LA GUERRA

Un relat de: kefas

Com l'abril més cruel
la guerra
mata l'esperança
i el cos que la sustenta

Com l'estiu de foc
la guerra
crema tots els somnis
i arranca la pell del feble

Com tardor de mort
la guerra
escampa fulles de por
i de l'odi en fa tempesta

Com l'hivern gelat
la guerra
omple de glaç els cors
i de foscor la innocència

Com en un cap d'any
la guerra
oblida la malvestat
prepara l'humanitat
per tornar a ensopegar
amb la mateixa pedra.

Comentaris

  • Estacions.[Ofensiu]
    SrGarcia | 29-10-2023

    Veig que no s'acaba el teu amor per T.S. Eliot.
    Molt ben repassat l'any, per dir que la guerra és una mala cosa, sigui quina sigui l'estació.

  • I no s’acaba[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 25-10-2023 | Valoració: 10

    Les guerres són tan brutals que acabes per no voler saber-ne res. Ara, molts dies no miro les notícies, per tal de no veure tanta crueltat. Quina misèria! Una forta abraçada.
    Aleix

  • La guerra estremeix. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-10-2023 | Valoració: 10

    És així, com la has descrit tot l'acció. És devastadora... i deixa el món fet arrasat.
    Molt bon poema amb bona crítica.
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • Guerres arreu[Ofensiu]
    Janes XVII | 21-10-2023

    Com la primavera de colors, la guerra els transfigura sota banderes de raó, de religions perdudes i ètnies oblidades de germanor.
    No pretén ser un complement, és un compliment.

  • desastres[Ofensiu]
    Atlantis | 21-10-2023

    que porten les guerres. Un poema que no s'hauria d'escriure mai.

  • La guerra és horripilant. No es pot descriure amb paraules. Sobretot les d'abast mundial o en gran part mundial.[Ofensiu]
    cuidador_d-ossets | 20-10-2023 | Valoració: 10

    M'ha semblat magnífic aquest poema, kefas.

    Condenses molt bé la guerra, els seus nefastos resultats, com congela el cor de les gents, com ataca i destrueix sense pietat, com "matxaca" com un triturador tot el que pot trinxar...

    Crec que m'inspires per a fer poemes semblants. Podria fer un de semblant per a la filosofia. No per a totes les filosofies que existeixen o que es podria considerar que existeixen, sinó per a la idea de la filosofia en general.

    En fi, ens veurem per aquí. Una abraçada, kefas, siguis home o dona!!!

  • La guerra és molt pitjor que...[Ofensiu]
    llpages | 20-10-2023 | Valoració: 10

    qualsevol de les quatre estacions en mode devastador, perquè, als danys materials, s'hi suma un estat mental d'ofuscació i odi molt difícil de revertir. I ja que parlem de quatre estacions, m'ha fet pensar en els també quatre genets de l'apocalipsi, segurament més propers als horrors bèlics. Tot plegat, un desastre que es va repetint malauradament mentre "l'ull per ull, dent per dent" segueixi essent la justificació a una agressió. Uns versets reeixits per reflectir una situació de fracàs total.

  • Cavall vermell[Ofensiu]
    Montseblanc | 19-10-2023

    No aprenem, sobretot els que tenen el poder no aprenen. Es miren el mon com un tauler de joc, i tant és si en moure una fitxa moren milers de persones, som tants, en sobrem tants...

  • Atrocitat....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 19-10-2023 | Valoració: 10

    por, desesper.... Les guerres sempre són d'una crueltat esgarrifant. Ho has reflectit perfectament en aquest poema, d'una manera clara i concisa.

    Rosa.

Valoració mitja: 10