Prihubit

Un relat de: touchyourbottom
Prihubit, prihubit!

Si rere aquella paraula rara, que semblava inventada, hagués fet sonar un xiulet, hauria quedat rodó com la seva cara, la d'una criatura de dos anys galtacolrada i graciosa alertant que una cosa no es podia fer.

Anava aprenent, el menut Marcel, a la seva naïfmanera, el sentit del deure, de l'obligació, de la responsabilitat, un equipatge de molt pes. Del que SÍ i del que NO.

Ho va interpretar més, encara. Ho va traslladar a les seves necessitats.

-Prihubit pets, prihubit papa!- El pare patia gasos i el desinhibit fillet ho trobava malament. Va riure per la gosadia i en escapar-se-n'hi un d'estrepitós es va sentir ridícul.

-Prihubit petè (així deia 'sopetes'), sí gatetes ('galetes').- I la mare somreia. Quin murri!

-Prihubit caca, Mamèua!- però la gata no li feia cas, defecava a la caixa-sorral gens afectada per l'avís. En Marcel, no obstant, amb la felina no s'enfadava i repetia l'ordre. La Mamèua era la Mamèua.

Van arribar la filla gran amb el nòvio. En Marcel va córrer cap al noi i va esclatar:

-Prihubit la meva mama meva. Prohibit juga tu mama meva petons.



Tothom va entendre-ho perfectament, massa perfectament.



Comentaris

  • Què bo![Ofensiu]
    Canela fina | 12-02-2022 | Valoració: 10

    M'ha fet molta gràcia!!! Què en són de macos els nens ;)

  • Molt bonic[Ofensiu]
    aleshores | 06-02-2022

    Les criatures són gent molt seriosa i encara no s’han fet malbé.

  • Santa innocència[Ofensiu]
    Prou bé | 05-02-2022

    Mira tu el reiet de la casa! Com s'hi fixa!
    Divertit i, com sempre ben escrit!
    Amb total cordialitat

  • Ui, aquí hi ha marro![Ofensiu]
    Montseblanc | 05-02-2022

    Quants infants, des de la seva innocència, no han dit veritats que han mostrat realitats que fins llavors estaven amagades als adults.

l´Autor

Foto de perfil de touchyourbottom

touchyourbottom

284 Relats

131 Comentaris

84232 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
"-No m'ha conegut!
-Això és que mai t'havia vist"

"En el moment de morir estava disposada a estimar"

(del film francès 'L'hérisson', que no és un film suprem, però en vaig extreure això).