PESSEBRE

Un relat de: kefas

Vam sortir a buscar molsa
per llunyans i humits racons
vam voltar per les carenes
per collir arbrets de timó
vam posar sobre la taula
un puig de rocs i sauló
vam tallar-hi una gran cova
per allotjar el redemptor
vam fer un cel amb cartolines
d'un blau enlluernador
vam trobar que l'hi faltaven
tres blancs núvols de cotó
vam formar un riuet de plata
que lluïa un resplendor
que tothom qui se'l mirava
entonava la cançó
de la llum que il·luminava
on nasqué Nostre Senyor.
Vam posar-hi bou i mula
vigilats per dos pastors,
Sant Josep, la Verge Bruna
i al bell mig el seu Nadó,
un àngel sota la lluna
i llumetes de colors
que faran mil pampallugues
com fa el cor amb l'emoció.

Comentaris

  • Bon relat[Ofensiu]
    MariaM | 06-01-2023 | Valoració: 10

    M'agrada molt!
    Contingut i tradició.
    Bones Festes!
    MariaM

  • Així és[Ofensiu]
    Montseblanc | 24-12-2022

    Per fer un pessebre cal tot el que diu el teu poema i el que no diu, però transmet, també.
    Ens calen decorats (molsa, suro, rius de plata, núvols de cotó...), ens calen les figures (tan típiques, tan conegudes de cada any, estimades fins i tot). I ens cal, sobretot, el sentiment. Perquè sense ell el pessebre només serà un munt de fusta, plàstic, terra. Però la màgia que tots portem a dins, per molt que aquesta s'erosioni amb el temps, farà el miracle i tots serem a Betlem. Gràcies!

  • Preciós[Ofensiu]
    Carme Alcoverro | 21-12-2022

    Preciós i tendre, el teu poema de Nadal.

  • Pessebre de cada any[Ofensiu]
    Atlantis | 20-12-2022

    Jo, des de fa anys, que sempre que escric algun poema de Nadal hi poso el pessebre, perquè per a mi es el més representatiu d'aquestes festes. Sobretot del record d'aquestes festes. Per això i per què és un poema mot bonic, m'ha agradat el teu. Hi ha els núvols de cotó, la molsa, el riu de paper de plata i els àngels penjat d'un fil, el pescador i la dona que renta la roba. Crec que el pessebre d'abans era pels nens com el playmòbil d'ara...cada dia avançàvem l'arribada dels reis...i jugàvem amb les figuretes del pessebre a sota l'escala. Me n'he anat amb els records..., ja veus.

    Enguany he escrit desitjos, que necessito per a mi i que voldria per a tothom. Ja sé que Nadal no porta res, però posar a davant les coses que volem, recordar-les, les fa més properes. Que tinguis Bones festes, Kefas i que seguim compartint les paraules el proper any.

  • Molsa.[Ofensiu]

    M'has fet recordar a quan jo era petit i muntavs el pessebre de casa. Aleshores al voltant d'on vivia no hi havien gaires cases i era fàcil trobar tots els ingredients que hi calia per a muntar-lo. Em teu poema a més de tenir un caire costumista també en té d'espiritual i això el fa doblement gran. Bon Nadal!, Ni.

  • Molsa.[Ofensiu]

    M'has fet recordar a quan jo era petit i muntavs el pessebre de casa. Aleshores al voltant d'on vivia no hi havien gaires cases i era fàcil trobar tots els ingredients que hi calia per a muntar-lo. Em teu poema a més de tenir un caire costumista també en té d'espiritual i això el fa doblement gran. Bon Nadal!, Ni.

  • Records de pesebre[Ofensiu]
    Prou bé | 19-12-2022

    Has evocat el pessebre que fèiem a casa els germans i els pares. Tots dient-li la seva, però finalment ben bonic que quedava. Gràcies
    Amb total cordialitat

  • Nadal per nostàlgics[Ofensiu]
    rautortor | 18-12-2022

    Bon vespre.
    He llegit i contemplat amb molt de gust el teu pessebre, recordat i construït comme il faut. Amb paciència i il·lusió.
    Et convido a visitar el meu, escrit fa uns quants anys. Si vols, és clar.

    Nadal per nostàlgics

    Ah, bones festes!

  • Per SrGarcia, Marina i punt, llpagès, PERLA DE VELLUT, Magdala i Rosa Gubau [Ofensiu]
    kefas | 18-12-2022

    SrGarcia,
    En la relació al paràgraf que vostè indica: "No aparellis dos animals d'espècies diferents", en el meu pessebre, el bou i la mula guarden les distàncies que el decòrum exigeix, i en prevenció que la flaquesa de la carn pugui portar a situacions de flagrant incompliment bíblic, vos mateix podeu observar que dos pastors vetllen els bons costums en lloc de i temps cabals per la salut de la nostra ànima.

    Marina i punt,
    Coincideixo amb vós que la figura del caganer ha esdevingut un símbol imprescindible en la coreografia del nostre pessebre. És per aquest motiu que li vaig dedicar una nadala en aquestes mateixes virtuals pàgines. Si no la trobeu us l'enviaré gustosament on m'indiqueu.

    llpagès,
    segur que l'ombra de la meva admirada Joana plana sobre aquests versets. Estic segur que sense els seus poemes mai hauria nascut aquest.

    PERLA DE VELLUT,
    Moltes gràcies pels vostres bons desigs.
    Aconseguir el ritme adequat per a la música tonal i emocional dels poemes és el primer repte que tinc quan els penso, no massa perquè soc més d'acció que de pensament

    Magdala,
    A mi sempre m'han fascinat les llumetes i molt més quan era una criatura perquè era miop, no portava ulleres i això feia que la meva visió dels punts de llum tingués unes irisacions que li conferien un toc fantàstic i celestial. Va ser en posar-me ulleres que el món em va començar a decebre.

    Rosa Gubau,
    Us heu quedat sense paraules perquè les aneu repartint en els vostres poemes, els lectors les acaricien amb la seva sensibilitat i els costa emprendre el viatge per anar a Betlem.

  • SrGarcia | 18-12-2022

    Vostè perdoni, però això de la mula... per jueus ortodoxos...
    Levític 19 19

  • Tots els detalls[Ofensiu]
    Marina i punt | 18-12-2022 | Valoració: 10

    Quin bonic poema, quin bonic pessebre. Senzill però no hi falta res, bé potser una cosa em mancaria, en algun racó... el caganer!

    Salutacions

  • Per a petits i grans [Ofensiu]
    llpages | 18-12-2022 | Valoració: 10

    Un poema que m'ha recordat els de Joana Raspall, models de senzillesa i sensibilitat a parts iguales. Jo, si fos mestre d'infants, el faria memoritzar per recitar a taula el dia de Nadal (i així, de passada, fem reposar en Salvat Papasseit). Bones Festes, kefas!

  • Nadala: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 18-12-2022 | Valoració: 10

    Hui m'has impressionat moltíssim amb aquesta Nadala, per al Dia de Nadal.
    Està molt ben reeixida i amb un ritme molt bo. Bona Nadala, per a adorar al Rei de tot l'univers, que és Déu.
    Gràcies per la teua opinió sobre el meu poema “Ramell de flors”, on dius que és el llenguatge de les flors.
    Que passes un bon Nadal i un bon dia en companyia de la teua família.
    Cordialment.

  • Llumetes[Ofensiu]
    Magdala | 17-12-2022 | Valoració: 10

    Molt, però que molt bonic. Tot i que no soc creient sempre m ha agradat el pessebre, potser pels records de quan erem petits. I son exactament aquests. I ara he trobat el sentit de les llumetes, són les emocions.

  • Sense paraules....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 17-12-2022 | Valoració: 10

    m'he quedat. Un poema alegre, autèntic i...... com t'acabo de dir, sense paraules.

    Salutacions.

    Rosa.

Valoració mitja: 10