I vaig conèixer el " Che"

Un relat de: versos_perduts
I vaig conèixer el "Che"

El vuit d'octubre, el "Che" va caure ferit, Simón Cuba un home lleial, el va intentar treure de la línia de foc, però va morir intentant-ho. Ernesto Guevara va ser capturat i portat al poble de "la Higuera" allà era un entrar i sortir de soldats, per veure'l. Aquell home tenia quelcom d'àngel i dimoni. Ara, abatut, conservava encara la seva dignitat.

Júlia Cortés, una mestra de dinou anys i jo el vam anar a visitar. Ella el va increpar culpant-lo d'haver vingut de lluny i matar bolivians. Ho va fer de mala manera, però mirant-lo als ulls i veient la seva mirada franca, la va captivar tan com a mi.

Un home ferm, que tenia la idea de que uns pocs, aconseguirien transformar un món dominat per l'avarícia i la mentida.

Volia canviar estereotips i va ser un incomprès. Segurament feia trontollar a tots els que imposaven, manipulaven i pactaven a cop d' interessos propis, per mantenir la seva poltrona assegurada. Ell va deixar la seva zona de confort, per combatre les injustícies d' arreu, fossin on fossin.

Anys després comentava amb els meus alumnes, la necessitat de ser una persona íntegre.

L'estada a Bolívia, m'havia colpit. Vaig intentar inculcar l'esperit de lluita pacífica, però insistent a tots aquells noiets il·lusionats, que just començaven a viure.

A ells els hi agradava escoltar històries, pensaven que eren contes, el que no sabien, era que manta vegades, la realitat supera la ficció. I jo era allà, per constatar- ho.

A algú no li va agradar aquesta manera de fer I per sota ma, va posar zitzània i m' acomiadaren segons ells, per fer volar estels al vent.

Anar contracorrent no agrada. La massa no pot tenir el privilegi de pensar.

El temps passa, però seguim transmetent un servilisme, que vol ofegar el dret a decidir.

Escolto a la radio el tema de bowie " the star man" potser viure més enllà d'aquest planeta seria la solució!
Em sento una revolucionària solitària.
Em poso els cascos i a volar...quin remei!!


Comentaris

  • No em convenç el relat.[Ofensiu]

    Quan una persona es fa gran ha de veure com són les coses, no a quina ideologia s'apunta o es desapunta.

    Si no aprenem a aprendre i a contrastar, mereixem ser enganyats.

    Vaig tenir un psicòleg, l'anomenaré A.C., que em volia vendre que s'ha d'obeir a la societat "sense preguntes i sense preguntar els motius", que si em donen una ordre amb males paraules "haig d'empassar-me les males paraules i fer lo necessari per a no tornar a ser criticat" i si no tinc res a dir "no té res de dolent en ser el callat del grup".

    No em vaig creure-me'n ni la quarta part. Sóc un malalt però no fins al punt de no tenir la meva visió de la realitat... ni de necessitar desesperadament la seva.

    Trobo que gent així, rentacervells, no hauria d'exercir la psicologia. Parlo seriosament.

    Obeïria així al meu superior laboral en nom del sou, però no a qualsevol fanàtic que se'm presentés davant.

    En fi, coses que passen.

    Ja en parlarem.

    Bona tarda, relataires.

  • És només literari o real, el relat?[Ofensiu]
    aleshores | 02-05-2021

    Això ho has viscut, i per tant estàs al voltant dels 80 anys o és una qüestió només literària?
    Sembla ser que qui va assassinar al presoner conegut com “Che” va morir desprès en atemptat.

  • És només literari o real, el relat?[Ofensiu]
    aleshores | 02-05-2021

    Això ho has viscut, i per tant estàs al voltant dels 80 anys o és una qüestió només literària?
    Sembla ser que qui va assassinar al presoner conegut com “Che” va morir desprès en atemptat.

  • Excel·lent relat !![Ofensiu]
    Viking | 01-05-2021 | Valoració: 10


    Que cert.
    Quan surts de les pautes marcades, per la societat o dels que la dirigeixen, només et trobis amb problemes per no combregar amb ells.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    El relat entra a concurs.


    Comissió XI Concurs ARC de microrelats