Converses de cafè

Un relat de: Nua Dedins
Les oportunitats s'oxiden.
Una gota de suor em regalima coll avall.
Damunt l’asfalt d'aquest carrer estret,
una taula de fusta acompanyada d'un parell de cadires. Esperen pacients.

Pel meu costat sento a córrer una brisa lleugera.
Tímidament, l'instint m'hi atansa.
Les fulles del vestit em fan pessigolles a l'entrecuix i m'empenyen endavant.
M'assec damunt d'una cadira de fusta i deixo reposar el llibre sobre la taula.
Nua de dins. Set de converses de cafè. Ànsia per nodrir-me de nous aprenentatges.
Mentre transcorre l'espera, faig voleiar coloms.

Entre els meus dits,
un desert de pensaments, anècdotes i fantasies fragmentades,
ben protegits sota la coberta de pell exquisida.
Paraules adobades entre fulles de paper.

Confidències íntimes tatuades sota la pell.

Somnis.
Il·lusions.
Desig d'explorar la meva geografia.
De peregrinar per la vida.

De seguir esculpint-me.






"Te quejas de las censuras de tus maestros, émulos y adversarios, cuando debieras agradecerlas; sus golpes no te hieren, te esculpen"

(S. Ramon y Cajal, "Charlas de café: pensamientos, anécdotas y confidencias", cap. VIII Pensamientos de tendencia pedagógica y educativa, p.202)


Un relat dedicat a totes les persones que senten curiositat, que exploren cada dia i aprenen en aquest peregrinatge que és la vida.

Comentaris

  • Sempre s'aprenc alguna cosa més. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 03-08-2023 | Valoració: 10

    La vida és per a aprendre alguna cosa més i aquest relat prosa poètica m'ha agradat molt pel seu contingut i per a saber com has viscut la vida.
    T'has superat molt en aquest relat, que és una conversa per a viure cada dia més.
    Enhorabona, Nua Dedins.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Aprenentatge...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 30-07-2023

    moments de quietud , d'observació i diàleg intern.. Unes paraules encertadíssimes per aprendre i no deixar de viure i créixer .
    Un excel.lent relat tan en l'escriptura com en el contingut.

    Enhorabona Nua Dedins

    Rosa.

  • Coratge[Ofensiu]
    llpages | 29-07-2023 | Valoració: 10

    Unes paraules que animen a ser més curiosos, a perdre la por a endinsar-nos per camins poc trillats, a arriscar i... a aprendre a partir dels entrebancs i les pèrdues que trobem en aquesta recerca. En certa manera, una apel·lació al lideratge, a obrir camí. M'ha agradat, crec que està molt ben expressat, enhorabona!

  • Exploracions[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 29-07-2023 | Valoració: 10

    Les exploracions de l’entorn, les exploracions físiques i químiques d’un mateix, el descobriment, l’aprenentatge de la vida. Unes paraules magnífiques! Una forta abraçada.
    Aleix

Valoració mitja: 10