Dubtes interns

Un relat de: brins





Asseguda davant la finestra, mirava amb ulls perduts el carrer; començava a ploure, primer quatre gotes aïllades i després un aiguat que davallava pels vidres com estels perduts que s´entrellacen. Des d´aquell cinquè pis no podia escoltar l´esclafit de la pluja contra el sòl, però a dins del cor, li ressonava... Recordava dies passats, quan era jove i encara vivien els pares, i pensava que avui... potser ella també se n´aniria. Havia hagut de prendre, amb temor, una compromesa decisió: sotmetre´s a una operació d´alt risc que solament ella podia aprovar.

Era encertada l´opció que havia escollit? Havia fet el que calia? Es proposava ser valenta, lluitar per sobreviure, però aquell remor de pluja interna, aquell pessigolleig a la pell... la feien dubtar. Li venia a la memòria el desacord, l´exclamació dels fills, quan es van assabentar de la decisió que havia pres:

-Què dius, mare! Aquesta operació és molt arriscada!

En recordar-la, mil dubtes la sacsejaven, però els ulls ja se li començaven a enterbolir, les parpelles li pesaven... el tranquil.litzant que li havia subministrat la infermera, a poc a poc, feia efecte...



+++++++++++++++++++++

La transportaven per un ample passadís, tan blanc com l´habitació d´on acabava de sortir, gairebé ja podia intuir la porta del quiròfan; l´ infermer li regalava acudits per distreure-la, la família,contínuament en contacte amb ella, li oferia somriures per confortar-la, però ella mantenia, dins del pit, el desig de fugida, l´aleteig de papallona que creixia... Des del seu abisme de temors, encara dubtava.

La porta del quiròfan, finalment, es tancà darrera d´ella...

Comentaris

  • M'ha agradat (sense dubtes)[Ofensiu]
    nuriagau | 14-06-2010 | Valoració: 10

    Ens has ofert un breu relat en què poses de manifest una de les realitats humanes (algú s'atreviria a afirmar que és una virtut o defecte femení) més universals: viure amb constants desacords interns.

    Crec que vas saber crear un relat molt adequat a la petició de la jutgessa del repte.

    Enhorabona, brins!

    Núria

  • Passi el que passi...[Ofensiu]
    joanalvol | 14-01-2010 | Valoració: 10

    la decisió ja està presa. Sigui el que sigui allò que hom decideix, comporta l'acceptació del resultat. El que dius "des de l'abisme de temors" desapareixen un cop resolt el dubte, s'inclini cap on s'inclini.
    M'agrada llegir-te.
    Que la inspiració sensible sigui en tu
    Joanalvol



  • Dubtes i temors[Ofensiu]
    Unaquimera | 25-10-2009

    Un relat ple de sensacions, d'impressions que normalment arriben a través dels sentits ("mirava" "escoltar" ) i que tu ens transmets mitjançant les paraules, creant l'atmosfera propicia per als records... i per als dubtes!
    Aquest parell, records i dubtes, són dos dels nostres companys més assidus al llarg de la vida adulta, un temps en què, lluny del paper decisiu dels pares, cadascú ha d'adoptar totes les decisions que li pertoquen, des de les més pètites fins les més arriscades o decisives.

    En aquest relat, a més, deixes a la lectora amb el dubte, sense final o amb final obert... de fet, tal com ho viu la protagonista, que no disposa de cap seguretat i desconeix el futur que l'espera.

    T'envio una abraçada sense dubtes ni temors, amb la confiança de què tornarem a coincidir aviat,
    Unaquimera

  • Ho he dit altres vegades...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 12-10-2009 | Valoració: 10

    Ho he dit altres vegades, sóc un "cagadubtes", però, aquest relat m'ha arribat, I no tinc cap dubte que l'autora ha pres la decisió correcte en escriure'l.
    Felicitats Pilar!
    - Joan -

  • Reflecteixes molt bé el neguit de la[Ofensiu]
    Romy Ros | 10-10-2009 | Valoració: 10

    protagonista davant d'una operació de la que nosabem res, però que això és el de menys, el principal és sentir i conèixer les pors i xiu-xejus de la protagonista davant quelcom desconegut i arriscat. Molt bona descripció d'aquests sentiments que queden presoners en el cor de la senyora. Imagino que la història acabà bé! Com deia Cabillon : " L'èxit sempre ha estat fill de l'audàcia".

  • crohnic | 07-10-2009 | Valoració: 10

    Un bon relat!! Llegint-lo et transportes a la pell de la protagonista... Davant de decisions importants sempre apareixen els grans dubtes, és un fet inevitable... M'agrada com has acabat el relat!
    Una abraçada!

  • No dubto [Ofensiu]
    lluis perealbert | 11-09-2009

    Estic plenament coincident amb nonna. La prosa queda implantada com un petit marca pas dins el record del escrit,vol dir aixo que les lletres es nuant dins nostre.

  • segons quina operació[Ofensiu]
    Fidel Català | 09-09-2009

    el passeig fins el quirofan és una mica solitari, no deixen pasar la família, jo duc varies operacions i no recordo cap amb la família a prop en el pasadís, però diriem que és una licència literaria.
    No ho dubtis, l'altre dia em va inspirar el teu nano, però em sap greu haver-te molestat, tot és un joc, i no hi ha res de personal. M'he apartat una mica de relats, seguint consells d'un amic d'aquí dins.

    Escrius bé en prosa poètica, però diria que t'has de deixar anar, no tinguis por de fer literatura, aquest relat no és perfecte del tot, però és un pas més, et felicito.

    F.V.

  • No sé què té [Ofensiu]
    Nonna_Carme | 08-09-2009

    la teva prosa que, després de llegida, resta una llarga estona passejant-se per la ment.
    Fa uns mesos em van operar una mà,total res comparat amb el que expliques en el teu relat, però , quan vas camí del quiròfan, la ment no descansa.
    Quan veig un nou relat teu ,ja sé , abans de llegir-lo, que m'agradarà.
    Una carinyosa abraçada, brins.
    Nonna

  • Dubtar és viure[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 06-09-2009 | Valoració: 10

    Bon relat. Molt sensible. Espero que quan el quiròfan torni a obrir les portes.... la decisió hagi funcionat.
    El dubte és un procés mental i afegeixo creatiu, molt interesant.

  • cruïlles indefinides[Ofensiu]
    franz appa | 03-09-2009

    De la memòria dels que se n'anaren a la incertesa del moment en què es decideix un destí. Un relat amn sabor de pluja, amb inconcrecions, indefinicions i incertituds, i un futur obert, com una finestra martellejada per la pluja.
    Una síntesi sensitiva i sensible de la vida, i de la mort.
    Una abraçada,
    franz

  • Grans dubtes[Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 02-09-2009 | Valoració: 10

    son els que tenim, suposo que tots, quan hem de prendre alguna decisió delicada o important, sé el que es.
    El teu relat se m'ha enganxat al meu interior aconseguint esborronar-me. Tot llegint em passaven amb claredat per davant dels ulls les imatges de tot el que acuradament relates.
    Es un treball fantàstic

    J. Lluís

  • Molt íntim![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 02-09-2009 | Valoració: 10

    En tenim tants de dubtes interns que no pararíem de nomenar-los. Una mena de calfred m'ha arribat dins meu tot llegint el teu relat. Si és aquest estat anímic el que volies transmetre, Pilar, ho has aconseguit.
    Rep una abraçada sense cap dubte.

    Mercè

Valoració mitja: 10