De ciclops i fills divins

Un relat de: TerricheT
De ciclops i fills divins


Aixecà una mà solitària per demanar silenci, i tots van callar.
—T’escoltem, germà. Explica’ns el relat!

—Mestre! Ítaca era llunyana encara, quan els tretze valents s’endinsaren a la cova del ciclop Polifem, fill de Posidó, on soparen corder sense saber que el ciclop n’era el propietari. Quan el monstre d’un ull els enxampà, s’ho agafà a la valenta. Tanmateix, la mala sort de dos dels valents, no li impedí a Ulisses mostrar prou astúcia i coratge per salvar els altres deu. Això sí, li calgué anomenar-se Ningú, i embriagar al gegant per tornar amb els seus al vaixell. Els qui quedaven s’escapoliren sota la llana del ramat de corders, i per sort dels navegants, evitant el roc que feia de porta de la cova, i que Polifem els llançà en adonar-se que fugien.

—Ara ens parles de fugir? De roques i portes de coves? Ja vols enterrar al nostre senyor? O que t’empatolles, sicari!? —s’alçà Simó, que tenia fama de geniüt, amb una mà en el cinyell.

—Conec aquesta història! —Tallà bonhomiós el mestre, tornant a aixecar les dues mans, juntes aquesta vegada. —Quan ampliava estudis a Atenes vaig sentir el relat mitològic que ells tenien per històric. Perceps alguna malastrugança perquè avui també som tretze a taula?, sopant corder, per cert. O què ens vols dir amb aquesta lectura d’Homer? Judes?

Comentaris

  • Gràcies...[Ofensiu]
    Olga Cervantes | 17-11-2023 | Valoració: 10

    TerricheT,

    Tens una gran capacitat de síntesi i grans coneixements. Et felicito, encara que sigui amb retard, per haver quedat finalista amb aquest relat tan punyent.

    Un petó

  • Enhorabona....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 01-06-2023

    per aquest bon relat i ser finalista en el concurs.

    Salutacions Terriche, ets tot un campió.


    Rosa.

  • Enhorabona[Ofensiu]

    Benvolgut/Benvolguda participant:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del XIII Concurs ARC de Microrelats «La sort» i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    En aquesta ocasió no cal que ens enviïs l'autorització, ja la tenim d'un relat finalista anterior

    Cordialment,

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

  • Deú n'hi do...[Ofensiu]
    marialluïsa | 18-05-2023


    un relat profètic en una barreja de mitologia i història bíblica.
    Quantes vegades envejo la creativitat i originalitat de relats com aquest. Tant com em costa de trobar idees. Felicitats.

  • Conversa[Ofensiu]
    Prou bé | 17-05-2023

    De sobretaula en el Sant sopar. Una colla d'amics s'expliquen històries, però un llença un missatge enverinat!
    Bo!
    Sort
    Amb total cordialitat

  • En la cova del ciclop. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 16-05-2023 | Valoració: 10

    Un relat molt ben redactat i amb molta fantasia, on li poses un contingut molt ben redactat, com la categoria de mitològic. Ho he entés així, així. Bé està, que m'ha impressionat, TerricheT.
    (Si vols explicar-me'l un poc, pots posar-me en el meu correu electrònic: llamprmc@gmail.com).

    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de TerricheT

TerricheT

26 Relats

196 Comentaris

18293 Lectures

Valoració de l'autor: 9.80

Biografia:
La fantasia és la música dels sentits, la realitat és la música del desconcert.
El desconcert és l'orquestra del caos, en el caos trobarem la melodia.


Sigues fantàstic, amic meu.
B.L.

Moltes vegades, els meus relats cerquen un cert aire de la mitologia, i si pot ser, la nostrada.


El meu nom l'he triat per fer homenatge a l'autor de fantasia Terry Pratchett, creador del MónDisc. No el llegiu terriche-T és TerricheT, tot seguit. La T majúscula final és sols una imatge que tanca el cercle, com el seu Món Disc.

Deixo espai als meus altres perfils, en aquest, poca producció afegiré.