Estimat passat, qui et vol oblidar!

Un relat de: versos_perduts

Estimat passat? Qui et vol oblidar?

No soc de recordar massa el passat, però a vegades, mirant velles fotografies em transporto a aquells anys a Vic.
El carrer de Gurb, era un lloc especial, els veïns tenien una bona connexió, tant pel bo com pel dolent.
A l'hora que fos, si un veí, necessitava ajuda allà que hi eren tots.
Recordo una vegada, que la meva mare va sortir amb una amiga a comprar.

El barri tenia unes voreres baixetes i, per mala sort un camió que transitava per allà, va perdre la direcció i va encastar- la a la paret.
Va ser en un moment que a casa es va omplir de persones per ajudar: uns em vigilaven a mi, d'altres preguntaven a la meva àvia, on hi havia els recanvis per portar- li a l'hospital.
Va ser de fet només un ensurt.
La meva mare preocupada, perquè havien vist el llit sense fer a la tarda.
Em va adoctrinar, mai es pot marxar de casa sense haver fet la feina de cada dia.
Ella treballava de sastressa i modista. Els cap de setmana, al cinema a la taquilla, mentre el pare, torner, feia d'acomodador.
La Rosa de la llet, l' Anita "la castellana", els Torras, els Canals , l'Amparo, els del Griell, el "Tendre" i molts més, érem una gran família.
El carrer tenia un tall al mig: els quatre cantons. Això ens posava en dos bàndols; els uns els del cap de munt, tocaven a la Rambla i els del cap de vall, a la carretera de Gurb.
En aquest indret hi havia, el camp de football, la fàbrica de Ca l'Abel, de llonganisses, la plaça de toros, el Torín, i l'estació de trens.
La canalla del cap d'avall , jugaven per aquest indret i pels vorals de la carretera, collint castanyes bordes i jugant a vendre.

El nostre espai de joc s'ampliava fins a la plaça del cementiri, on hi arribàvem per una drecera, que hi havia pel darrere d'una casa de pagès.
Allà la vida i la mort s'ajuntaven, respectuosament. La quitxalla, no cridava, quan veia venir el dol.
Tenien encara lluny aquest sentiment d' acomiadar-se de la vida.
Per ells encara se'ls obria un món per descobrir.

Comentaris

  • la meva mare també ho deia[Ofensiu]
    Atlantis | 07-02-2024

    No surtis de casa sense deixar-la arreglada o porta els genolls nets...per si de cas ha de venir el metge...Aquest record m'ha fet somriure.

    Tot el relat ple d'instants de la infància i ple de tots els malnoms que es deien en els pobles i pels que es coneixia qui era cada u o quin era el seu llinatge.

    M'ha agradat.

  • Records[Ofensiu]
    Prou bé | 06-02-2024

    Una passada llarga pels records d'infantesa. Retrates molt bé la vida del barri on s'amaga aquella dita de "la família només la que et toca, sinò la que s'escull".
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Records de la infància.[Ofensiu]
    Viking | 06-02-2024 | Valoració: 9

    Qui que ha passat una infància feliç vol oblidar el passat? Relates molt bé uns records del barri on vas créixer. Una època en què els nens tenim lluny la por al final de la vida.
    El teu relat m'ha fet recordar els meus temps d'infantesa.

    Sempre és un plaer llegir-te versos_perduts.

  • Records de la infància.[Ofensiu]
    Viking | 06-02-2024 | Valoració: 9

    Qui que ha passat una infància feliç vol oblidar el passat? Relates molt bé uns records del barri on vas créixer. Una època en què els nens tenim lluny la por al final de la vida.
    El teu relat m'ha fet recordar els meus temps d'infantesa.

    Sempre és un plaer llegir-te versos_perduts.

  • Bonica Plana de Vic[Ofensiu]
    Nua Dedins | 05-02-2024 | Valoració: 10

    Bonic relat nostàlgic 'Versos_perduts'! Vic, ciutat preciosa on hi estic ben arrelada, com a bona vigatana! En destaco aquest bonic fragment que escrius:

    'Allà la vida i la mort s'ajuntaven, respectuosament. La quitxalla, no cridava, quan veia venir el dol.
    Tenien encara lluny aquest sentiment d' acomiadar-se de la vida.
    Per ells encara se'ls obria un món per descobrir.'

    I certament, res és etern, tot és efímer. La vida és un camí que cal viure i com bé fas, deixar-hi petja amb aquests escrits tant bonics. Seguim llegint-nos!

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 9.33