
    saludo els 3 àrbitres,
    M'abraço a 41 periodistes,
    Saludo a 33 autoritats,
    El President va... i aixeco 1 copa,
    86.000 crits de joia!
    1.000.000.000 de persones ho havist per la tele,
    56 cadenes de televisió ho han retransmès,
    Faig 3 voltes d'honor al camp!
    Responc a 13 entrevistadors de la Ràdio,
    Em fan 56 fotos amb les que sortiré a 56 portades de diaris.

    Em dic: uanra, he fet 32 gols a la lliga, 12 a la Xampions, 5 a la Copa i sóc Campió de Campions amb el Barça.

    Avui és una nit màgica del mes de Maig de 2027 a l'Estadi "Santiago Bernabeu", on es disputava la Final de la Xampions!

    Sóc el millor davanter d'Europa i del món.

    I estimo a la meva afició....

    Felicitats uanra!!!!

  • Perfecte![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 17-04-2010 | Valoració: 10

    Estic molt contenta de veure com has sabut interpretar el meu relat "Roba estesa". Has creat un personatge meravellós, d'una edat meravellosa i que té en Joan com a principal admirador. Crec que aquest Joan em sona... ha ha!
    M'ho he passat piiiipa i amb ganes de llegir-lo moltes vegades perquè és súper divertit i mantens la sorpresa fins al final. El teu microrelat m'ha servit d'inspiració pel nano que he presentat al Nanorepte ("L'empat") que ens ha proposat la mama. O sigui, que estem empatats, oi noi?
    Segueix així, uanra, que faràs un munt de gols literaris.
    Un petó ben fort.

    Mercè

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de uanra

uanra

25 Relats

347 Comentaris

68188 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Em dic Arnau. Vaig néixer, a Barcelona, el 17 d'agost del 2002.

Em vaig estrenar a Relats en català amb 6 anys i molta il·lusió per aprendre a escriure i fer amics. Ara ja tinc uns quants amics relataires i tinc 11 anys!

M'agrada l'aeromodelisme (com al meu pare) i escriure contes (com al meu avi, en Joan Gausachs i Marí i la meva mare, la nuriagau).

Faig 6è de primària i sóc un Llop al cau de la meva escola Maristes Sants Les Corts

Agraeixo l'acollida que m'heu fet a RC

arnausoler2002@hotmail.com