OBSERVANT A PERSEU

Un relat de: PERLA DE VELLUT


OBSERVANT A PERSEU




Per a omplir-me de llum difusa mire la volta celeste de desembre i emigre a l'Olimp del firmament, verificant sobre el cim de la joia.

És inconfusible la resplendor en la Via Làctia amb "Y" invertida, la figura de Perseu, cavalcant sobre el tènue espurneig de l'univers.

M'acarona la lluminositat en vesprejar l'estrella Algenib, la més de sis segles avivant l'adormida flama de l'espai i el seu fulgor de puresa inassequible.

Cada pas amb la ploma vull a l'instant per a harmonitzar amb màgiques paraules quan veig Algol o "Cap del diable", que és comparable amb el cap de "Musa". En nits de pleniluni a la deriva amb la seua esplendor es veu variar al llarg d'un temps ben definit.
Passos estic sentint de la seua trajectòria a la terra, quan està a cent anys llums de distància i és noctàmbula d'embruix, rere de les ànsies d'encimbellar-me com ho fa ella.

Un mar d'idees subtils en l'interior de l'ésser, afloren quan distingeix "L'empunyadura de l'espasa" i altres aventures en la ment floreixen, en tan esplendorós cel nocturn.

Vull sentir-me com a cúmulus sorprenents oberts i visibles a simple vista com a dèbils taques, creen vida des del cel a la terra amb vint mil anys llum, quan harmonitzen.


Em nodreixen en la ment les radiacions amb més de sis milions d'anys llum, per a concretar-los en el paper que està anunciant l'art del meu somni, com a eix d'existència.


La tercera estrella més brillant de la constel·lació és Perseu, un supergegant blau calent.

Em fa sentir amb una gran emoció de lluminositat sense límits. Són tan variables que les sensacions es fan cada vegada més sentides amb temperatures altíssimes.


És tan emocionant veure-les que l'ésser vibra com a estrelles esquitxades assossegadament.



3 de febrer de 2016
















Comentaris

  • Passejant entre estels![Ofensiu]
    Ness | 13-08-2022 | Valoració: 9

    Quin passeig! M'ha encisat aquest passeig entre estels. Un escrit original, on el ritme entre versos sembla que leviti en l'univers, com un estel més:
    "És tan emocionant veure-les que l'ésser vibra com a estrelles esquitxades assossegadament".
    Després d'aquesta frase, no cal dir res més!

  • La infinitat[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 12-08-2022 | Valoració: 10

    Mirar les estrelles em fa pensar en l’infinit. És màgia pura. Quin escrit més bonic! És una prosa poètica magnífica. Una forta abraçada.
    Aleix

  • Espero novetats en els teus articles, si no demano molt, amic meu...[Ofensiu]
    cuidador_d-ossets | 07-08-2022

    Hola, Perla de Vellut,

    El teu amic Marc, alies Cuidador d'Ossets i també alies Unicorn Blanc del Bosc, entre altres pseudònims, et saluda, i et fa saber que espera que dintre de no molt posis articles nous teus en el teu nom d'usuari, si no és demanar molt. Ets un molt notable escriptor, dit sense cap ironia.

    Tant si publiques nous articles com si no, que passis un bon dia.


    PD: Possiblement m'hauria d'interessar ALMENYS una mica en llegir articles antics teus, bon amic meu...

  • Quin curiós viatge sideral[Ofensiu]
    unicorn_blanc_del_bosc | 27-07-2022 | Valoració: 9

    Creia que l'aventura seria sobre l'heroi de la mitologia grega Perseu. Però ja veig que va sobre un viatge sideral i com a romàntic i com a pur.

    La lectura ha estat interessant i fins una mica didàctica.

    Doncs res, espero que el gegant Perseu no acabi pas amb tu i segueixis amb els teus viatges siderals.

    Una abraçada.

  • Observant[Ofensiu]
    Montseblanc | 17-07-2022

    Aquesta vegada són els estels i les seves agrupacions els que et fan de musa i t'inspiren un text ple d'admiració i joia.

  • què maco mirar el cel ple d'estrelles!!![Ofensiu]
    Atlantis | 16-07-2022

    Una prosa poètica ben bonica, descrivint el firmament i les sensacions que et produeix.
    Des a on visc és molt difícil veure les estrelles, malgrat quan he passat nit a la muntanya he gaudit en contemplar-les. Demostres un coneixement, que a més a més, jo no tinc. I amb la foto has aconseguit un relat complert.

    Enhorabona.

  • Veig que has penjat una imatge[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 15-07-2022 | Valoració: 10

    Has assolit – per partida doble – el firmament

  • Veig que has penjat una imatge[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 15-07-2022 | Valoració: 10

    Has assolit – per partida doble – el firmament

  • Agraïda [Ofensiu]
    Marina i punt | 14-07-2022

    Moltes gràcies per llegir i comentari al meu relat “tancant etapes”. Efectivament la meva vida professional ha estat al costat dels més petits. Contenta que t’hagi agradat.

    Atentament
    Marina

  • Moltes gràcies[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 14-07-2022

    Hola Rafael, Moltes gràcies pel teu comentari a A què juguem. Sé que és una mica dur la manera que ho relato però és que la mateixa impotència m'ho ha fer fer així.

    Cordialment

    Rosa

  • Estels de llum[Ofensiu]
    Miquel Seguí Cases | 13-07-2022 | Valoració: 10

    Els estels sempre enamoren!
    Brillen i relaxen!
    Molt interessant i Bona passetjada Perla!
    Moltes gràcies

  • La nit estrellada d'un vers[Ofensiu]
    helenabonals | 13-07-2022 | Valoració: 10

    Els estels són sempre font d'inspiració, i la inspiració du als estels. M'agrada molt!

  • Llegit de nou[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 11-07-2022 | Valoració: 10

    Relat molt interessant. L'he tornat a llegir, PERLA DE VELLUT.
    Gràcies pel comentari al Relat i prenc nota de les teves observacions.
    Salutacions cordials.

  • Merci ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 10-07-2022 | Valoració: 10

    ... pel comentari. El teu relat és tota una aventura emocional. Llàstima que hi entengui ben poc d'astronomia; suposo que per això m'he perdut la majoria de l'encant que guarda.

  • Poema al firmament[Ofensiu]
    Prou bé | 10-07-2022

    Gràcies per la bona pensada de recuperar un poema del 2016 i compartir-!O!
    Original la passejada enmig dels estels!
    Amb total cordialitat

  • Interesant [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 10-07-2022 | Valoració: 10

    Molt interesant, PERLA, curiós.
    Enhorabona.
    Salutacions.

  • El nostre cel[Ofensiu]
    Marina i punt | 10-07-2022

    Perdre’s en la immensitat de la foscor del cell i poder-hi desxifrar allò que ens explica, petits com som al seu costat. M’he emocionat amb tu. Gràcies

  • Sublim [Ofensiu]

    Prosa poètica sublim, exquisida, plena de preciosisme...M'has deixat bocabadat! Un text per a servar en la memòria col·lectiva dels aimants de les bones lletres. No hi puc dir res més, perquè la realitat supera les meves expectatives... Mercès!

  • Estrelles[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 09-07-2022 | Valoració: 10

    Estrelles, tan llunyanes i tan aprop sentides. Les seves formes,la seva brillantor fan que l'imaginació es deixir anar gaudint de la seva màgia especial

    Bonica poesia i preciosa fotografía .

    Rosa



  • Reflexió[Ofensiu]
    Endevina'm | 08-07-2022

    Una reflexió sentida i vibrant al voltant d'aquelles llumenetes que ens visiten quan el sol s'amaga. Tot plegat ens acosta a la percepció d'una menudesa infinita en la qual vivim, envoltats de tants gegants que a la nostra mirada són petits punts brillants en el firmament.

    Bona reflexió el teu escrit poètic.

    Ferran

Valoració mitja: 9.82