MARE-SELVA

Un relat de: brins

MARE-SELVA


Amb delit sento la flaire
d´un passat fet present,
aroma de mare-selva
en jardí desat pel temps.

Rememoro l´olor
de l´esclat de jovenesa,
evoco promeses,
desitjos i tendresa.

Ara que ja ha plogut,
com fulla de tardor
recordo verd distant...
m´aturo en el batec
que ens uní un instant.

El lligabosc, als llavis,
duu perfum de paraules,
diu que t´estimo, ara,
tant com abans t´estimava,
potser més… encara.

Comentaris

  • Essències[Ofensiu]
    leonardo | 29-06-2009 | Valoració: 10

    molt delicades, les que ens deixas ensumar i sentir amb els teus mots tant preciosament pintats. Sont pinzellades suaus però profundes.
    És un plaer llegir-te

    leonardo

  • Feia dies...[Ofensiu]
    onatge | 29-04-2009 | Valoració: 10

    Que no et llegia. Però avui, ara, he respirat tots els aromes, sensacions del teu poema. Aquest poema tal com escrius tu, és un perfum de paraules. I darrera de cada paraula hi ha un sentiment, una pausa, un silenci...


    Salut.
    onatge

  • Molt bó[Ofensiu]
    Naiade | 28-04-2009 | Valoració: 10

    Un poema delicat i deliciós. He gaudit dels colors i he sentit l'olor mentre l el llegia; deixant-me embolcallar per records que son teus, però a mi també em valen.
    Enhorabona Pilar tens una sensibilitat tan gran que se m'encomana.

    Una forta abraçada

  • de la lluna dues[Ofensiu]
    lluis perealbert | 27-04-2009

    fantastic els dos versos finals,m'agrades com escrius,inventat mes paraules.

  • Recreació nostàlgica[Ofensiu]
    copernic | 27-04-2009


    Una poesia d'una gran bellesa que evoca la joventut i les sensacions i vivències que l'acompanyen. Molt tendre i suggeridora.
    Gràcies pels teus comentaris elogiosos, però, encara que puc comprendre el teu sentiment, no crec que hagis de envejar res. Jo envejo els poetes o poetesses com tu perquè extreuen de la realitat, de les sensacions, de les vivències, l'essència. Retallen, poleixen i queda un diamant ben tallat. És una cosa que m'és impossible aconseguir. Pensa una cosa: Un poeta o poetessa pot escriure prosa amb gran facilitat, oferint un treball ple de bellesa o crear un relat de ficció, etcètera, etcètera. Els prosistes només podem escriure en prosa. Per tant, vosaltres teniu avantatge. Rep una abraçada des de l'observatori.

  • perfum de paraules[Ofensiu]
    franz appa | 13-04-2009

    lligabosc de mots tendres i nostàlgics... la serenor de l'amor passat que manté el caliu del que va ser sens dubte un foc abrusador. Queda aquest caliu, dolç, com la llar en els dies d'hivern, o en els dies primaverals frescos com aquests que hem acabat de passar, quan encara fa bo encendre la llar, i deixar que s'il·lumini i que el foc que lentament s'extingeix ens deixi l'escalfor acollidora i íntima de les brases que resplendeixen en el capaltard.
    De vegades, és curiós, ens emociona més el record del que hem viscut que el mateix viure. Signe estrany de l'home i la dona. O potser signe identificador del/la poeta, no ho sé.
    Una abraçada,
    franz

  • Records valuosos,[Ofensiu]
    Núria Niubó | 13-04-2009 | Valoració: 10

    Un cant preciós als records que ens duu un aroma , una flor o una imatge guardada en la memòria i ens evoca un amor, oh ! quina meravella , encara és més gran ara !
    Tenir records que creixen en el temps, de ben cert t'han d'inspirar bells poemes amb tanta càrrega d'amor i tendresa.
    Una càlida abraçada,
    Núria

  • Em sumo[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 07-04-2009 | Valoració: 10

    a totes les lloances fetes pels companys que t'han comentat. Però, a més, vull dir-te, Pilar, que m'has fet emocionar fins arribar a aquella llagrimeta de felicitat que s'escola galta a baix. Molt emotiu el teu poema: ple d'amor i enyor, gràcies!
    Un petó ben fort.
    Mercè

  • el teu poema...[Ofensiu]
    Romy Ros | 07-04-2009 | Valoració: 9

    està ple d'aromes de flors de jardí. Amb musicalitat sensible aconsegueixes que sentim aquestes aromes... Genial!

  • La flaire de la mare-selva[Ofensiu]
    Cendra de flor | 07-04-2009 | Valoració: 10

    Les olors ens evoquen records i passions, amors passats que ens reviuen. Els teus pomes són molt genials.

    Cendra de flor

  • Barreja[Ofensiu]
    Melcior | 06-04-2009 | Valoració: 10

    de flaires , records , amors , temps . Fa olor de primavera fructifera , no hi ha dubte .
    Endavant !

  • bruNa | 06-04-2009 | Valoració: 10

    Quin poema, no? m'ha agradat molt. amb les teves paraules fas que el lector visqui el que expliques. gràcies per comentar-me! el cert és que "Trossets de cel" és com jo veig la vida, tot i que en ella hi hagin moltes més coses, diguem que n'he explicat un trosset. jeje! Ai, l'adolescéncia!

    Petons!

  • De gran sensibilitat[Ofensiu]
    príncep del país del vent | 05-04-2009 | Valoració: 10

    El teu poema té molta analogia amb la planta que has triat. Un poema sensible, tendre i sense artifici, que m'endolceix només llegir-lo, com ho fa el fruit de la mareselva, també anomenada dolçamel de jardí.
    Un petó molt gran!

  • Olors, colors…, sentits…, records… paraules. [Ofensiu]
    JoanaCarner | 05-04-2009 | Valoració: 10

    Olors, colors…, sentits…, records… paraules. Tot allò que manté l'ànima desperta. Un poema senzill, intimista i reeixit.

  • Primaveral[Ofensiu]
    Unaquimera | 04-04-2009 | Valoració: 10

    Em sembla que Mare-selva és un poema ideal per ser llegit en aquest impàs de primavera!

    Flaire, aroma i olor, presentats en versos alterns, desperten de seguida el sentit de l'olfacte, que es manté actiu fins arribar al perfum: un cercle perfectament aconseguit de sensacions!

    Colors i textures corren paral·lels, com el temps i els sentiments, que viuen, que ens acompanyen i empenyen, que mai s'aturen... preciós!

    T'envio una abraçada primaveral i boscana, perfumada i afectuosa,
    Unaquimera

  • de la lluna a la terra[Ofensiu]
    lluis perealbert | 04-04-2009

    Salutacions. Tens un estil igual quel meu.De la poesia, et dire que es força romantica, mentres consumia les línies era com entra en situacio.gracias per donar-me gust poetic.

Valoració mitja: 9.92