Els bons consells de l’àvia

Un relat de: TerricheT
Els bons consells de l’àvia

De feia dies se sentien sorolls rars pels tombants de Can Jepet, un mas apartat, porta del Pas dels Xiprers que du al Gorg Golut. En el gorg abans es gaudia l’espectacle d’un alegre salt d’aigua. Tanmateix, no fa pas gaire, es va assecar.

Això no obstant, jo desconeixia aquella història quan em va tocar la rifa d’un cap de setmana per a dos en un mas rural, que la carnisseria dels pares de l’Aïna feien tot sovint. Em vaig sentir més vencedor quan ella va acceptar venir amb mi; feia mesos que li anava al darrere i ella m’esquivava amb rialles divertides. Poc m’ho imaginava quan aquest cop va acceptar. El cap de setmana —ves per on!, era a Can Jepet.

Tampoc no m’esperava que ella fos família de la gent del mas.

Aquest matí, a l’hora d’esmorzar, qui ens duia les coses del menjar, en veure-la li ha fet una abraçada molt calorosa dient-li «cosina estimada». En veu baixa he sentit com li ha donat les gràcies per ajudar-los a mantenir l’encobert.

Allò de l’encobert se m’ha fet estrany, però després d’una nit amb sexe del bo, continuava emboirat per l’eufòria.

Després, quan l’Aïna m’ha proposat visitar una cova amagada de la rodalia, m’ha semblat genial. No em sonava cap cova, i us asseguro que havia planejat bé l’estada al mas per fer alguna caminada amb ella. Sé com li agrada fer estira-cames matinals.

Passat el gorg, per arribar a la cova ens ha calgut grimpar un tossal. L’entrada més aviat sembla una mina, i està tancada amb reixat de ferro colat. Ella l’ha obert amb una clau gegant d’aquelles del segle dinou.

«No et torni cec l’orgull!» Em deia l’àvia, i afegia: «Tot té un preu en aquesta vida!»

De fet, m’ho hauria d’haver ensumat jo, gran lector de Poe i Lovecraft, quan he entrat uns metres i en girar-me esperant l’Aïna, l’he vist fora i m’ha dit: —Dona-li records a la Crafty!

Ha sigut aleshores quan de sobte, mentre sentia xerricar el cancell en tancar-se, una olor nauseabunda m’ha omplert els narius. Ho sé, faig tard; ja no podré avisar ningú d’aquesta enganyifa.

 

Comentaris

  • Molt original[Ofensiu]
    Sol_ixent | 03-01-2023 | Valoració: 10

    Amb un llenguatge i redacció impecables, ens expliques aquesta història de final macabre i sorprenent.

    Et continuaré llegit! :)

  • Bon gir[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 19-12-2022

    Tot pot canviar en un moment, i sense adonar-te'n. Això, és el que has aconseguit, fer bon gir inesperat.
    Sort i Bones Festes,
    Neus Marín

  • Inesperat[Ofensiu]
    Marina i punt | 13-12-2022

    M'ha agradat el teu relat perquè poc t'esperes el desenllaç, mantens l'atenció d'una bonica història i, en un moment, es capgira tot. Sort!

    Salutacions

  • Sap greu[Ofensiu]
    Prou bé | 11-12-2022

    Que una història que comença bonica acabi amb traïció i mort terrible. Però encara sap més greu el desengany!
    Bon relat com escrius sempre de bé.
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Agraït pels aclariments![Ofensiu]
    llpages | 10-12-2022

    El teu comentari al meu relat "Sort!" m'ha aclarit el teu "Els bons consells de l'àvia", t'ho agraeixo molt. No estic al corrent de la literatura de terror d'en Lovecraft, n'he llegit alguna cosa, però no tinc prou criteri. Per això t'agraeixo que m'hagis orientat en el relat (encara que cruspir-se gent sense cap solta ni volta no té gaire futur, al meu parer, hahaha!).
    Quant a la inspiració del meu relat "Sort!", no té res a veure amb cap concurs, és una senzilla observació de la quotidianitat. Ens seguim llegint!

  • Enredada.....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 10-12-2022

    inesperada, una de calç i una altra de sorra. Que en són de sàvies les àvies.
    Un original i entretingut relat Terriche.

    Sort.

    Salutacions.

    Rosa.

  • Alguna cosa se m'escapa [Ofensiu]
    llpages | 10-12-2022

    Esperaré els comentaris per esbrinar el perquè de l'actitud de l'Aïna.

  • Eufòria. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 09-12-2022 | Valoració: 10

    “Tot té un preu en aquesta vida”, l'àvia porta raó, amb aquesta frase.
    Un relat molt original, on m'ha sorprés tota la seua acció fins al final.
    Entre l'eròtica, fantàstica i terror, m'he quedat bocabadat, TerricheT.
    Enhorabona i que tingues sort.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de TerricheT

TerricheT

26 Relats

195 Comentaris

17794 Lectures

Valoració de l'autor: 9.80

Biografia:
La fantasia és la música dels sentits, la realitat és la música del desconcert.
El desconcert és l'orquestra del caos, en el caos trobarem la melodia.


Sigues fantàstic, amic meu.
B.L.

Moltes vegades, els meus relats cerquen un cert aire de la mitologia, i si pot ser, la nostrada.


El meu nom l'he triat per fer homenatge a l'autor de fantasia Terry Pratchett, creador del MónDisc. No el llegiu terriche-T és TerricheT, tot seguit. La T majúscula final és sols una imatge que tanca el cercle, com el seu Món Disc.

Deixo espai als meus altres perfils, en aquest, poca producció afegiré.