Mare endins. Quadern de bitàcola

Un relat de: Concurs ARC de microrelats a la Ràdio
MARE ENDINS. QUADERN DE BITÀCOLA

DIA 1
Una empenta entre gemecs em porta mare endins. M’espera un viatge incert, ple d’obstacles, però sóc el més ràpid i he d’arribar a bon terme. Lluny, albiro el far al final del camí. No hi ha vaixell, només puc nedar i mirar de vèncer els meus companys. Molts moriran molt abans d’arribar a port i en cantarem les exèquies.

DIA 2
Arribo a un túnel. És fosc i tinc por. Hi veig una llum tènue i una veu dolça m’atrau, com una sirena. M’hi sento un nou Ulisses.
Oculta per un vel blanc, una dama m’espera. Em besa. No m’hi resisteixo. De seguida, som tot u. La metàfora s’encarna: ens despullem dels nostres cossos i desapareix el jo per ser un nosaltres.
Novament, un ésser nou es desplaça cap a un destí desconegut que serà la seva llar…nou mesos? Ens agrada el lloc i decidim romandre-hi. Deixem de ser qui som i ens multipliquem. Mare enfora, el món es prepara per rebre’ns. Al costat d’un bressol, sonarà la nostra cançó.

Comentaris

  • Bon relat[Ofensiu]
    Naiade | 21-11-2014 | Valoració: 10

    M'ha agradat aquesta visió tan centrada en l'origen. Ben escrit i treballat.

  • Mare endins[Ofensiu]
    Materile | 18-11-2014 | Valoració: 10

    Hola, no sabia que també participaves en aquest concurs.
    Una sorpresa preciosa. Un relat molt ben escrit i amb molta metàfora.
    Néixer és la travessia més complexa i cansada per la qual travessa l'ésser humà.
    M'ha agradat molt.
    Materile (Maria Teresa Galan)

  • Hola!![Ofensiu]

    T'he reconegut, preciosa! Gràcies!! He anat a buscar els teus relats per recordar-los. Entre tots, m'heu animat a tornar a escriure. Ho necessitava,

  • Preciós[Ofensiu]
    Guiomar | 15-11-2014

    És una passada Montse, que bé que has tornat a escriure!

  • Gràcies![Ofensiu]

    Gràcies pels comentaris!

  • Mare enfora[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 14-11-2014

    Que ben trobat aquest "mare endins", "mare enfora"!

  • Gràcies, ales de foc![Ofensiu]

    Gràcies!

  • navegant per la vida[Ofensiu]
    ales de foc | 06-11-2014 | Valoració: 10

    m'agrada molt la teva originalitat. La teva metàfora. La creació .
    Segueix així. Enhorabona.

  • Gràcies![Ofensiu]

    Gràcies, Edgar!

  • Bon relat![Ofensiu]

    M'ha agradat molt la metàfora marina del títol amb el quadern de bítacola i mare endins. I el relat molt ben escrit! Felicitats!
    Edgar

  • Gràcies![Ofensiu]

    Gràcies, Rafael!

  • Bona comparació...[Ofensiu]
    Rafaelmolero | 04-11-2014 | Valoració: 10

    Està molt bé... i la comparació és molt bona... m'ha encantat llegir este microrelat... és una unió perfecta... amb una cançó de bressol... gràcies per compartir... una abraçada d'amistat...

  • Gràcies![Ofensiu]

    Moltes gràcies, Averrois!! L'he fet amb molta il·lsusió.

  • Molt bona...[Ofensiu]
    AVERROIS | 04-11-2014 | Valoració: 10

    ...comparació del teu relat amb la creació d'un nou ser. Felicitats!

    Una abraçada.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Concurs ARC de microrelats a la Ràdio

695 Relats

1206 Comentaris

302354 Lectures

Valoració de l'autor: 9.59

Biografia:
CARATULA CONCURS

Descripció

D’un temps ençà el microrelat (també anomenat, entre d’altres, microconte o microficció) ha guanyat presència en la nostra llengua: són molts i diversos els concursos literaris que hom hi pot trobar. Però hi ha una característica concreta que dota aquesta forma narrativa d’una potència increïble per difondre històries de ficció i noves veus creadores: la seva brevetat.

Basant-se en aquesta particularitat, l’Associació de Relataires en Català fa anys va endegar la campanya “ARC A LA RÀDIO” amb la qual pretén aconseguir, de forma successiva i seqüencial, implantar la lectura de microrelats en els programes de llibres i literatura de diverses emissores de ràdio.

Aquest concurs va néixer de la mà de dues dones amb empenta, allí cap a l'any 2010. Elles són Sílvia Cantos i Silvia Romero, i van proposar la creació del Concurs ARC de microrelats 2010. Secrets. Aquest concurs ha arribat al seu final de la mà de Ferran d'Armengol en els seus cinc últims anys. Tot sense oblidar als anteriors gestors; la Montse Medalla, Sergi G. Oset, Mercè Bagaria i Jordi Masó, tots ells i elles conductors del concurs en totes les seves etapes. Ni cal oblidar el recolzament constant de Toni Arencon, Montse Assens, Vicenç Ambrós, Laura Ropero, Gloria Calafell. Aquests últims anomenats hi són des dels inicis del concurs, i fins al final, i sempre a l'ombra però constant, Ferran Planell, últim president de l'associació.

Malgrat que aquest projecte ha deixat catorze reculls de microrelats i que l'any 2024 va ser l'últim projecte vinculat a l'ARC... No t’ho pensis més i deixa’t endur per la teva capacitat creativa! Escriu microrelats!!!!

Agrupació de Relataires en Català


SOM LLENGUA VIVA!!*!!