Metamorfosis

Un relat de: Atlantis
Metamorfosis

Tornar-me cercle
sense matèria
omplint de paraules el silenci
que ocupa l’espai
de la meva àrea.

Tornar-me esfinx
sense cap forma
embolcallant de sedes de l’orient
la línia vertical
que la vertebra.

Tornar-me fons
sense vertigen
aferrant-me a les parets
del precipici interior
que ara em sosté.


Comentaris

  • Tot i no ser[Ofensiu]
    TerricheT | 19-02-2021

    Que no soc poeta, vull dir. Puc percebre un sentiment de dolor, no de por, però gairebé, pel canvi, per aquesta metamorfosi que delimites en espais concrets, externs primer, més propers íntims cap al final.

    Un poema madur, de pes.

    No deixis d'explorar aquest univers que t'envolta i et fa escriure poemes.

    FA


    Ep, i gràcies pel teu comentari.

  • Valentia[Ofensiu]
    Marnusa | 29-01-2021

    Un poema que inspira valentia. El canvi des de l'interior. Sense témer la transformació que implica el no dependre de cap motlle que no sigui nosaltres mateixos.
    Encantada de lleguir-te.

    Salut

  • La pell[Ofensiu]
    kefas | 27-01-2021

    També ho deia en Paul Valèry "Allò que hi ha de més profund en l'home és la pell"

  • Evocador[Ofensiu]
    Benjamí Martos | 22-01-2021 | Valoració: 10

    Atlantis valoro molt els que us atreviu a escriure poesia. Encabir emocions, imatges, evocacions, en tan poques paraules em fa pensar en l'ofici dels antics perfumistes. A més, el títol de la poesia m'ha fet pensar en la primera novel•la que vaig llegir de jovenet, obra de Kafka, que em va marcar de per vida. Gràcies!

  • Canviar per sobreviure[Ofensiu]
    Montseblanc | 22-01-2021

    Diuen que un poema pot transmetre coses molt diferents segons qui el llegeixi, que aquesta és la màgia de la poesia, viva i canviant i oberta a diferents interpretacions. Perquè jo, en llegir les teves lletres, el que percebo és el desig de tancar-se en un mateix, de recloure's, de trobar la seguretat i la calma dins un mateix, a esquenes d'un mon que ens fa mal, ja no sols "el gran mon" sinó també el petit mon en el que vivim cadascun, ple de temors i dolors que es van acumulant a la motxilla. M'ha encantat, gràcies.

  • Gràcies Atlantis: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 21-01-2021


    Gràcies Atlantis per la teua visita i el teu amable comentari.

    Sí, són pel.lícules antigues que fan el conjunt d'una carta.
    La primera és: "Morena Clara" i sucessivament són totes pel.lícules... fins al final...
    Sí, són 20 pel.lícules en total.

    Saluts i fins a l'altra...

  • Precipici.[Ofensiu]
    SrGarcia | 20-01-2021

    Unes imatges molt poderoses, que mostren un desig de canvi. Totes elles vénen a confluir en aquest precipici interior que fa entendre tantes coses.
    Molt bo el contingut. També és bona la forma, amb versos de diferent longitud que li donen un ritme molt especial.

  • Geometria[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 20-01-2021 | Valoració: 10

    Un poema ben geomètric, íntim i vital. No sempre la vida ens somriu, però si l'escribim, és que estem ben vius. Un plaer sempre llegir-te. Una abraçada.

    Aleix

  • Bona reflexió[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 20-01-2021 | Valoració: 10

    Des de la meva interpretació del poema: m'agrada, com des del surrealisme expliques l'evolució de la vida, alguna d'elles voluntàries i d'altres no. No podem fugir de la metamorfosi de la vida.
    Salutacions,
    Neus

  • MERAVELLA [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-01-2021 | Valoració: 10

    Si et tornes cercle i no tens matèria, és inimaginable!
    Un poesia molt maca i molt bona i a la vegada surrealista.
    Et tornes cercle, esfinx, i també fons... en conlusió no l'ha entenc... enconcret, perquè l'has feta tu.
    En conclusió una metamorfosis molt complicada i amb molta reflecció, que no sé què vol dir.

    Gràcies per compartir.

  • Òndia![Ofensiu]
    rnbonet | 19-01-2021

    Em sembla que no t'havia llegit mai. Vaig a veure més coses.
    Si tot és així... "chapeau"!

    Salut i rebolica!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Atlantis

Atlantis

163 Relats

1397 Comentaris

101566 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
From


M'agrada escriure, sobretot poesia , i compartir amb vosaltres els meus poemes.

El meu correu és fogirave@gmail.com