El premi és arribar

Un relat de: TerricheT
El premi és arribar

Si no fos pel teletreball, mai no m’hi hauria fixat.

Fa dies que la veig córrer pel parc —la finestra del meu pis queda a l’alçada suficient per veure’n un bon tros, de parc. No sé quin és el motiu d’haver-m’hi fixat, malgrat la figura esvelta, per l’estil de córrer no sembla professional, i du un vestuari molt —com en diuen ara— «vintage». És la veïna nova del tercer.

Casualment potser, molts matins en tornar de comprar el pa, ella està davant del portal escalfant. Mai no hem xerrat, però em saluda amb un somriure enigmàtic. Jo li faig adeu amb un gest subtil del cap. Dins del pis l’espio des de la finestra; passa quatre vegades en menys d’una hora. Fa un circuit molt curt, o és una màquina —penso.

Jo era atleta a la meva època universitària, tinc algunes medalles desades a l’entresolat. Podria ensenyar-li, així faríem conversa… Coi! La trobo atractiva!, i em capfico fins al punt que un matí decideixo sortir a córrer —la seguiré—, fa temps que ho vaig deixant. Posar-me en forma no em farà cap mal.

Tanmateix, en sortir al parc me la topo asseguda en un banc darrere d’uns matolls que m’amaguen el camí. En passar pel seu davant la saludo i s’enrojola, com si l’hagués enxampat en una malifeta. Hauria d’haver seguit, per dissimular l’espionatge, però la curiositat em venç. Faig mitja volta per asseure’m al seu costat. 

Ella —amb un somriure— m’ofereix  una bossa de xips vegetals.
—Hola, Txell? —em saluda. —Soc l'Èlia, visc al tercer primera.
—Ho sé. Fa dies que et veig córrer amunt i avall pel parc.
—Gairebé mai no passo d’aquest banc, ni d’aquell —diu assenyalant un altre més enllà—, confiava que tard o d’hora faries com avui.
—I jo que et creia atleta!
—Ho soc! Practico les curses de fons, on el premi és arribar… com ara. —Calla amb un somriure murri, per plantar-me un petó en els llavis, que no rebutjo.

D’ençà d’aquell matí teletreballem les dues al tercer pis. Sovint sortim a córrer pel parc, i de nit al pis de baix fem escalfament entre els llençols.

 

 

Comentaris

  • Gràcies [Ofensiu]
    Homo insciens | 10-01-2022

    Gràcies per llegir-me i per perdre una estona explicant-me la teva percepció d'alguns detalls en el relat "Neteges Flora",  m'ha ajudat a valorar la resolució d'algun dubte que jo mateixa he tingut a l'hora d'escriure'l. 

    D'altra banda, donar-te l'enhorabona per les teves esportistes seleccionades. Quan el vaig llegir em va fer la sensació d'un doble efecte final, i per això em va cridar l'atenció.
      
    Ens seguim llegint!

  • Doncs, enhorabona[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 03-01-2022

    Enhorabona, TerricheT,
    Per arribar a finalista i pel relat.

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut/Benvolguda participant:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del XII Concurs ARC de Microrelats «La colla» i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.
    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria, t’agrairíem que, tan aviat com et sigui possible, ens facis arribar l’autorització perquè el relat sigui inclòs en el recull, com bé s’indica a les bases del Concurs.
    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ RECULL LA COLLA, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les dades personals que et demanem.

    Cordialment,
    Comissió de Concursos - ARC


    /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////




    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .............................................................................................
    Nascut/da el ..../..../........ amb D.I.Número .........................................
    Amb domicili ........................................................ Codi Postal ...........
    Vila/Ciutat ......................................................................................
    comarca ........................................................................ Altres dades postals ...........................................................................................
    Telèfon de contacte................................ altres tel..............................
    Nick al concurs o pseudònim relataire ..................................................
    AUTORITZO
    a l'Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat que du per títol ..............................................................................................., seleccionat del mes de .............................................., dins del subtema ................................................., del qual en soc autor/a, en el recull de microrelats «La colla» que s’editarà a finals de 2022,
    on vull constar amb el nom d'autor/a .............................................. (en cas de no omplir aquest apartat s'entén que l'autor/a vol aparèixer en el recull amb el nick/pseudònim amb el qual ha participat en el concurs).
    Així mateix, també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data ......................................................

  • AGRAIT...[Ofensiu]
    jomagi | 30-12-2021

    ... agreixo el seu rotund i encertat comentari. L'hi dono tota la raó!...
    El segueixo amb molt d'interès. Una abraçada. Bon any.

  • Comentari al comentari[Ofensiu]
    Prou bé | 20-12-2021

    Tens raó i te'n dono les gràcies. Ja ho he corregit per si vull compartir el poema amb algú més
    Amb total cordialitat

  • Bon premi és la qüestió: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-12-2021 | Valoració: 10


    Molt amé el teu relat, Terriche T. Realment és molt rebuscat una mica, és entretingut i amb molta fantasia, on els protagonistes volen arribar per a tenir el bon premi en els escalfaments entre els llençols.
    M'ha fet riure aquesta última frase, que és el quid de la qüestió.

    Amb respecte del relat "La tenacitat del Miquel", no és autobiogràfic, és inventat. L'únic que ho he relacionat amb mi, perquè la natació és el millor exercici per a mantenir-se en forma. Jo la practique i em va molt bé.
    Gràcies per donar-me la teua opinió.
    Buscaré el relat que m'informes que és molt similar al meu relat i el llegiré.
    Fins aviat. Seguirem llegint-nos.
    Saluts i BON NADAL.

  • La Mònica i la marta[Ofensiu]
    Prou bé | 18-12-2021

    Es per aclarir-se els dubtes:
    El relat va de la Mònica (que fa com la tortuga) i la Marta (que fa com la llebre). La "seva millor amiga" és una tercera persona triada per la Mònica que fa d'àrbitre... No sé si ho explicat bé...

    No he donat pistes d'entrada expressament...

    Amb total cordialitat

  • Premi[Ofensiu]
    Prou bé | 10-12-2021

    Un bon premi els ha tocat! Divertit i bon relat!
    Sort!
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.
    Gràcies per participar.


    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de TerricheT

TerricheT

26 Relats

196 Comentaris

18281 Lectures

Valoració de l'autor: 9.80

Biografia:
La fantasia és la música dels sentits, la realitat és la música del desconcert.
El desconcert és l'orquestra del caos, en el caos trobarem la melodia.


Sigues fantàstic, amic meu.
B.L.

Moltes vegades, els meus relats cerquen un cert aire de la mitologia, i si pot ser, la nostrada.


El meu nom l'he triat per fer homenatge a l'autor de fantasia Terry Pratchett, creador del MónDisc. No el llegiu terriche-T és TerricheT, tot seguit. La T majúscula final és sols una imatge que tanca el cercle, com el seu Món Disc.

Deixo espai als meus altres perfils, en aquest, poca producció afegiré.