perquè escric?

Un relat de: montserrat tafalla rigol

per què escric?

una pàgina en blac és una temptació per a mi. En el pitjor dels casos em poso a fer-hi gargots. Quasi sempre dibuixos simples de traç.
Si em poso a escriure em surten pensaments inconexes. Si m'ho proposo em surten relats curts i com que jo en soc la única crítica puc dir que no estàn malament. Relats curts, troços de vida on en certa manera m'hi veig reflectida independentment que el personatge sigui jove o vell, home o dona.
Ara a les velleses, m'he decidit. Per cert aixó de fer-se vella és una autèntica llauna. Sí que ho és. La societat tendeix a arraconar-te. La societat t'imposa una actitud "enllaunada", et nega l'espontaneitat. Per més que persones i institucions més o menys ben intncionades facin, et programen la vida com si fóssis una criatura incapaç de poseír un criteri propi. Per altre banda es sorprenen si encara manifestes ganes de VIURE en majúscules. Implícitament neguen la teva sexualitat, la teva opinió política, el desig d'aprendre, la necessitat de comunicació amb el mon exterior . . .
veieu ? ja "desbarro". Bé, només es tractave d'una mena de presentació. Crec que ja he quedat prou retratada.
¡salut!

Comentaris

  • Bones raons...[Ofensiu]
    Epicuri | 30-04-2010

    i millors relats, tenen, sens dubte el que em sembla més essencials: Són ben vius. Clars i comunicadors.

    La realitat, la vida per molt que sanament ens esforcem per connectar-la és inconnexa. Com el caos del principi...si es que mai n'hi ha de principi.

    En quan a la societat...veig en els teus tres primer relats, que ja tens clar que és el més inconnex de tot...sobretot quan vol es imposar a la gent mes fresca de la vida: La mainada.

    Vell es de les millors cosses que els hi pot arribar a passar als nostres cossos...anant be!!!!

    Altre cossa és la innocència: Al començament de la vida és un regal, però a mida que els anys passen ens la em de guanyar cadascú...i més gran assoliment que aquest?

    Un paler llegir-te, per molts anys i molts relats.

  • Josoc | 27-04-2010

    M'he descuidat de dir-te que amb aquests cognoms, és normal que hagis sortit escriptora.

  • Primer de tot[Ofensiu]
    Josoc | 27-04-2010

    felicitacions per ser el dia del teu (imeu) sant.
    Després dir-te que esstic molt d'acord amb tu, tant perquè m'agrada escriure, com per això de que fer-se vell és una llauna.

  • Benvinguda Montserrat ![Ofensiu]
    Núria Niubó | 26-04-2010 | Valoració: 10


    M'agrada la teva manera tant decidida de presentar-te.
    Quanta raó tens en relació a la vellesa en la societat, sembla que ja ho tinguem tot fet !
    I no, encara som molt vàlids en molts camps, a més ens podem permetre el luxe de triar.
    Espero que continuïs publicant, veuràs que som un grup de gent molt comunicativa, segur que t'hi trobes bé.
    Una abraçada i fins aviat, i gràcies pel teu comentari.
    Núria


  • montserrat, torno a ser jo...[Ofensiu]
    Marc Freixas | 23-04-2010

    et volia comentar, com ja ho han fet més avall, que pots entrar al forum de rc i explicar-nos tot el què vulguis a part de publicar els teus relats

    doncs resulta que en el forum et vaig cridar desesperadament com un boig
    perquè et volia agraïr les teves paraules
    en un dels meus poemes que vas comentar, concretament em deies que a tu t'agradaria expressar-te igual de bé que jo,
    però és que jo penso que tu ja t'hi expresses molt de bé, i que quan encara agafis més experiència tan de tu com a escriptora com de nosaltres si ens llegeixes, doncs que encara ho faras millor


    de totes maneres, moltes gràcies pels teus comentaris
    perquè he de reconèixer que donen molta força per continuar endavant, i concretament aquest que t'he dit més amunt,
    però siusplau, si vols que parlem
    entra al forum dona!!


    una abraçada ben literària guapa!!

  • Sobre el paper i sobre la pantalla[Ofensiu]
    Unaquimera | 21-04-2010

    Acabo de descobrir-te per una d'aquelles casualitats típiques d'aquesta pàgina, i en obrir el teu primer i únic relat publicat, veig que ets capaç d'expressar-te amb claredat i transmetre sensacions, pensaments, maneres de veure, amb senzillesa i efectivitat: molt ben fet, Montserrat!

    És una bona presentació, la teva.

    Pel que he llegit aquí, crec que potser t'agradaria llegir el meu darrer relat a dia d'avui: ENHORABONA! Crec que pots gaudir del contingut i la temàtica... en fi, si t'hi vols passar, ja em diràs què et sembla!

    T'envio una abraçada per celebrar que t'he descobert avui com autora, confiant en què t'arribarà en bon estat... ja la tens?
    Unaquimera

  • PRIMER CONTACTE[Ofensiu]
    joandemataro | 21-04-2010

    hola montserat, gracies per la tevavaolració del meu poema i benvinguda al web, jo també fa poc que he entrat a formar part d'aquest raconet però t'he de dir que ja em sento com a casa...espero que seguim en contacte i no ho dubtis VIU amb tots els sentits.
    fins la propera
    joan

  • Hola Montserrat[Ofensiu]
    Shaudin Melgar-Foraster | 19-04-2010 | Valoració: 10

    Jo també et vull donar la benvinguda a Relats en Català.
    Trobo que has escrit un relat de presentació que està molt bé. A mi m'ha agradat. Amb només unes línies has dit molt sense que el relat perdi fluïdesa.
    Ben segur que t'hi trobaràs bé entre nosaltres, hi ha gent maquíssima i que escriu d'allò més bé.
    Encantada d'haver fet la teva coneixença.
    Shaudin

  • Hola Montserrat![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 19-04-2010

    Tal vegada pensaràs que soc una pesada però avui no és per a comentar-te. És per a preguntar-te si saps entrar al forum de RC que és un espai on els relataires podem comunicar-nos i és molt entretingut.
    Per si un cas t'ho explico. Quan entres a la pàgina per a comentar veuràs que a dalt, a la dreta, diu forum. Clica damunt i ja hi ets. Aleshores has de registrar-te i ja està.
    Gràcies pel teu comentari. M'alegra que t'hagi dibuixat un somriure.
    Et dic tot això perquè hi ha algun relataire que també li agradaria posar-se en contacte amb tu.
    Una abraçada.

  • Hola Montserrat ![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 17-04-2010

    En primer lloc benvinguda a Relats. Després dir-te que , per a mi, entrar a formar part d'aquesta gran i entranyable família que és RC ha estat una gran troballa. Si llegeixes la meva bio comprendràs perquè. M'he sentit totalment identificada amb les teves idees i espero poder seguir llegint relats teus tan bons com aquest.
    Rep un abraçada de benvinguda.

  • M'agrada escriure.[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 17-04-2010 | Valoració: 10

    La vida, són un conjunt de planes.... i jo, com tu, crec que hi ha que escriure, quantes més planes millor.
    Molt bon Relat i benvinguda !!!

  • i no deixis mai de fer-ho[Ofensiu]
    Marc Freixas | 16-04-2010 | Valoració: 10

    escriure no té preu -ningú no pot posar preu a l'escriptura-

    la paraula no es pot comprar ni per tots els milions d'euros del món


    escriu montserrat... escriu el teu llarg camí d'escriure i no paris mai...

    nosaltres, els lectors t'ho agrairem moltíssim


    benvinguda a relats!!!!!!!

    una abraçada ben literària

  • T'entenc molt bé[Ofensiu]
    Josoc | 16-04-2010

    potser perquè jo també estic en aquesta edat "de les velleses".

Valoració mitja: 9.4

l´Autor

Foto de perfil de montserrat tafalla rigol

montserrat tafalla rigol

23 Relats

147 Comentaris

36857 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
soc una persona normal, no em pregunteu que és la normalitat, no sabria respondre
Vaig anar a l'escola fins als 12 anys, desprès m'he hagut d'espabilar sola.

el meu correu és mtafallarigol@gmail.com

aviso a qui tingui el mal pensament d'escriure'm: soc molt irregular en les estades davant l'ordinador. Quan m'agafa el rampell, el tapo amb un crespó negre durant uns quant dies i m'oxigeno passejant amb la gosseta pel Berguedà.

A qui em llegeixi li demano que no em valori.