El gat negre

Un relat de: Carles Linares


— Que em portaràs mala sort!
— Jo?
— Sí, tu! N’estic segur.
— Escolta... És increïble, som al segle vint-i-u, fa cinquanta anys que van anar fins a la lluna, i encara regeixes la teva vida amb supersticions d’aquesta mena... Que voldries ficar-me en un sac i llençar-me al riu, oi que seria divertit? O t’agradaria més lligar-me a una pira i veure’m cremar amb la bruixa del barri?
— Sempre exageres...
— No, de cap manera. Creus que és fàcil la meva vida? Saps tots els entrebancs, només perquè tinc el pèl negre?
— Altra vegada, ja hi tornem. Voldries potser que et serveixi de Mur de les Lamentacions? Què contaràs? Que ets un pobret, un gatonet negre, i la gent és doleeeenta amb tu, el pobre gatonet negre... Que no t’estiiiimen? Que voldries fer-me plorar, potser?
— No! Nosaltres, els gats negres, no volem pietat, volem justícia!
— Justícia? Tu?
— Sí, jo. Black Cat Life Matters!
— Porteu mala sort, els gats negres.
— I això no és un prejudici, potser? Pel color dels meus pèls? Per la culpa dels meus pares. Quan penso en el germanet, blanc com la neu, que viu en aquesta casa burgesa, tan gras de tot allò que li donen per menjar, i jo, negre com el carbó, condemnat al carrer... És tan injusta la vida. I a més, per tothom, porto mala sort. Jo, la tinc, aquest maleïda mala sort, la tinc, no la porto als altres.
— No és una llegenda o una superstició, a nosaltres, sempre ens has portat mala sort. Al pare, a la mare, a dues de les meves germanes... Què...? Que plores? Tu?
— Sí, jo...
— No m’ho puc creure.
— Mira, vinga més a prop, no són llàgrimes?
— Ja vinc, aquest espectacle, no me’l vull perdre. Però... Què fas? Nooooooo!

El gat negre, poc després, va afegir:

— Com n’era de tendre, aquest ratolí. Sí, bé crec que li he portat mala sort. Quines bestieses que s’ha de contar, ara, només per poder cruspir-se un ratolí!

I va riure com solen riure els gats negres.

Comentaris

  • Bon relat[Ofensiu]
    MariaM | 27-11-2022 | Valoració: 10

    Bon diàleg i bon final pel gat, negre i astut.

    Sort!

    MariaM

  • Diàleg[Ofensiu]
    Solsona Bot | 17-11-2022 | Valoració: 10

    És difícil escriure un bon relat basat en un diàleg, i tu ho aconsegueixes. Felicitacions! Fins al final no sabem amb qui parlat el protagonista i representa una agradable i divertida sorpresa. Sort!

  • Riure com els gats negres[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 06-11-2022 | Valoració: 10

    Bona tarda, Carles Linares:

    M'ha agradat molt aquest relat per la seua fluïdesa narrativa a través del diàleg. És proper i es llegeix ràpid.
    Et felicito per aquest final inesperat i per la comparació original de riure com els gats negres. De moment, no n'he vist riure a cap. Potser perquè m'aparto quan els veig.

    Una forta abraçada i fins la propera,

    Helena

  • Bon final![Ofensiu]
    llpages | 06-11-2022 | Valoració: 10

    Un diàleg intranscendent que queda plenament justificat per un final inesperat. M'ha agradat, bona feina, Carles!

  • Mala sort[Ofensiu]
    Prou bé | 05-11-2022

    Doncs sí que li porta mala sort! Amb tot s'ho ha de treballar!
    Bon relat i amb el final que toca!
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Carles Linares

57 Relats

200 Comentaris

14990 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
De nacionalitats francesa i Suïssa, visc a Alemanya i sóc una barreja de catalana, murcià, savoyarda i suís alemànic.
M’he enamorat de la llengua catalana i encara l’estic aprenent i treballant, i el camí és llarg...
Si us plau, perdoneu les faltes que encara en trobareu massa en els meus textos, però, com es diu, de mica en mica s’omple la pica i el meu objectiu és que cada vegada n’hi hagi menys, però també publicar aquí textos que us faci riure i somriure.
Si trobeu faltes més grosses que una casa, m’ho podeu dir als comentaris, moltes gràcies per endavant.

Bilder hochladen

RIURE DE TOT ABANS D'ESTAR OBLIGAT D'EN PLORAR (Beaumarchais)

charles.linares@gmail.com

Com ho podeu veure, en el nom d'usuari, he tret la H per catalanitzar-lo ;-))