Et vols tapar, nen?

Un relat de: uanra
            Un dia de tardor, un pare va dir al seu fill:
      — Et vols tapar, nen? Abriga’t abans de sortir de casa, Arnau. Si no ho fas, vindrà el dimoni del Cul Pelat...
      —I on em portarà, si no existeix l’infern?
      —Tens raó, no se t’emportarà a l’infern. Escolta bé, perquè t’explicaré una història que en parla.

      Temps era temps, hi havia una draga que vivia al fons de l’estany de Banyoles. Era una draga molt gran i bonica, amb ales de ratpenat i una cresta amb pues des de l'espinada fins a la punta de la cua. Li agradava molt nedar i de fer tant exercici li agafava molta gana i sortia de l’estany a menjar-se un nen, una nena o una ovella.
      Un dia, decidí anar volant més enllà de les muntanyes que envoltaven l’estany. I va arribar a un prat on hi havia un ramat d’ovelles. Ja estava disposada a començar el tiberi, quan se li aparegué un gegant amb un sol ull que feia catorze metres d’alçada. Espantada, arrencà a volar intentant enxampar una ovella sense ser capturada pel ciclop. L’ésser volador aconseguí una presa i s’allunyà.
      Ja de nit, el pare Janàs, que és així com es deia el ciclop, intentava encendre el foc perquè tenia molt de fred. La draga, que en el fons era bona persona, l’ajudà amb una de les seves flamarades. Intercanviaren mirades, un amb un ull, l’altra amb dos i s’enamoraren a l’instant.
      Decidiren que els agradaria viure plegats al prat, però hi havia un greu problema: el pare Janàs no deixava que la draga es mengés cap ovella més.
      —I què faré quan tingui gana? —preguntà.
      —Mira, si tens gana, t’hauràs de conformar menjant nens.
      —M’encanten els nens a la brasa! I d’on els traurem?
      —Jo tinc un amic que ens podrà aconseguir tants nens com vulguis.
      —I d’on els treu?
      —Empaita i atrapa tots els nens i nenes que surten al carrer sense anar abrigats.
      —Com es diu aquest amic?
      —És el dimoni del Cul Pelat. Què et sembla si anem a l’Empordà i te’l presento?
      —D’acord! Anem-hi volant!
      El pare Janàs s’enfilà a l’esquena de la draga, entremig de dues pues, i arribaren a la casa del dimoni del Cul Pelat de les terres del vent.
      —Dimoni del Cul Pelat, et vull presentar la meva promesa, oi que és bufona?
      —Per al teu gust, sí; però per al meu, no tant.
      —Hem decidit viure junts al meu prat, però necessitem que ens ajudis —anuncià el ciclop.
      —Vindrem cada dia perquè em donis tres nens: un per esmorzar, un altre per dinar i un més per sopar —prosseguí la draga.
      —D’acord. I ara, com que tenim una nova convidada, podem anar tots tres a la platja.
      —Que bé, jo no hi he estat mai!!! —exclamà la draga.
      Quan van arribar a la platja, totes les persones van marxar d’allà a cuita corrents.
      —Molt amables! —digueren pensant que els volien deixar lloc per a les seves tovalloles.
      La primera que es va llançar al mar va ser la draga de Banyoles, que enyorava l’aigua del seu estany. El pare Janàs entrà a l’aigua sense mullar-se el cap perquè no havia trobat ulleres de bussejar per a un sol ull i tenia por que se li irrités. Com que el Cul Pelat no tenia crema protectora, després d’estar una estona prenent el sol, es va llançar a l’aigua per a refrescar-se el cul pelat.
      I s’ho van passar molt bé aquell dia i tots els que van venir després. La draga i el pare Janàs no s’oblidaven mai d’anar a l’Empordà a buscar nens i passejar una miqueta amb el seu amic el dimoni.
Vet aquí una draga, un ciclop i el dimoni del Cul Pelat,
i aquest conte ja s’ha acabat.


      —I ara que has escoltat la història, et vols tapar, nen?
      —M’has convençut del tot, pare. Ara vaig a buscar l’abric.
      I tu, lector, que et taparàs?



Comentaris

  • Com a record[Ofensiu]
    nuriagau | 06-06-2012

    T’adjunto l’enllaç a l’article publicat a la revista Lo Càntich el 24 de maig del 2012:

    Making Off. "Criatures fantàstiques a Ànima (Canal 33)"


    I el vídeo de la presentació del llibre Criatures fantàstiques emès, el dilluns 4 de juny del 2012, al programa Ànima del Canal 33:



  • Comentari[Ofensiu]
    Llibre | 05-06-2012

    Tot el conte és una petita meravella, uanra. Però sobretot m'agraden els personatges que hi apareixen.

    Et felicito per la inventiva, per la imaginació, i per regalar-nos les teves històries.

    Gràcies,

  • ES DEIXO AQUESTS VIDEOS COM A REGAL DE REIS[Ofensiu]
    patgereial | 07-01-2012



  • RECORDATORI[Ofensiu]
    nuriagau | 11-12-2011

    En aquesta ocasió no he vingut fins aquí per deixar-te cap comentari al relat, tan sols un recordatori. El proper 17 de desembre, a les 12 h, a l’Auditori Tecla Sala (Av. Josep Tarradellas 44 , L'Hospitalet de Llobregat) tindrà lloc la presentació del llibre Criatures Fantàstiques del que ets coautor amb aquest conte.

    Un cop finalitzada, alguns dels relataires, autors o no, infants o adults anirem plegats a un restaurant que tindrem obert únicament per a nosaltres. Serà un espai fantàstic perquè les criatures lletraferides puguem compartir un dinar plegats. Per poder gaudir d’aquesta oportunitat, cal que passis pel fòrum i facis la reserva deixant el teu missatge a l’enllaç que apareix a continuació, si és que no ho has fet ja.

    Per a les FÀNTÀSTIQUES CRIATURES que vulguin dinar plegades el dia de la presentació CRIATURES FANTÀSTIQUES

    Ah! Cal que especifiquis el segon plat (si ets adult) o el menú sencer (si ets una criatura fantàstica).

    Desitjaria que ens veiéssim dissabte vinent!

    Núria Gausachs

  • Increïble![Ofensiu]
    Materile | 08-12-2011 | Valoració: 10


    Felicitats, uanra!!!

    Feia temps que no llegia cap conte infantil i menys d'éssers fantàstics, i m'ha impressionat molt i m'he sentit molt poca cosa al teu costat, perquè jo, crec, no sabria fer-ho tan bé com tu.

    No cal que et digui res més perquè ja t'ho han dit altres relataires que en saben més que jo. Només et vull desitjar molta sort en tot el que et proposis en aquesta vida, i felicitar-te per tenir una família tan meravellosa.

    Dissabte, espero tenir la sort de conèixer-te i felicitar-te personalment.

    Una abraçada,

    Materile

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Enhorabona!

    Aquest relat, presentat al “Concurs ARC de Contes Infantils 2011. Criatures fantàstiques”, ha estat seleccionat per formar part del recull que l'Associació de Relataires en Català publicarà dins la Col•lecció Relataires (Editorial Meteora).

    En breu ens posarem en contacte amb tu via correu electrònic.

    Gràcies per la teva col•laboració,

    Junta de l'ARC

  • Cul tapat[Ofensiu]
    Gemma C.O. | 14-06-2011 | Valoració: 6

    Molt bonic el conte, et vui felicitar i desitjar-te molta sort. Espero poder-ne llegir més.

  • Magnífic, Uanra[Ofensiu]
    Shaudin Melgar-Foraster | 13-06-2011 | Valoració: 10

    Aquest conte, a més de ser molt divertit –té detalls d’allò més còmics–, té una prosa molt àgil. I m’encanta que sigui una història dins d’una altra història. Tot plegat li dóna molt encant. Noi, em sembla que ja ens pots començar a donar lliçons a tots els relatàires.
    Aquí al Canadà, on jo visc, els nens que no s’abriguen bé a l’hivern es queden congelats abans que vingui cap dimoni, i els dimonis no poden tenir el cul pelat perquè també se’ls hi congelaria.
    Una abraçada!

  • Un món de fantasia![Ofensiu]
    gypsy | 11-06-2011 | Valoració: 10

    Llegir el teu conte ha estat com obrir una porta i entrar en un món paral·lel, allà on tot és possible i tots els somnis es poden fer realitat.
    M'han agradat molt els teus personatges i que es facin amics i vagin junts a la platja!

    Felicitats uanra, escrius molt i molt bé!

  • m'agradat moltissim[Ofensiu]
    xuxú | 11-06-2011 | Valoració: 10

    el teu relat és molt divertit i entretingut, m'he divertit moltissim.

    xuxú

  • Fascinada![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 26-05-2011 | Valoració: 10

    Tot i que a L'Empordà ( m'encanta que aquesta terra encisadora aparegui en el teu conte) fa també una calor que peta jo també em taparé. I tant!
    M'he imaginat els tres personatges a la platja i m'he tronxat de riure. Tens una manera especial d'explicar qualsevol història que em deixa fascinada. Ets enginyós, divertit i saps estructurar molt bé un relat, la qual cosa no és gens fàcil. Et felicito perquè t'ho mereixes, uanra.
    Saps què? Jo també tinc un nen a casa que me'l menjo cada dia... a petons!
    Si no et fa res deixa'm fer-te una mossegadeta. Puc? Sí?
    Doncs... nyaaaam!

    Mercè

  • M'has convençut![Ofensiu]
    estepa3 | 24-05-2011 | Valoració: 10

    Hola Arnau! A partir d'ara, cada cop que surti al carrer em taparé. No vull que se'm mengi la draga... És un conte molt ben escrit i m'ha encantat! Felicitat!!

    estepa3

  • Jo també em taparé...[Ofensiu]
    Naiade | 09-05-2011 | Valoració: 10


    M’ha agradat que hi posessis una draga, ja que tothom parla tan sols dels dracs. Has inventat un bon conte ple de imaginació. Una parella de lo més original la draga i el ciclop. Un bon conte perquè els nens obeeixin.

    Una abraçada

  • És un bon conte.[Ofensiu]
    Josoc | 09-05-2011

    Comences jove i se't pot pronosticar que arribaràs lluny. Però no m'acaba d'agradar això de fer por als nens, per què no prometre premis? és una idea per al teu proper conte. Me l'acceptes?

  • hola!!![Ofensiu]
    ponni | 08-05-2011 | Valoració: 8


    M'ha agradat molt! Sobretot la draga, m'agrada que es mengi els nens i no es mengi els animals.

    Adeu.

    ponni

  • Un conte molt bonic[Ofensiu]
    dofiBlau | 08-05-2011 | Valoració: 9

    Hola, uanra,

    Jo també em dic Arnau, com tu, i també m'agrada molt inventar contes, encara que sóc més petit que tu. Tu tens l'edat de la meva cosineta Ainhoa.

    Estic molt content que m'hagis escrit. Després de llegir el teu conte, cada vegada que faci fred i la mare em digui que em tapi, ho faré.

    dofiBlau

  • Quina draga tan dolenta...[Ofensiu]
    petita sirena | 05-05-2011 | Valoració: 9

    Hola, uanra
    Gràcies per comentar el meu conte i dir-me que l'has trobat divertit.
    Jo també m'ho he passat molt bé amb les coses que fan els teus animalons, encara que fan una mica de por.

    petitasirena

  • Molt bonic![Ofensiu]
    brins | 05-05-2011 | Valoració: 10

    I tant que em taparé, no sigui cas que vingui el dimoni del Cul Pelat...

    Has escrit un conte molt bonic, Uanra, m'ha agradat molt. Tens molta imaginació i gràcia per exposar-la. Ja tens a qui semblar-te...

    Recordes que el dia de la presentació del llibre de "Contes Infantils" vam estar parlant una estoneta tu i jo i et vaig comentar que la meva néta petita es diu Mireia? Doncs ara ella també ha publicat un conte a RC; es titula "L'ocellet i els minairons" i el firma amb el nik de "petita sirena". Si el llegeixes ja em diràs si t'ha agradat.

    Molts petons, preciós,

    Pilar

  • Hi ha un refrany que diu[Ofensiu]
    Frèdia | 01-05-2011

    «De casta le viene al galgo» i un altre que diu «De tal palo, tal astilla», que en resum volen dir que hi ha moltes coses de nosaltres que heretem dels pares i dels avis. I això, Arnau, està molt clar en el teu cas. Ja ets la tercera generació escriptora i realment poses el llistó alt. El teu relat és molt bo, ja d'autor experimentat. He rigut molt amb el Dimoni del Cul Pelat. I em penso que jo també em taparé quan faci fred, perquè no m'agradaria gens trobar-me amb aquest dimoni. Ni amb aquest ni amb cap d'altre. Continua escrivint que vas per molt bon camí.

  • M'abrigaré...[Ofensiu]
    violetaclara | 25-04-2011 | Valoració: 10

    A partir d'ara m'abrigaré molt abans de sortir de casa, no en tinguis cap dubte!! :) M'ha agradat molt Uanra! Segueix així! Petonets :)

  • Recordatori[Ofensiu]


    Gràcies per participar!

    Recorda que el següent pas, un cop escrit i penjat el conte, és enviar un correu a l’Associació de Relataires en Català (associacio.relataires@gmail.com) tot indicant:

    - enllaç directe cap a l’espai de RC on tens penjat el conte
    - nom i cognoms reals (en cas de ser menor d’edat i, per tant, no poder estar associat a ARC, cal que indiquis, a més a més, el nom del pare/mare/tutor que pertany a l’Associació)

    Un cop enviat el correu rebràs la confirmació de recepció i, després de verificar que el teu original compleix totes i cadascuna de les bases del concurs (extensió, pertinença a l’associació...) passaràs a la fase de selecció.

    Gràcies de nou. Cordialment,

    ARC


  • FANTÀSTIC![Ofensiu]
    Núria Niubó | 25-04-2011 | Valoració: 10

    I tant que em taparé, i quan vagi a veure als més nets, els explicaré aquest conte-llegenda, perquè estic segura que a més de tapar-se quan els anomeni al “dimoni del cul pelat”, s’ho passaran d’allò més bé escoltant-me, encara no saben llegir, però com que a mi m’ha encantat el teu relat, els ho explicaré amb tota la màgia que ens has sabut transmetre.

    Adient a la nostra festa gran de Sant Jordi, entretingut, original i molt ben redactat!

    FELICITATS uanra!

    Una abraçada i molts petons jovenet-gran relataire!!
    Núria

  • Jo ja m'he tapat...[Ofensiu]
    deòmises | 25-04-2011 | Valoració: 10

    ...i gairebé et dic bona nit.

    Recordo el somriure que se'm va quedar en llegir la darrera frase del conte. Un estil fresc i amè, un relat que amaga una història dins del relat principal perquè tothom la pugui llegir i així prengui la decisió de tapar-se. O no...

    Una abraçada i petons a tota la família, d.

  • Caram...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 24-04-2011 | Valoració: 10

    en aquest hi has posat imaginació, i de la bona, eh? Sempre em sorprens però amb aquest he quedat bocabadada, tant pels personatges com per la història en sí, que l'he trobat molt maca (per mi que això de que es menjava nens devia ser una broma, eh?)

    Però per si de cas, jo em taparia força quan t'ho diu el papa (o la mama), més encara quan el nen del conte dona la casualitat que es diu igual que tu...

    Segueix així, eh? regalant-nos els escrits de tot allò que et passi pel cap i en vulguis fer una història.

    Un petó molt gran, Uanra (Arnau)!

  • Quin conte tan xulo!!![Ofensiu]
    Englantina | 24-04-2011 | Valoració: 10

    Uanra, realment es nota que això d'escriure ho portes a la sang. M'ha agradat molt el conte, tot i que trobo molt cruel que la draga no pugui menjar ovelles però si que pugui menjar nens.... De totes maneres, el que està clar és que no se'n menjarà ni un, si son llestos i es tapen, oi???
    Jo, per si de cas, ja m'estic tapant força, tot i que ja no sóc una nena...
    Enhorabona i molta sort!

  • Quin conte més ben escrit,![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 24-04-2011 | Valoració: 10

    Has heretat els valors literaris de la mare i del avi i junt amb la teva imaginació prodigiosa donen un resultat meravellós, No saps la sort que tens!
    M'ha agradat molt el conte, tan sols em fa pena que no siguin vegetarians. Així no haurien de menjar nens.
    Un petonet, uanra!

    Nonna

  • Hola Arnau[Ofensiu]

    Veig que cada vegada fas els contes més llargs i amb més personatges. Quan he començat a llegir, m’he pensat per un moment que ja m’havies tornat a prendre algun personatge dels meus contes... No ha estat així i he respirat tranquil.
    Un petonet de l’avi Joan... el de la iaia!

Valoració mitja: 9.56

l´Autor

Foto de perfil de uanra

uanra

25 Relats

347 Comentaris

68336 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Em dic Arnau. Vaig néixer, a Barcelona, el 17 d'agost del 2002.

Em vaig estrenar a Relats en català amb 6 anys i molta il·lusió per aprendre a escriure i fer amics. Ara ja tinc uns quants amics relataires i tinc 11 anys!

M'agrada l'aeromodelisme (com al meu pare) i escriure contes (com al meu avi, en Joan Gausachs i Marí i la meva mare, la nuriagau).

Faig 6è de primària i sóc un Llop al cau de la meva escola Maristes Sants Les Corts

Agraeixo l'acollida que m'heu fet a RC

arnausoler2002@hotmail.com