Fantasia per als amics dels animals.

Un relat de: Carles Linares

- Pare, no em pots abandonar així, deixar-me morir sol, com un gos ronyós!
- Fill, saps que només és un mal moment...
- Un mal moment? Saps què significa sofrir una crucifixió?
- Més o menys. Ho havia escollit per l'espectacle, i després tindrem un símbol fàcil de fabricar, saps, amb dos trossets de fusta, i ja està. No veus mai l'aspecte pràctic de les coses, reflexiones massa. No sembles convençut, oi?
- Amb claus als canells i als peus, tant se me'n fot de què poden pensar els espectadors!
- Sempre discutint... Bé, per tornar al primer punt, no ets sol, tens dos amics que van ser crucificats amb tu.
- Dos amics? Són bandits, dos lladres desconeguts! Has vist les seves cares? Semblen sortir directament d'una pel·lícula de Sergio Leone. A més, no tenen conversa, són d'una vulgaritat que fa por. Els has trobat en un festival de captaires?
- Jesús! No parlis així dels teus germans!
- Els meus germans?
- Sí, és el teu missatge, no?
- Bé, em pensava que era fill únic...
- Oh, no, no tornis amb això.
- D'acord, amb una condició.
- Quina?
- Vull que uns animals em facin companyia, per les meves últimes hores.
- Animals? No voldries més aviat una copa de conyac? O de ratafia? Tinc una ampolla que arriba directament de Bisuldunum, al país dels Ibers. És una especialitat allà.
- No, vull unes bèsties.
- Què? Un gat? Un gos? Un papagai?
- No t'ho diré i escolliré quan hauràs tornat d'on vens. Serà el meu secret.
- D'acord, fill, te'n dono el poder. Abracadabra Bestioleta! Pots fer el que el vulguis. Ben reflexionat, no és pas més estúpid que un últim cigarret. Bé, fill meu, et deixo, no pateixis, ens tornem a veure en tres dies, per a la teva resurrecció. Tinc preparat una festa de primera classe, amb sons i llums. Veuràs, t'agradarà.
- Sí, sí, adeu… i saluda el meu pare.
- El teu pare?
- L'Esperit Sant, no?
- Pffff, tornes amb aquesta història?

I Déu Pare va girar l'esquena i va desaparèixer enmig dels núvols.

Un dels bandolers, intrigat, va preguntar a Jesús:

- És una idea divertida, les bestioles. Però no hauries pogut trobar alguna cosa més adequada al nostre cas?

Jesús va somriure malgrat el dolor.

- Espera i veuràs, imbècil.
- Podries ser més ben educat. No és perquè som de la plebs i tu ets un fill de jo-no-sé-què que tens el dret de dir-me imbècil.
- Molt bé, espera, germà.
- Ets de la família? Som cosins potser?
- Calla, cap de burro, i esperes, i veuràs, merda!
- Veure que?
- Mira, ja arriben, els meus amics de quatre potes. Veniu, veniu! Som aquí!
- Què és això? Mai no he vist animals com aquests.
- Normalment, viuen molt més cap al nord. Són castors.
- Castors? I per a què en serveixen aquests, com has dit?, castors?
- En la nostra situació, són els animals més útils que existeixen en aquesta maleïda terra.

Comentaris

  • Bona vesprada Carles Linares: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 07-02-2022


    Hola, Carles Linares: Em comentes que ho lamentes i no saps comentar-me el meu conjunt de poemes "LES SEMIFUSES", perquè et falten les connexions neuronals, per què no saps com començar.
    Ho sent molt. Bé està, Carles. Almenys, ho has intentat. Gràcies per la visita i per regalar-me un deu.
    Ara tinc un relat nou editat i tal volta voldràs llegir-ho... Quan pugues i tingues temps.
    Salutacions.

  • no van arribar a temps?[Ofensiu]
    Atlantis | 06-02-2022

    els castors? Suposo que els volia per serrar les creus.Interessant i divertit el diàleg. Escrius relats d'humor i ets molt prolífic. Et llegeixo.

  • Massa aviat[Ofensiu]
    Prou bé | 05-02-2022

    ...he clicat enviar abans d'hora. Tampoc em quedava molt a dir...ah! sí... Ja veig que seguiré llegint tot el que publiquis...m'ho passo molt bé!
    Amb total cordialitat

  • A vegades són útils...[Ofensiu]
    Prou bé | 05-02-2022

    Una manera de parlar (escriure) del què parles (escrius) molt original, creativa i fins i tot divertida! Molt enginyosa l'última voluntat ...

  • És tan històrica com fantàstica. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 04-02-2022 | Valoració: 10


    Hola. Una història molt entretinguda i a la vegada molt detallada, com expliques la fantasia dels animals i perquè serveixen. M'ha fet molta gràcia tot el seu contingut.
    Parles de "la crucifixió" i és una molt horrorosa i terrible. Em bé al cap que has fet fantasia amb els animals.
    A la meua dona li encanten els animals, sobretot gossos i gates. A mi regular.
    Bé, que m'ha agradat com la planteges i la finalitzes.
    Ah, sí! Si tens temps, ja en tinc un nou "poema" editat. Quan pugues i tingues temps. Et tinc com a preferit, Carles.
    Saluts.

  • Gràcies pel comentari....[Ofensiu]
    jomagi | 04-02-2022

    .... el segueixo amb molt d'interes. Estare amb contacte. Una abraçada.

l´Autor

Carles Linares

57 Relats

200 Comentaris

14990 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
De nacionalitats francesa i Suïssa, visc a Alemanya i sóc una barreja de catalana, murcià, savoyarda i suís alemànic.
M’he enamorat de la llengua catalana i encara l’estic aprenent i treballant, i el camí és llarg...
Si us plau, perdoneu les faltes que encara en trobareu massa en els meus textos, però, com es diu, de mica en mica s’omple la pica i el meu objectiu és que cada vegada n’hi hagi menys, però també publicar aquí textos que us faci riure i somriure.
Si trobeu faltes més grosses que una casa, m’ho podeu dir als comentaris, moltes gràcies per endavant.

Bilder hochladen

RIURE DE TOT ABANS D'ESTAR OBLIGAT D'EN PLORAR (Beaumarchais)

charles.linares@gmail.com

Com ho podeu veure, en el nom d'usuari, he tret la H per catalanitzar-lo ;-))