Nanos fora de concurs

Un relat de: uanra

*


01. Els cucs de seda
Saben caminar, menjar morera, fer seda i el capoll. No han conegut els seus pares, qui els ho ha explicat?

(Tema: Animals)

---o0o---

02. Paraules derivades
Un nen estava inflant la seva pilota vermella de futbol quan va preguntar:
-Mama, Manchester ve de manxa?

(Tema: Quin bé fan les paraules?)

---o0o---


03. Carta als Reis Mags
L'any passat demanà un gat i li deixaren un de joguina. Aquest Nadal escriurà: "Vull un gat, però de veritat".

(Tema: Mascotes i canalla)

---o0o---


04. Parlant dels nens de la classe
-Mama, crec que sóc el segon més llest.
-I l'Andreu?
-El primer.
-I l'Anna?
-No, les nenes van a part.

(Tema: Guerra de sexes)


---o0o---


05. Ara que tinc set anys
M'adono que els dibuixos que feia de petit estaven malament, però els pares em deien que ho feia molt bé.

(Tema: Mentires pietoses)

---o0o---

06. El Tió
-Mama, quan vindrà el Tió a casa?
-No ho sé.
-Tinc una idea. Per què no en comprem un avui?

(Tema: Nadal)

---o0o---

07. Havia demanat una bateria
Em vaig despertar a les cinc. Me l'havien portat! Els pares no em van deixar tocar-la fins a les vuit.

(Tema: Regals de Nadal)

---o0o---

08. Les mestres no ho saben tot
-Senyoreta, el ratolí Pérez com ens pot aixecar el cap i el coixí per agafar la dent?
-No ho sé.

(Tema: El ratolí)

Comentaris

  • Felicitats[Ofensiu]
    Anaïs | 24-06-2012 | Valoració: 10

    Hola Uanra!
    M'ha agradat llegir els teus nanos!
    Ara que tens vacances, perquè no participes als nanos que aniran sortint?
    Em sembla que en saps molt, quina enveja, a la teva edat no era pas tan bona escriptora, segueix-ho cultivant!

    Un somriure,
    Anaïs

  • No recordava...[Ofensiu]

    que haguessis començat fent ‘nanos’ fora de concurs.
    I molt menys recordava que fossin tan bons. Vols dir que nos fas trampa i me’ls copies a mi? Vols dir que per això de vegades no trobo la inspiració, perquè me l’has amagada?
    —Un petonet de l’avi Joan, el de la iaia—

  • He recordat...[Ofensiu]
    nuriagau | 11-05-2011

    ... una anècdota que apareix en un dels teus nanos (el 2) d'aquesta recopilació amb el Superenigmàrius d'avui: La ciutat anglesa per la qual, si bufes, passa un riu català.

    Quan he vist que manxar és un sinònim de bufar, he pensat que podries tenir part de raó amb la pregunta.

    Per cert, la resposta era MANCHESTER = MANXES + TER! Gràcies a tu, l'he trobada ràpidament!

    Un petonet,

    mama

  • molt bé arnau...[Ofensiu]
    joandemataro | 07-07-2010 | Valoració: 10

    demostres una gran intel.ligència amb aquests nanos, no és fàcil fer-los i menys donar sentit i ironia en poques paraules...i tu ho fas!

    avui he pensat que potser t'agradaria la xocolata ?

    fins aviat
    una abraçada fresqueta!!
    joande

  • Hola Uanra[Ofensiu]
    Shaudin Melgar-Foraster | 21-06-2010 | Valoració: 10

    M'han agradat molt els teus Nanos fora de concurs. Tens un sentit de l'humor boníssim.
    Tots els teus Nanos m'agraden, tots, però m'han agradat especialment "Els cucs de seda", "Paraules derivades", "Parlant dels nens de la classe", "Ara que tinc set anys", "El Tió" i "Les mestres no ho saben tot". Genials!
    Una abraçada,
    Shaudin

  • hola Uanra,[Ofensiu]
    vitriol | 05-06-2010

    acceptant el permis de la teva mare, et faig servir de conillet d'indies. Estic aprenent a fer enllaços, i per no utilitzar-te de franc et deixo de penyora un conte target=_blank

    espero que t'agradi,

    sulfuric

  • Saps què?[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 29-05-2010

    No sé si serà veritat, eh? però a mi em van explicar una vegada que el Ratolí Pérez deia unes paraules màgiques i la dent sortia de sota el coixi i es posava a la seva mà sense que hagués de tocar res. Ho feia així per tal de que mai cap nen es despertés mentre ell deixava el regal. Bé, com que no ho sabem de cert, pot ser una possibilitat.
    M'han agradat molt aquest recull de nanos que vas presentar fora de concurs. Són ingeniosos i molt divertits. També he vist fa un moment que ets el jutge d'un nou nanorepte, i com que tinc temps fins demà al vespre ja mirare a veure si m'inspiro per presentar-ne un, que el tema que has proposat, dels gats, m'agrada molt.
    Segueix escrivint, eh? nanos, relats, contes, el que sigui, que tots tenim ganes de llegir-te,
    Un petó molt gran i molt gran!

  • Veig que , [Ofensiu]
    Nonna_Carme | 27-05-2010 | Valoració: 10

    cada cop que escrius, et superes.
    El primer em suggereix que et fas preguntes intel-ligents.
    2.- Que tens molt d'enginy.
    3.-No et conformes amb qualsevol cosa.
    4.-Tens sentit de l'humor.
    5.-Que t'agrada millorar.
    6.-Ets un noi pràctic.
    7.-Els pares no volien despertar els veins.
    8.-I tant que no!
    Et felicito per tots aquests nanos. M'han encantat.
    Aviat ho faràs millor que la mare, que ja és dir.
    Un petonet, uanra!

  • Experiència d'infància[Ofensiu]
    deòmises | 25-05-2010 | Valoració: 10

    Els teus nanos ens ajuden a recordar la visió que teníem anys enrere, molts anys enrere. Quan no ens adonàvem de les mentides pietoses que ens deien els nostres pares, o per recordar les preguntes que nosaltres mateixos ens fèiem...

    Encara que, de tant en tant, és divertit tornar als anys que tens tu ara. Explicar una anècdota en vint paraules´és un exemple d'aquest retorn. O, perquè no?, explicar una història més llarga, com un Clàssic...

    Felicitats, Arnau, per la teva visió oberta i fresca, i per compartir-la amb nosaltres!

    d.

    PS: un deu per compensar tants fora de concurs reals...

  • Ets el nostre Nanoreptaire més jove!![Ofensiu]
    Núria Niubó | 25-05-2010 | Valoració: 10

    Hola uanra, en els teus Nanos ens planteges preguntes i ens dones també respostes que sovint els adults no fem.
    Són uns Nanos divertits i molt encertats!
    Em va agradar molt tenir-te entre nosaltres en el darrer Nanorepte que vaig convocar, i que consti que jo, que sóc mestra, tampoc sé com s'ho fa el Ratolinet Pérez!
    Molts petons,
    Núria

  • Genial![Ofensiu]
    Momó | 25-05-2010

    jajajajaaja aii els nens!!!

  • Molt bé, uanra![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 25-05-2010 | Valoració: 10

    Com enganxa inventar-se nanos, oi? Tots els que has escrit tenen l'ingredient bàsic per atreure l'interès del lector: habilitat o traça per sintetitzar una història (que no es gens fàcil) acompanyada d'enginy, humor i tendresa.
    El nano dels Reis Mags sobre el gatet de veritat m'ha encantat i els dels nens i nenes de classe també, i... en fi, que m'ho he passat piiiipa llegint-los.
    Segueix així, no paris d'inventar petites o grans històries que no hi ha res com jugar amb les paraules, bé... a part de la gateta, s'entén)
    Felicitats, guapo! Un petonet!

    Mercè

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de uanra

uanra

25 Relats

347 Comentaris

68268 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Em dic Arnau. Vaig néixer, a Barcelona, el 17 d'agost del 2002.

Em vaig estrenar a Relats en català amb 6 anys i molta il·lusió per aprendre a escriure i fer amics. Ara ja tinc uns quants amics relataires i tinc 11 anys!

M'agrada l'aeromodelisme (com al meu pare) i escriure contes (com al meu avi, en Joan Gausachs i Marí i la meva mare, la nuriagau).

Faig 6è de primària i sóc un Llop al cau de la meva escola Maristes Sants Les Corts

Agraeixo l'acollida que m'heu fet a RC

arnausoler2002@hotmail.com