EL FLAUTISTA D'HAMELÍ PERSEVERANT (CONTE)

Un relat de: PERLA DE VELLUT
EL FLAUTISTA D’HAMELÍ PERSEVERANT
(CONTE)



Conta una llegenda l’Alemanya, que Hamelí estava infestada de rates. Un dia aparegué un desconegut que sabia tocar la flauta amb molta facilitat. Volia una recompensa i, aleshores, els alliberarien de totes les rates.
Començà un matí a tocar la seva flauta amb un so molt bonic i suau, però no va atraure les rates, perquè no era l’adequada.
Al següent dia, ho intentà de nou, i també va fracassar amb una nova tonada. La seva perseverança li va persistir, i aleshores, se’n va anar a practicar en una posada.
Va compondre una nova melodia que fos apta per a les rates. A la caiguda de l’endemà es va disposar a fer una bona faena per a hipnotitzar-les. En el transcurs del matí, es va adonar que era impossible aqueixa nova melodia per a seduir-les perquè n’hi continuaven per tots els racons.
Aquella altra vesprada, ja no podia més i se n’anà a descansar i reflexionar sobre els seus esforços.
“Tres intents i sense cap èxit”, això va pensar.
Després de descansar, es posà a compondre una nova cançó que pogués ser reeixida. Ho aconseguí després de tres hores i escaig. La seva assiduïtat fou contundent. Les rates en sentir aquelles notes tan melòdiques i suaus anaven darrere d’ell fins que arribaren a un riu moriren ofegades...
La seva recompensa que reclamava a les autoritats, li hi van negar, quan no existia la plaga de rates.
Però aquí no acaba la història. Com que li van negar la recompensa, començà a tocar una melodia preciosa, i tots els xiquets i xiquetes del poble anaven darrere d’ell. Es va encarrilar dins d’una cova. Els dugué tots, pensant que així les autoritats li entregarien la recompensa, i així va ser.

Comentaris

  • rates i teixó[Ofensiu]
    Carles Linares | 09-01-2022

    gràcies pel teu comentari del cosí de Suècia. De fet, es culpa teva... sí, és el teu comentari sobre el teixó que és un carnívor que és membre d'aquesta família dels mustélids. Hio sabia, però ho havia oblidat... i docns teixó, mustélids, golut, ja tenia un nou relat ;-)

  • Escriu un conte de Nadal [Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 04-12-2021 | Valoració: 10


    Això de les “ autoritats” que no fan el que prometen, no sembla gaire alemany.
    El flautista podria haver tocar a Barcelona i tothom trobaria lògic que les AUTORITATS no volguessin pagar.
    Conyes apart, gràcies pels teus comentaris, i alhora una petició.
    Fes almenys - en pots fer més - un conte o un poema pel NADAL DE CONTE de guimera.info
    L’adreça on s’ha d’enviar és tribuna@guimera.info

  • Original i distret[Ofensiu]
    llpages | 19-10-2021

    Una versió "tunejada" del conte que convenç per la seva originalitat. Un text de lectura planera que aconsegueix distreure el lector. El recomanaré, ja en pots estar segur!

  • Tirurit tirurit[Ofensiu]
    Miquel Seguí Cases | 03-10-2021

    Molt Bona adaptaciò!
    Molt bé aquesta versiò, m'encanta!
    Enhorabona Rafel!

  • Sorprens i convences![Ofensiu]
    helenabonals | 03-10-2021 | Valoració: 10

    Molt bo! El que dius amb com ho dius, la música del flautista serveix tant per les rates com pels nens que s'emporta a la cova!

  • Excel.lent relat. Molt aconseguit.[Ofensiu]
    unicorn_blanc_del_bosc | 03-10-2021 | Valoració: 10

    M'agrada molt el teu relat.

    Realment, a vegades i en els casos que et deixa la vida, és possible d'aconseguir el que tu vols. A vegades i en els casos que et deixa la vida.

    Però a vegades no podem aconseguir el que volem per molt que ho vulguem... hi ha coses, per exemple les malalties, que et frenen poderosament. Jo ja estic fart de tant pensament positiu barat que diuen a vegades. "Voler és poder". Bah!!!

    El flautista aquest és molt insistent... em recorda a mi, sobretot pel que respecta a la pèrdua de temps (ja fa molt finalitzada) d'atreure a la gent raconaire i umbriaire. Jo segueixo essent un administrador de webs i mentre ho sigui no toleraré una web de propaganda zero.

    Bé, Perla, veig que mantens un excel·lent nivell com a relataire. Segueix així. Salutacions, company!! Fins després!!

  • Quines rates tan exigents...[Ofensiu]
    brins | 01-10-2021 | Valoració: 10

    Una adaptació molt original, Perla de Vellut.Llegir-la és un veritable plaer.

  • M'agrada![Ofensiu]
    Carme Alcoverro | 01-10-2021

    Una bona relectura d'un conte sempitern... Enhorabona!
    Aprofito per agrair les teves paraules al meu poema. Com dius, cal buscar nous ritmes als dies viscuts! Salut!

  • Promesa i Deute[Ofensiu]
    Marnusa | 28-09-2021 | Valoració: 10

    La confiança en un mateix i la perseverança contrasten amb l'avarícia i la venjança. Unes qualitats que queden reflectides en aquesta fabula on es remarca la importància de complir les promeses. Gràcies per aquesta melòdica reflexió pels carrers d'Hamelí.
    Salutacions,
    Marnusa

  • Música per a rates.[Ofensiu]
    SrGarcia | 28-09-2021

    Hi ha compositors que han escrit música per plantes, que són bastant inexpressives i amb poca tirada a seguir ningú. Escriure música per a rates sí que deu ser difícil, especialment si tens la seguretat que no agradarà a ningú més que a les rates.

    Encara sort que el flautista era un home persistent, contumaç i obstinat, amb la música per a plantes no cal patir tant: amb qualsevol cosa s'entretenen.

    També es veu la seva obstinació quan es nega a quedar-se sense recompensa i rapta els xiquets. Els pactes s'han de complir, home; un alcalde pot ser lladre, però no faltar a la seva paraula. Va demostrar ser el més rata de tots i això una persona de caràcter, com el flautista, no ho pot consentir. És estrany que no fos el mateix alcalde qui els seguís i s'ofegués al riu.

    Una bonica adaptació del conte infantil, segur que els xiquets xalen molt si els l'expliques.

  • Un bon canvi[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 27-09-2021 | Valoració: 10

    Un bon canvi m'agrada que els nens segueixin el flautista que apreciïn la música, l'art. M'agrada aquesta idea. Molt bé enfocat.
    Fins aviat,
    Neus

  • un flautiste insistent[Ofensiu]
    Atlantis | 27-09-2021

    Un bon arranjament del conte popular: el flautista. M'ho he passat bé.

  • Estratègies[Ofensiu]
    Prou bé | 27-09-2021 | Valoració: 10

    Perseverant i estratega intel·lgent, el teu flautista. Un bonic conte que ensenya moltes coses. Per a mi les més remarcables la tenacitat, la generositat i la bondat. Amb total cordialitat

  • Les qualitats importants...[Ofensiu]
    Homo insciens | 26-09-2021

    Trobo que la perseverança és una de les millors qualitats que un pot tenir a la vida... Com el teu Hamelí perseverant, que va treballar la melodia fins a aconseguir la idònia per "encantar" les rates! O nosaltres que seguim llegint, aprenent i escrivint per intentar ser la millor versió relataire de nosaltres mateixos...

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de PERLA DE VELLUT

PERLA DE VELLUT

144 Relats

2638 Comentaris

112050 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Soc Rafael Molero Cruz. Vaig nàixer a Cuevas de San Marcos (Màlaga), el dia 22 d'agost de 1953.
M'ha agradat sempre llegir molt i compondre poesia.

llamprmc@gmail.com


Rafael