Avui he tingut sort

Un relat de: Carles Linares

— El vint-i-vuit, els Sants innocents!
— Joooooooooooooo!
— Carles! Idiota! Has bolcat la taula i ara tinc llavors en la meva canya!
— Sí, però he guanyat, jo, jo, he guanyat! Jo! Ho entens?
— I tant… El cap t’espera, i saps que no li agrada…
— Ja sóc aquí, cap!
— Carles, felicitacions!
— Per fi, ha arribat el dia…
— Sí… Doncs, el teu premi, aquí tens el sobre.
— Amb l’adreça.
— I la bossa, amb… Ja ho saps, amb què. Carles, és la teva primera missió tot sol, és fàcil, normalment. No em decebràs, oi?
— De cap manera, cap. Us ho prometo. Després, ningú més aquí s’atrevirà a dir-me l’ingenu o l’inútil, ja ho veuran tots.
— Bé. Que encara ets aquí?
— Hi vaig, cap, fuig, volo… Avui és el meu gran dia...
— Sí, Carles, ningú més t’ho dirà… Jo també t’ho prometo.

****

— Tres bales al pit! Quina precisió, Senyor comissari.
— Gràcies, Senyor batlle. Tot i que no el podia mancar. Han enviat, em sembla, el més ingenu de la colla.
— Tant se val, una medalla per vostè, i un magnífic discurs d’auto-afalac per mi.
— I a més, és la pistola que va matar, la setmana passada, el seu adversari de sempre.
— com ho sabeu?
— Ho sé.
— Doncs, aquest cadàver qu’està embrutant el carrer amb la seva sangota, és el que va assassinar aquell emprenyador de...?
— Diguem que serà la conclusió oficial, m’enteneu, Senyor batlle.
— Avui si que tinc sort. Perfecte. Podré sortir a la televisió amb la vídua. Ja veig el títol: pel batlle, la justícia va per damunt de la política.
— M’agrada aquesta « combinazione », fem els ulls grossos sobre les seves activitats...
— I de tant en tant ens envien … Com podriem dir? Un suïcida de bona gana? Però, com l’escolleixen? Ha de ser innocent… Potser no la paraula més adient, però...
— Ho fan amb una rifa.
— Una rifa? Que en són de divertits, aquests mafiosos. I aquest ha guanyat. Era el seu dia.

Comentaris

  • La sort[Ofensiu]
    Prou bé | 11-12-2022

    Un relat en què tothom té sort: el qui guanya fer el seu primer treball, el comissari i el senyor batlle que ja somia en sortir a la tele. Ànsia de protagonisme, ambició, egòlatra? Tot hi és present encarnat pels tres personatges. (Deixo de banda el cap mafiós. Només compleix les normes de la rifa)
    Enginyós , distret i de bon llegir.
    Sort
    Amb total cordialitat.


    (Ben retrobat)

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Carles Linares

57 Relats

200 Comentaris

14823 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
De nacionalitats francesa i Suïssa, visc a Alemanya i sóc una barreja de catalana, murcià, savoyarda i suís alemànic.
M’he enamorat de la llengua catalana i encara l’estic aprenent i treballant, i el camí és llarg...
Si us plau, perdoneu les faltes que encara en trobareu massa en els meus textos, però, com es diu, de mica en mica s’omple la pica i el meu objectiu és que cada vegada n’hi hagi menys, però també publicar aquí textos que us faci riure i somriure.
Si trobeu faltes més grosses que una casa, m’ho podeu dir als comentaris, moltes gràcies per endavant.

Bilder hochladen

RIURE DE TOT ABANS D'ESTAR OBLIGAT D'EN PLORAR (Beaumarchais)

charles.linares@gmail.com

Com ho podeu veure, en el nom d'usuari, he tret la H per catalanitzar-lo ;-))