ENTRE LA BOIRA (TEMA NEGRE)

Un relat de: PERLA DE VELLUT


ENTRE LA BOIRA

(TEMA: NEGRE)




En què penses Jacint? Em preguntava el meu amic Andreu, mentre acabava una tassa de cafè!
-La situació en què estic que han assassinat la Patrícia, la meua cunyada; és tan terrible i tan sorprenent que estic en orri des de fa tres dies.
Sé que he d’anar a la ciutat on viu ella i és a tres-cents i escaig de quilòmetres d’ací. No sé realment qui ha estat l’assassí.
Veuràs: En aquesta qüestió hi ha dues consideracions a tenir en compte. Una és que com he d’anar-hi de nit, serà l’especial atractiu que té aquesta carretera amb la boira que sovint hi ha. L’altra, les sorpreses vives que en certes hores poden ser més visibles.
- Fantasmes? – Va afegir amb cert sarcasme, l’Andreu.
- Em referix als animals que volten els pobles per on passe. Per això sempre trie carreteres secundàries, on cases i naturalesa formen un conjunt harmònic perfecte. És rar que no albire xicotets rabassots creuant la carretera que s’espanten als sorolls del cotxe, o descobrir-se els brillants i vius ulls dels gats o tal volta ratolins de camp que apuren el ritme de la seua marxa.
- Vaig haver de creure’t! – va afegir l’Andreu.
- No ho dubtes!
- I també te’n vas anar a aquestes hores?
- És necessari – li vaig respondre – Despús-demà a les nou sense falta havia de ser en el meu despatx.
Aleshores, vaig anar a veure la meua cunyada, la Patricia, i els familiars, aquella nit. Després a l’altre dia, quan tornava per aquella carretera de tantes revoltes, hi havia prou boira, en un instant vaig veure una ombra difuminada entre els arbres. Devia ser aquell home l’assassí?
Uns dies després la policia no trobava cap senyal d’aquella persona que havia vist.
Al llarg de tres dies més, la policia em va notificar que havien trobat diferents petjades digitals a casa de la meua cunyada. No m’ho podia creure! Quan em van dir que aquelles petjades eren d’un cosí del meu amic Andreu. A la tauleta de nit de la meua cunyada hi havia un got amb un poc de verí...



Comentaris

  • Què amaga la boira?[Ofensiu]
    Prou bé | 11-06-2021

    M'agrada la boira amb el seu punt de misteri i sorpresa quan s'obre , a vegades, de cop! El teu relat m'ha fet pensar en espectacles boirosos que m'he trobat alguna vegada per terres lleidetanes. El relat no l'he acabat d'entendre però ves que la boira ja s'ho porta, desdibuixa. Amb total cordialitat!

  • entre la boira[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 29-04-2021

    Hola bona vesprada, Homo insciens, gràcies per la teva visita i el teu amable comentari, on m'expliques que ho has trobat un tan "enrevessat" i amb "misteris".
    Bé està, em vaig inspirar i res més. Em va eixir així... però és veritat té un tant de enrevessat. Deu de ser PRINCIPI, DESENLLAÇ I FINAL. Adaptar-me a això m'ha faltat un tant en millorar-lo.
    Cordialment,
    PERLA DE VELLUT

  • entre la boira...[Ofensiu]
    Homo insciens | 26-02-2021

    Hola Perla, el relat d'aquest mes el trobo una mica enrevessat, confesso que no he acabat d'entendre algunes parts i el final sorpresa tampoc m'acaba de convèncer, però no em facis gaire cas perquè prou feina tinc fent que tinguin sentit els meus de relats! 
     
    Aquest títol i parlar dels misteris d'entre la boira, m'ha portat bons records amb la meva àvia, ella explicava sovint que quan era petita anava per camins on no es veia pràcticament res i sempre tenia molta por de les bestioles que se li poguessin creuar... 

    A vegades els relats serveixen per això, per transportar, per fer sentir, encara que tinguin mancances...

  • Talent secundari [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 25-02-2021

    Hola Helena Bonals, gràcies per la teua visita i el teu comentari, on em dius que en tinc "Talens secundari" i a més "M'agrades més com a poeta!
    M'alegre de que m'hages llegit.
    Saluts i una abraçada.

  • Talent secundari[Ofensiu]
    helenabonals | 25-02-2021 | Valoració: 7

    M'agrades més com a poeta! Jo no m'hi veig escrivint prosa, la narració no és allò meu. No acabo d'entendre això de les carreteres secundàries, els animals surten en elles o en les altres?

  • I ben negre![Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 21-02-2021 | Valoració: 9

    Bon dia, Perla de Vellut!

    És teu primer relat que llegeixo que no forma part de la categoria poesia pròpiament dita.
    M'ha interessat de principi a fi.
    Sinó et posso la puntuació màxima és perquè he detectat alguns errors de puntuació en tema diàleg i tal...
    Però la idea m'ha semblat força acertada i despertés l'interès del lector des del principi i això és bo. També sumergeixes al lector dintre l'escena i això també és molt bo.
    La confusió de la boira, el tema de la perillositat de les carreteres secundàries... Les suggerències que hi fas mentre es va resolent tot...
    I aquest final obert que descol·loca al lector...

    Una forta abraçada, Perla, continua brillant.

    Esperem que ens els pròxims dies la salut em continuii acompanyant. I desitjo que a tu també.

  • Inquietud[Ofensiu]
    Solsona Bot | 18-02-2021 | Valoració: 9

    El teu relat traspua inquietud des de l'inici fins el final i ens fa sentir l'estat del protagonista. No sap realment qui és l'assassí, però potser sí que ho sospita.
    Conduir de nit ens fa estar neguitosos, i més per carreteres secundàries i amb boira.
    Un relat ben descriptiu i amb final obert.

  • M'ho poses a la boca.[Ofensiu]
    SrGarcia | 17-02-2021

    Copio el teu comentari literalment:

    "Hola, et comente que en el dia de hui, 16 de febrer, el meu relat "Entre la boira", té 434 lectures... així que això sí que és pujar la quatitat de lectors, que tenen ganes de llegir.
    Gràcies per tot i fins a l'altra.
    Bona nit..."

    Pregunto: i que vol dir això? El teu relat és una puta merda, Perla de vellut. Lamento haver d'arribar a aquestes paraules, però m'ho estàs posant a la boca.

    Que tinguis molts lectors no vol dir res; que hi hagi molta gent interessada a fer-te la pilota, només vol dir que la qualitat moral d'aquest fòrum és molt baixa.

    Estaria bé que tothom s'atrevís a dir la veritat; no crec que passi això. T'aconsello vivament que no et creguis tot el que et diuen, són paraules interessades, només es volen aprofitar de tu.

  • No l'he entès del tot però, sense bromes, m'ha semblat bastant bo.[Ofensiu]
    cuidador_d-ossets | 16-02-2021 | Valoració: 9

    Bon dia, Perla.

    Aquest relat em sembla molt ben fet, només que al principi l'entenc (o crec entendre'l) i cap al final tot s'embolica molt, ¿això vol dir que continuarà després en una segona part? Bé, de fet, un relat inconclús es pot fer, és més, un relat inconclús jo crec (pensi el que pensi mon germà) pot ser un bon relat fins i tot si la conclusió mai és feta per l'autor. Servidor pensa això.

    Bé, ens veurem per Relats, aposto a que sí, salutacions!! I t'espero per Lletra Perenne!! (si vols, pots buscar pel Google, amic meu).

  • T'equivoques...[Ofensiu]
    brins | 15-02-2021

    Esquinçar i esquitxar són dos verbs diferents.Esquinçar vol dir trencar a trossos una cosa, un paper, un teixit, una pell...Ja veus que com que el relat parla d'una violació, el verb esquinçar és molt adequat.

  • Disculpa, Perla,[Ofensiu]
    brins | 15-02-2021 | Valoració: 10

    Equivocadament, he penjat a la meva pàgina el comentari que et feia, em sap greu.
    Te'l transcric aquí:

    S'ha de ser més prudent...
    .
    Quin assassí tan despistat, Perla de Vellut, mira que deixar el got de verí a la tauleta...

    M'alegra veure que vas practicant la prosa, no deixis d'escriure!

    brins

  • Fidel Català | 13-02-2021

    No he pillat re.
    Difícil de seguir, enrevessat, es parla de personatges que no tornen a aparèixer ni se sap què els passa.
    Un batibull de relat, crec que li cal reestructurar-lo i tornar a escriure'l.
    No sé si barrejar fantasmes amb assassinats és una idea útil en un microrelat, que ha de ser concret i anar per feina.


    Sort en el concurs!

  • Boira[Ofensiu]
    Montseblanc | 12-02-2021

    És una mica com si haguessis barrejat dos relats, un de negre i un de fantasmes. Per un cantó tenim la mort de la Patricia. I per l'altre els boscos i les carreteretes dels voltants dels pobles, sembla que amb presències inquietants.

  • Ingredients, misteri, cosí....[Ofensiu]
    Miquel Seguí Cases | 09-02-2021

    Vaia ingredients! Te de tot i molt de misteri ! De debò era el cosi l´assasí? Per flipar

    Bon relat!

  • Parlar per parlar.[Ofensiu]
    SrGarcia | 07-02-2021

    Deia Hitchcock que mai treguis una escopeta carregada si ni l'has de disparar.

    Els animalets del bosc són l'escopeta carregada i no fan res.

    Hi ha un presumpte fantasma; no s'acaba de saber res sobre la seva identitat, podria ser qualsevol.

    Quina relació hi ha entre l'Andreu i son cosí? Al relat no s'explica, no és una el·lipsi, ja que no la podem deduir. Per què treure un nou personatge (el cosí) sense presentació?

    Em sembla un relat mal estructurat, impossible d'entendre. No n'hi ha prou amb l'escenari, els personatges han de tenir i mostrar relacions.

    És així perquè jo ho dic? Sí, i per qualsevol que tingui algun altre interès que parlar per parlar.

  • Entre la boira...[Ofensiu]
    Ness | 06-02-2021

    Policia, un assassí, fantasmes i el rere fons de la boira... Tots els ingredients. No coneixia la teva faceta de relataire...
    (Per cert, gràcies pels comentaris als meus últims relats. I gràcies per felicitar-me pel Sant)
    Una abraçada!

  • L'Andreu i son cosí.[Ofensiu]
    SrGarcia | 04-02-2021

    Un relat ple de misteri, tant misteri que costa una mica d'entendre.
    No veig clar el paper dels animals del bosc, del fantasma entrevist (segurament un bon Jan que venia de tancar les cabres) i el del cosí de l'Andreu. Potser guanyaria si fos el mateix Andreu el sospitós, no son cosí.

  • És un relat circular?[Ofensiu]
    kefas | 04-02-2021

    No ho dic per la circulació, sino perquè quan s'acaba sembla que encara no ha començat.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    El teu relat entra a concurs, gràcies per participar.

    Comissió XI Concurs ARC

  • Felicitats, Perla[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 03-02-2021 | Valoració: 10

    Entre la boira, el fantasma i un assassinat.... Veig que va de debò l'experiència de fer relats. M'agrada Perla, que vagis descobrint diferents tècniques per a escriure. Segueix així.
    Una abraçada,
    Neus

Valoració mitja: 8.86

l´Autor

Foto de perfil de PERLA DE VELLUT

PERLA DE VELLUT

145 Relats

2649 Comentaris

112821 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Soc Rafael Molero Cruz. Vaig nàixer a Cuevas de San Marcos (Màlaga), el dia 22 d'agost de 1953.
M'ha agradat sempre llegir molt i compondre poesia.

llamprmc@gmail.com


Rafael