EN BUCLE

Un relat de: Solsona Bot
EN BUCLE
L’escriptor s’ha quedat sense idees: la inspiració l’ha abandonat. Fa setmanes que no pot entregar els seus relats.
Decideix recórrer al seu amic Pere: “tu, que ets informàtic, podries aconseguir que l’ordinador fes un relat tot sol?” “Et puc preparar un programa, però m’hauries de donar unes premisses inicials”. “Mira, escric en una pàgina web de relataires. Els relats han de tenir un màxim de dos mil caràcters, amb tres parts: plantejament, nus i resolució.”
El Pere li presenta el treball uns dies més tard. “L’algoritme, et demanarà quatre o cinc paraules clau i, a continuació, es posarà en marxa. Buscarà aquestes paraules en altres relats de la web i, mitjançant l’ús de la intel·ligència artificial, crearà un relat nou. Aprèn de pressa i notaràs que els relats cada cop seran millors”. “I, per cert, no soc informàtic, sinó programador”.
L’escriptor no s’espera més i, passades unes hores, obté els primers resultats. No en queda gens satisfet. Parla de nou amb l’amic. “Els relats estan força bé, tanmateix no tenen ànima: hi falten les emocions humanes. Pots fer-hi alguna cosa?”
El programador treballa amb aquesta idea. Crea un nou programa que treballarà al mateix temps que el primer. Tots dos interactuaran. Perquè es diferenciïn, el segon escriurà en lletra negreta. Podran buscar dades en altres pàgines web. Un cop hagin confeccionat els seus relats, l’escriptor els haurà de donar una valoració numèrica. Per aconseguir que el segon programa experimenti noves emocions patirà algunes interrupcions amb apagades del corrent elèctric i distraccions en la seqüència de les seves instruccions.
L’escriptor, esperançat, deixa l’ordinador treballant tot el dia i, a mitjanit, mentre dorm, s’engega el monitor i hi apareixen unes lletres:
El maleït escriptor s’ha quedat sense les putes idees: la inspiració se n’ha afartat d’ell. Fa setmanes que el desgraciat no pot entregar els seus menyspreables relats.
Decideix recórrer al seu amic INFORMÀTIC Pere ...

Comentaris

  • M'ha fet gràcia...[Ofensiu]
    Homo insciens | 06-06-2021

    M'ha fet gràcia el relat, crec que aquesta frase "per cert, no soc informàtic, sinó programador", és una de les que tinc més gastades, ha!, ha!, ha! De fet, tots els meus relats els escric amb aquest mateix programa!! Ha! ha! ;)

    Fora conyes, em preguntaves sobre "Ferotge", si quan parlava de "l'encert", em referia a haver aturat la bufetada o endevinar que vessaria el got. Doncs em referia a la segona, a caure el got. Volia ser un "Ja ho sabia jo... t'ho havia dit"... Gràcies per fer-me notar l'ambigüitat, de fet, vaig tenir el dubte de si s'entendria a què em referia, però com que no volia concretar les blasfèmies i retrets ho vaig deixar així.

  • No perdem la creativitat! [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 15-04-2021 | Valoració: 10

    Ostres, espero que aquest amic programador sigui autènticament de ficció, i els seus experiments informàtics no siguin reals! Les idees, la creativitat, el buscar nous arguments és una eina imprescindible per a tots aquells que ens agrada escriure. I més si es tracta de copiar o inspirar-se en altres autors de pàgines webs. Una forta abraçada.
    Aleix

  • Bon relat[Ofensiu]
    TerricheT | 14-04-2021

    He vist la teva explicació en el fòrum, i hi ha una solució per aquestes coses, quan no saps com posar en negreta a la pàgina, com ara això, jo ho hauria posat entre cometes catalanes << i >> i així quedaria clar que estàs llegint què posa en la pantalla de l'ordinador del relat.

    A banda del detall tipogràfic, i parlant del relat, crec que ja ens hem quedat enrere; aquest programa per crear relats ja existeix, ja no és ciència-ficció, però en allò que fa esment de la intel·ligència creada al voltant del programa, potser sí que és cifi. No sabria dir-ho del cert, potser ha faltat algun detall que me'l fes més del gènere, però a la fi, que estigui ben escrit i ben portat fins a un final en bucle, com ens anuncies en el títol, ja està prou bé.

    Sort en el concurs!

  • Per què no?[Ofensiu]
    Materile | 14-04-2021 | Valoració: 10


    Tot és possible i està per fer quan entrem en el món de la informàtica i Internet, i que un escriptor es quedi en blanc, segurament també.
    M'ha agradat aquest relat. Original i ben travat. Felicitats!
    Materile

  • Qüestió de temps[Ofensiu]
    ELFONT | 13-04-2021 | Valoració: 10

    La inspiració humana, es replicable per la intel·ligència artificial , qüestió de temps. El relat es prou creïble i realista, m’agrada la forma natural com evoluciona la història.

  • Inspiració[Ofensiu]
    Vitfo | 13-04-2021 | Valoració: 10

    M'ha agradat el relat. La inspiració sempre és Divina, la intel·ligència artificial només podrà captar idees, no sensacions, ni sentiments.

  • Inspiració[Ofensiu]
    Vitfo | 13-04-2021 | Valoració: 10

    M'ha agradat el relat. La inspiració sempre és Divina, la intel·ligència artificial només podrà captar idees, no sensacions, ni sentiments.

  • ORDINADOR PERFECTE[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 13-04-2021 | Valoració: 10


    El bucle està en que l'ordinador faça un relat amb la seua intel-ligència artificial. Molt entretingut i amb bon humor. Has tingut molt bona fantasia i molta imaginació.

    I gràcies per la teua visita i el teu comentari al meu relat "L'extraterrestre".

    Salutacions.

  • Divertit[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 13-04-2021 | Valoració: 10

    Divertit, enginyós.... Crec que és la por de qui escriu quedar-se sense idees a més a més l'evidència és clara, el pitjor encara, és escriure sense ànima.
    Felicitats,
    Neus

    PD. Gràcies pels teus comentaris en el meu relat.
    Fins aviat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    El teu relat entra a concurs, gràcies per participar.

    Comissió XI Concurs ARC de microrelats

  • Angoixa[Ofensiu]
    Pattap | 12-04-2021

    No tenir idees ha de ser molt angoixant.

  • Idees per a algú que no en té[Ofensiu]
    Manelfoo | 12-04-2021

    Interessant plantejament que es desenvolupa en una narració divertida. M'ha agradat l'estil i m'ha sorprès veure el tractament del tema de la ciència-ficció, allunyat del que se sol fer.

  • Idees per a algú que no en té[Ofensiu]
    Manelfoo | 12-04-2021

    Interessant plantejament que es desenvolupa en una narració divertida. M'ha agradat l'estil i m'ha sorprès veure el tractament del tema de la ciència-ficció, allunyat del que se sol fer.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Solsona Bot

Solsona Bot

27 Relats

187 Comentaris

11448 Lectures

Valoració de l'autor: 9.93

Biografia:
Vaig néixer a Barcelona fa 60 anys i estic arrelat també a l'Alt Penedès i a la Segarra.
Amb estudis d'economia i treball en el sector bancari, des de ben petit m'ha interessat i absorbit la lectura. Ara escric una mica, i aprenc.
Jordi Font Oller