Quatre

Un relat de: Nonna_Carme


01.-

Tema: Hi havia una vegada:

Presumpció

Una ginesta tan coqueta que, després de la pluja, es guarnia amb diamants per a enamorar l’arc de Sant Martí.

02.-
Tema: Roba interior.
Al restaurant

Digué la cambrera: Aquí tenen tot el que han demanat: les gambetes, les croquetetes, els musclets i els calçotets.

03.-
Tema:La jubilació
Pregunta infantil

-L’avi està jubilat i sempre té temps de jugar amb mi. Quan es jubilarà l’àvia de les feines de casa?

04.-

Tema : Contes infantil
Desengany

La rateta que escombrava l’escaleta en comptes de trobar un dineret, va trobar un paperet que deia: Polítics! Pura merda!
















Comentaris

  • A una nanocompanytidora[Ofensiu]
    nuriagau | 04-05-2011

    Que divertits són els nanos, oi?
    Són addictius i entretinguts.

    I sovint ens podem inspirar en els “nanos” que tenim a casa. No fan grans paragrafades, però, amb poques paraules, diuen veritats com punys. Com tu, en aquests quatre nanorelats que ens has presentat i en els que vas publicant darrerament pel fòrum.

    Ens seguirem llegint,

    Núria

    PS: A mi també m'agrada recopilar-los i anar-los rellegint de tant en tant.

  • Gràcies!!!![Ofensiu]
    free sound | 01-05-2011 | Valoració: 10

    Els nanos enganxen, els acròstics també!!!

    G anes i desig,
    R ealitzar-ho i res més.
    À nims i endavant.
    C adenant paraules,
    I majúscules per inicials.
    E ts un encant!!!..l'acròstic ja va parlant...
    S egueix així!!!!!

    Una abraçada ben retornada!!!

  • Molt bons[Ofensiu]
    Shaudin Melgar-Foraster | 04-04-2011 | Valoració: 10

    Enhorabona! Estic contenta d’haver-los llegit –m’han agradat molt. Són tots molt bons, però m’han agradat especialment el 2 i el 4. Hahaha! I saps que fa un parell de setmanes vaig escriure un article al meu bloc que també era sobre la rateta que escombrava l’escaleta? Es veu que tenim telepatia.
    Si estàs escrivint vol dir que ja tens bé els ulls i ho celebro moltíssim.
    Una forta abraçada,
    Shaudin

  • Per què...[Ofensiu]
    Jaume VINAIXA SOLÁ | 31-03-2011 | Valoració: 10

    ...emfasitzar allò que és evident? Així que: m´estalvio els elogis i dic: SENZILLAMENT GENIAL!!!
    Una abrçada
    Jaume

  • Quatre eren quatre[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 29-03-2011 | Valoració: 10

    Una pinzellada poètica primaveral, un joc de paraules enginyós i dues veritats coms dos temples. Tot plegat varietat, qualitat i bona literatura.

    Espero que estiguis bé de salut. I continua escrivint, que ens agrada llegir-te
    Una abraçada

  • Els afers[Ofensiu]
    Bonhomia | 26-03-2011 | Valoració: 10

    Pel que fa al relat que em vas demanar, no et sé dir quin és.
    Tota la política és perversa, suposo que podem viure gràcies als afers quotidians.


    Sergi

  • Encantadors[Ofensiu]
    brins | 24-03-2011 | Valoració: 10

    Tot i que ja te'ls havia llegit en el repte, m'ha encantat rellegir-los per segona vegada. Tenen un humor molt fi, són plens de gràcia i tendresa. Hi saps abocar l'esperit jovenívol, i alhora madur, que viu amb tu.

    Ja has preparat alguna història insòlita? L'estic esperant...

    Un petó,

    Pilar

  • Exprémer una llimona[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 13-03-2011 | Valoració: 10

    He gaudit com un lleó després d'un tiberi, que ja és dir i em pregunto com t'ho fas per exprémer tant la llimona i treure tan suc d'una situació concreta en tan poques paraules. Tots quatre són molt refinats. El primer és molt poètic i el darrer molt actual. El tercer fa riure molt i el quart plorar de consciència. Sentiments en forma de paraula breu. Felicitats! Una abraçada.
    Aleix

  • Quatre i bons![Ofensiu]
    Unaquimera | 11-03-2011

    Ja tens raó, ja, quan dius que enganxen... però no sempre és fàcil suggerir tota una història amb poques paraules: cal escollir amb encert i combinar amb enginy els mots que donen a entendre tot el que hi ha davant i darrera d’ells, és a dir, abans i després en el temps narratiu.

    Jo he aconseguit imaginar, després de llegir els teus nanos, la imatge suggerida, l’ambient al voltant de l’escena, o l’expressió dels rostres davant allo inesperat... Bona feina la teva, doncs!

    Sempre agraeixo molt les teves paraules, Nonna, però especialment tagreixo avui les dareres, amables com de costum, però enviades en un moment molt concret, que m’arriben directes al cor.
    I del cor em neix l’alegria, en saber que els teus ulls han millorat, després de superar el tràngol.

    T’envio una abraçada breu però forta,
    Unaquimera

  • bons nanos nonna[Ofensiu]
    joandemataro | 11-03-2011 | Valoració: 10

    ara he fet un joc de paraules sense voler.... En fi que m'agraden molt, són molt fins d'ironia i propis d'una persona amb molta intel.ligència
    gràcies per compartir-los
    ens seguim llegint
    abraçades
    joan

  • Genial![Ofensiu]
    joanalvol | 10-03-2011 | Valoració: 10

    El primer sobretot m'ha encantat. Per breus em guanyes i em trec el barret.

    Una abraçada Nonna
    Joanalvol

  • Els nanos de la nonna[Ofensiu]
    panxample | 09-03-2011 | Valoració: 10

    Poeta que en tant poques paraules, ens fas arribar aquesta sensibilitat tan delicada.
    El primer el trobo una joia
    enhorabona
    Avant

  • molt bo...[Ofensiu]
    teresa serramia | 07-03-2011

    profund..., i...amb poques paraules: genial!!
    Jo sóc molt tímida i acomplexada..., veus? Em vas com anell al dit..
    Me n'alegro molt d'haver-te trobat...per aquest món fascianat de Relats...una gran, immensa abraçada..............

  • Quart comentari...[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 07-03-2011

    dels molts que vindran. Això de dir tant amb quatre paraules és fantàstic i realment t'acaba enganxant. Estic molt contenta amb la decisió que has pres i aquest tastet de nanos que ens ofereixes és una bona mostra d'un treball creatiu molt important que suposa enginy condensat a la mínima expressió.
    Recordo que quan vaig llegir el dels "calçotets" em vaig tronxar de riure, sense desmerèixer els restants que, com et diu la Núria Niubó, tenen de tot.
    Endavant, doncs, amb aquest exercici tan beneficiós per la ment que és el d'esprémer el cervell per treure-hi un bon suc literari.
    Estimada Nonna, un petó molt i molt fort i una gran abraçada.

    Mercè

  • Quatre de vint ben bons![Ofensiu]
    Núria Niubó | 07-03-2011

    M’encanta el primer!
    Divertit el segons!
    Espavilada la neta del tercer!
    Autèntic el conte de la rateta!

    Quatre nanos ben triats Nonna, cada un d’ells porta una gran càrrega , poc i ben dit!
    Jo, que ja saps que m’agrada la poesia, el primer el trobo deliciós.

    M’ha agradat veure que vas publicant.

    Una càlida abraçada,
    Núria

  • doncs jo[Ofensiu]
    Perestroika | 04-03-2011

    em quedo amb l'últim ;)

  • je,je[Ofensiu]
    Xunxi | 04-03-2011

    Hola Nonna, quant de temps....m´ ha encantat el de l´ avià , simpàtica forma de fer denuncia.
    pd. Vigilaré que demano al restaurant..




Valoració mitja: 10

l´Autor

Nonna_Carme

70 Relats

1566 Comentaris

158017 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
El meu nom : Carme Olivé. Nonna m'ho diuen els meus 5 fills, 9 nets i dues besnétes. Visc a Sant Boi del Llobregat d'ençà que em vaig casar només fa 52 anys. Com podeu veure en tinc molts però, no us enganyeu, no soc vella i mentre m'agradi tant aprendre coses noves, penso que no me'n sentiré. De fet , estic superant dos reptes: escriure en català i entendre'm amb l'ordinador. M'agrada plasmar en un paper, els meus sentiments i les meves vivències. Aficions? Llegir , la música moderna o clàssica, depèn del moment. Una de les meves cançons preferides és Imagine, de Jhon Lennon , tal vegada perquè parla de pau (soc pacifista al 100%). He fet teatre molts anys com afeccionada i doblatge.

M'afegeixo a la llista de relataires que demanen no ser valorats però rebré, encantada ,els vostres comentaris i les vostres correccions. Gràcies per tot el que estic aprenent de vosaltres.