La desraó de la guerra

Un relat de: Prou bé


Davant els uns dels altres
es miren amb supèrbia.
No es volen reconèixer
fills de la mateixa mare.

El formigueig és als dits.
Volen prémer el gallet.
Disparar amb el fusell.
Destruir l'enemic...

Es miren amb ràbia
els que eren veïns.
S'amararà la terra
amb sang innocent

On ahir era vida
Avui hi ha destrucció...

Comentaris

  • Molt bonic![Ofensiu]
    DavidGB | 04-04-2022

    Molt bonic el poema ! moltes gràcies pels teus comentaris, l'obra ja està completa crec amb la quarta part, jeje, no coneixia el corrector, el faré servir, gracies de tot cor

  • La desraó de la guerra, sí.[Ofensiu]
    Endevina'm | 13-03-2022

    No hi ha cap raó per fer la guerra, està clar, i nosaltres no n'estem exempts de patir-la, ens queda prou clar amb les respostes dels governants i governs imperialistes. I si tenim en compte que vivim en un país imperialista, mal futur tenim si algun dia ens hi volem oposar... calla que ja ho estem intentant!, així que...
    Ja podem fer proclames pacifistes, que l'ésser humà de racional poca cosa té, és una animal que sols veu el domini als altres com única eina de vida, i si la majoria volem oposar-nos-hi, ens caldria fer la guerra... ja veus, mal futur tenim.

    Sols ens salva la poesia!

    Ferran

  • desraó[Ofensiu]
    Atlantis | 13-03-2022

    el títol molt adequat. Un poema que explica l'odi que s'instal·la durant la guerra. Potser la raó cau en els milions de beneficis que obtenen els que negocien amb les armes, tal com he llegit avui en un article.

    Molt bé per escriure sobre aquest tema que fa mal.

  • Trista realitat[Ofensiu]
    Marnusa | 12-03-2022 | Valoració: 10

    Crua i trista realitat la que es descriu, però desgraciadament és així. Molt encertat el poema i títol Prou bé. Gràcies per compartir.
    Salutacions,
    Marnusa

  • Desgavell.[Ofensiu]
    SrGarcia | 11-03-2022

    Ja se sap que no hi ha guerres més terribles que entre germans (en sabem bastant d'això). A un desconegut resulta difícil odiar-lo.
    Una poesia bonica, que explica molt bé aquest desgavell que estem vivint.

  • Una nota d'horror[Ofensiu]
    llpages | 11-03-2022 | Valoració: 10

    Versos encertats sobre una realitat actual esfereïdora.
    T'animo a escriure'n de nous amb l'esperança com a valor que capgiri l'horror.
    Ho trobo a faltar, i estic segur que sabràs trobar-hi el to adequat.
    Bona feina, Prou bé!

  • La guerra: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 10-03-2022 | Valoració: 10

    Un relat aterridor. Matar-se perquè sí.
    Portes raó amb això d'"Avui hi ha destrucció".
    Cordialment.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Prou bé

Prou bé

137 Relats

1327 Comentaris

53276 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Bilder hochladen




Vaig néixer fa un munt d'anys al cap i casal del meu país, al qual m'estimo. Molta sort. Vaig créixer en una família fantàstica. Molta sort. Vaig col·laborar a crear-ne una, fa un munt d'anys, que s'ha enriquit amb fills i néts. Molta sort. Vaig treballar, un munt d'anys, sempre en allò que m'agradava: la meva professió. Molta sort. I ara, a la recta final que espero sigui molt llarga, crec que segueixo tenint molta sort.


Email proube43@gmail.com