Enginyeria

Un relat de: Prou bé


L'enginyer era un descendent dels que havien arribat al país pels anys quaranta del segle passat. Havien fet un llarg viatge per tal de contribuir a una empresa que no va prosperar. Com ja no eren útils els van deixar al seu aire.
Es van adaptar al nou país i van dedicar-se a la construcció.
I ara ell, digne successor dels qui el van precedir, treballava sense descans i aconseguia en pocs dies talar un arbre centenari per a la construcció de la presa.
Li van atorgar, amb mereixement, el premi a "millor castor constructor de l'any".
El seu avi n'hauria estat orgullós!

Comentaris

  • Sorpresa final[Ofensiu]
    Llorenç Garcia | 23-01-2022 | Valoració: 10

    Realment quan començava a llegir semblava que anava a ser un missatge ecologista o fins i tot alguna escena stajanovista, però el final en una frase final pega un gir inesperat que fa que el relat s'acoste a la poètica de l'acudit. Molta sort al concurs!

  • Sorpresa final[Ofensiu]
    Llorenç Garcia | 23-01-2022 | Valoració: 10

    Realment quan començava a llegir semblava que anava a ser un missatge ecologista o fins i tot alguna escena stajanovista, però el final en una frase final pega un gir inesperat que fa que el relat s'acoste a la poètica de l'acudit. Molta sort al concurs!

  • fantàstic![Ofensiu]
    Atlantis | 18-01-2022

    Un relat molt aconseguit. Trobo que milloren molt els teus relats si els sintetitzes Potser val la pena rellegir-los un cop els tinguis escrits i acotar les idees.

    Endavant!!!

  • Un bon premi[Ofensiu]
    MariaM | 16-01-2022 | Valoració: 10

    No han calgut masses paraules per fer-te entendre.
    Ho admiro, amb enveja sana.
    MariaM

  • Doncs sí[Ofensiu]
    TerricheT | 15-01-2022

    Doncs sí que son treballadores aquestes bestioles.
    M'ha agradat com has amagat al protagonista del teu relat. No és que m'agradin gaire els relats on els animals s'humanitzen, però tal com tu ho planteges, no és cap humanització, el relat. Ho veig més com una experiència vital del protagonista. Crec que ens cal pensar que ells també tenen els teus referents i valors, i no sabem fins a quin punt els mou la memòria dels avantpassats.

    No ho sabem tot.

    Felicitats pel relat i sort.

    Ferran

  • Canvis[Ofensiu]
    Solsona Bot | 09-01-2022

    És necessari adaptar-se als canvis de la societat; abans els canvis es produïen d'una generació a una altra. Hi havia temps per fer-ho, però ara els canvis són constants i seguits i no és estrany que una persona canviï de feina o ofici cada any. Un relat molt curt i ben resolt.

  • Enginy[Ofensiu]
    SrGarcia | 07-01-2022

    Francament enginyós aquest relat. Semblava que parlessis d'un emigrant; veure l'animal és tota una sorpresa.
    Com que "enginyer" ve d'"enginy", trobo que se't pot declarar tota una enginyera literària.

  • Breu i ben trobat[Ofensiu]
    Laila | 07-01-2022

    Hola, Prou bé,
    M'ha fet molta gràcia el desenllaç, quan descobrim que es tracta d'un animaló. Al mateix temps, bon missatge de fons.
    Una abraçada,
    Layla

  • Molt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 06-01-2022 | Valoració: 10

    M’ encanta el teu relat tan breu i original. Mercès per llegirme i comentar

  • Premi merescut [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 06-01-2022 | Valoració: 10


    El successor ha estat el millor constructor de l'any per ser un bon enginyer. En vuit línies tota una història.
    Molt enginyós, aquesta enginyeria.
    Sort.
    Cordialment.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.


    Gràcies per participar.


    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Prou bé

Prou bé

137 Relats

1326 Comentaris

52134 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Bilder hochladen




Vaig néixer fa un munt d'anys al cap i casal del meu país, al qual m'estimo. Molta sort. Vaig créixer en una família fantàstica. Molta sort. Vaig col·laborar a crear-ne una, fa un munt d'anys, que s'ha enriquit amb fills i néts. Molta sort. Vaig treballar, un munt d'anys, sempre en allò que m'agradava: la meva professió. Molta sort. I ara, a la recta final que espero sigui molt llarga, crec que segueixo tenint molta sort.


Email proube43@gmail.com