Deserció

Un relat de: Magda Garcia
Només va obtenir silenci i males cares quan va exposar solemnement a la seva família que prescindiria de la piscina: “amb el canvi climàtic i la sequera persistent no podem continuar mantenint-la. Aprofitarem l'aigua, la buidarem, afegirem terra i ja pensarem que fem”.

La seva dona i els seus fills no es van sentir alleujats. Coneixent-lo, segur que els obligaria a muntar una altra activitat allà quan en realitat voldrien ser ben lluny. Van decidir mudar-se a San Francisco i deixar-lo sol ara que l'única piscina que existia al mig del desert d'Arizona, tot un al•licient familiar, arribava a la seva extinció.

Comentaris

  • canvi climàtic[Ofensiu]
    Atlantis | 01-01-2024

    Doncs jo vaig veure una notícia d'un desert on havia plogut tant que els camells suraven en l'aigua...Potser era a san Francisco o Arizona...

    Ben narrat i crític.

    Bon any.

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 30-12-2023

    Hola, Magda: Gràcies per la teua opinió al meu poema "Pètals de rosella". M'alegre que t'haja agradat.
    Cordialment.
    Feliç any nou.
    Que ho passes bé.

    Perla de vellut.

  • Sembla...[Ofensiu]
    Prou bé | 30-12-2023

    Un relat senzill i no ho és. Hi ha molt contingut per reflexionar en poques línies. Enhorabona.
    Amb total cordialitat

  • Extinció [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 25-12-2023 | Valoració: 10

    Aquesta paraula ho diu tot, perquè amb el canvi climàtic ja no podien fer més en aquest estat de la piscina. No més que tapar-lo i anar-se'n d'allí.
    Molt bon relat, Magda.
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • Canvi climàtic[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 24-12-2023

    Rebel·lia, insensatesa, negació de la realitat i així aprofitar la situació per posar fi a una relació poc favorable... ?

    Bon i sorprenent relat Magda.

    Que passis unes bones festes.

    Rosa.

  • Manteniment [Ofensiu]
    llpages | 24-12-2023

    Mantenir una piscina al bell mig d'un desert té la seva intríngulis. Encara que sembli difícil, el canvi climàtic també ha afectat llocs de climatologia tan extrema com els deserts: s'han assecat oasis que eren l'únic punt on podia beure el bestiar, amb la conseqüent repercussió en l'economia dels nòmades del desert. Els protagonistes del relat ho tenen més bé, que traslladar-se a Sant Francisco no és una opció per als que viuen al Sàhara. Un relat que primer fa riure i després rumiar.

l´Autor

Foto de perfil de Magda  Garcia

Magda Garcia

147 Relats

492 Comentaris

39179 Lectures

Valoració de l'autor: 9.58

Biografia:
Vaig néixer i visc actualment a Rubí (Vallès Occidental). Treballo a l'administració pública catalana. He residit a França (Paris, Toulouse) i al Canadà (Vancouver, Montréal). M'agrada escriure per transmetre sensacions creant personatges que mereixen volar per sí mateixos.

He guanyat el primer premi de microrelats de Sant Jordi del Districte Administratiu de la Generalitat de Catalunya dos anys consecutius (abril 2023 i 2024) per votació popular del personal de l'administració.

També he obtingut el 1er Premi de Narrativa del Patronat de l'Ermita dels Sants Metges Sant Damià i Sant Cosme de Sarral (Conca de Barberà) dos anys consecutius (2022 i 2023).

Tinc un parell de contes publicats en llibres digitals a l'Argentina, un relat penjat al blog guimera.info i he estat finalista de diferents concursos.