Buscant feina

Un relat de: Ellix

Aquesta es una historia d'en Pic (un drac), en Purí, en Mic, en Moc (tres unicorns desterrats per abusar de la màgia i convertits en cavalls) l'Oxford, un nen normal i corrent, la Siriniti i en Galmo , una sirena i el seu gat peix, i per últim la Noe, la mare de l'Oxsford que va ser separada i la convertiren en princesa però ara es una plebea.

Un dia al centre de vila de Pal (un poble del mon d'en Pic i en Purí) l'Òxsford i la Siriniti estaven comprant roba i els unicorns compraven videojocs. Videojocs i en Pic llibres. Desprès de les compres la mare va mirar la targeta del diners i va veure que només li quedaven 10 pics (10 ct)
En veure aquest problema va dir :
- Però que heu fet amb els diners?
- Però que passa? -Van dir tots
- Doncs que només em queden deu pics
- Queeeeeeeè?
- Ah! i per cert vosaltres Pic and compani, que no treballeu?
- No
- Queeeè? -va dir la mare- doncs ja en podeu anar buscant.
- I com ho fem -van dir el M.M.
- Penjant un anunci al diari.
- I que s'ha de dir? -seguí preguntant Oxford
- El que sabeu fer, per tal que us contractin, així- Va respondre la mare.
I en un tres i no res ja tenia fet el prototip.

Hola ens diem Purí , Mic ,Moc o M.M (tres cavalls que parlen)
en Pic(un drac ) la Siriniti (una sirena) i l'Oxford un nen humà .
Avans feiem missions especials. Ens adaptem a tot i si ens diuen que em de fer ho farem truquin al 93-4391609


- Ok-va dir en Mic i va anar volant cap a la fotocopiadora i va fer fotocopies. Els van penjar i al cap de uns dies :
- Tot aquest esforç per res- es queixaven els M.M
- Riiiiinnnnnjggggg
- Corre Siriniti, el telèfon - digué en Mic
- Si digui-contestà la Siriniti
- Es casa en Pic, en Purí etc.?
- Si-va dir Siriniti
- Es que he vist l'anunci i voldria que em fessiu de cangur, sóc l'alcalde i pago 10.000 pics el dia serà durant tres dies .
- Ok a quina hora?
- A les 10 en punt
I van penjar .
- Nois ja tenim feina !

I des de aquell dia van fer feines així fins que un dia per la tele van dir:

"Noticia d'última hora: acaben de segrestar a la filla de l'alcalde. Es prega a tothom que volguí ajudar que ho faci. El que rescati a la filla de l'alcalde se'l recompensarà amb 1.000.000.000 de pics.
- Es la nostre oportunitat de triomfar i ser rics !!!!!!!!-va cridar en Pic.
- Tens raó - Digué Oxford -però, per on comencem ?
- Per casa l'alcalde- Contestaren en M.M
- Però si no fem de cangur- Replicà la Siriniti.

No va fer falta una resposta perquè l'alcalde els va trucar i els hi va demanar que salvessin a la seva filla que ho deixaria tot al seu servei.

Van passar dies i no va passar res ni van descobrir res fins que un dia va arribar un missatge que deia "Si vol la seva filla ens heu de pagar 2 vegades la recompensa"
- Que farem ara! No tenim tants diners ……-Exclamà l'Alcalde desesperat.
- No... però ,deixeu-me pensar……….-en Pic donava voltes a una idea -Ja està els enviarem el doble del que demanen!
- Però si no tenim tants diners!
- Ja! però ja veureu .

Van enviar un missatge dient que els hi enviarien el doble del que demanaven en lingots d'or.

- Aquest es el pla el senyor alcalde mesurarà quan pesen 4.000.000.000. pics en lingots i desprès ens pesarem nosaltres i dins una caixa ens posarem alguns de nosaltres, intentant fer l'equivalent al pes dels lingots.
- Si. - Digueren tots i axí ho feren. Enviaren els lingots als segrestadors i quan obriren la caixa:

- Quedes detingut -Exclamaren tots i els van rodeja.

El segrestador no va dir res i la filla de l'alcalde digué :

- No li feu res per favor, no són dolents!
- Però t'han segrestat!- Replicà en M( Mic)
- Això !-Va dir també en m(Moc)
- Però no ho ha fet amb mala intenció si el deixeu sortir us ho explicarà.
El segrestador els i explica que ho fer perquè se sentia sol i que no havia tingut mai cap amic.
- Però segrestant el que fas es tenir enemics- va replicar en Purí
- Ja, però …..
- Mira nosaltres no et delatarem a canvi que siguis l'amic de la filla de l'alcalde i que la vagis a veure quan ella vulgui i així tu també faràs amics.
- Però Purí! si es un adult!
- No, es un nen però molt alt, Oi ?
- Com ho saps ?- Preguntà la Sireniti.
- Perquè un adult no segrestaria a ningú per aquest motiu.- Replicà en Puri.
Després d'això els nois es feren famosos i ara ja no els fan falta mes diners i en Jon (el segrestador) es l'amic íntim de la filla de l'alcalde que es diu Fina.

Comentaris

  • La setmana de...[Ofensiu]
    Llibre | 15-05-2005

    CONCLUSIONS (1)

    Temàtica:

    La major part dels relats que tens publicats a RC tenen una temàtica d'aventures. Potser el que s'escapa una mica d'aquesta catalogació, d'aquesta manera de narrar, és el poema "Smigol".

    Però el que m'ha agradat dels contes que t'he llegit, és que no et quedes només amb les aventures. Per exemple, a "El dofí especial (per un temps)" ens parles de la necessitat de ser acceptat en un grup i la necessitat de compartir, al relat dels símbols de la Mediterrània ens parles del valor de la diversitat...

    Penso que aquest és un punt a favor que tens en els teus escrits.

    Fins la propera,

    LLIBRE

  • carai![Ofensiu]
    neret | 14-05-2005

    déu n'hi do quanta imaginació.. d'idees no te'n falten no! A més m'ha agradat molt el final, això de que al segrestador no el castiguin sino que el reformin trobo que està molt bé com a final d'un conte.

    És el primer que em llegeixo i m'ha agradat molt, l'únic que et diria, és que potser podria donar per una història una mica més llarga, perquè passen moltes coses i passen molt ràpid, però no ens expliques gran cosa de com són el pic, el purí, l'oxford o la seva mare, i ens quedem amb el dubte... i això és molt bona senyal!

  • Estic d'acord[Ofensiu]
    kispar fidu | 10-05-2005

    amb la resta de relataires, en què hi ha molta imaginació en aquest relat. Si segueixes així, no tindràs cap problema a l'hora d'explicar contes als teus fills (quan sigui el moment)! jejeje.

    (Seguint amb el coment...)

  • Una imaginació envejable![Ofensiu]
    pivotatomic | 10-05-2005

    Si hi hagués premis per la imaginació, tu te'ls enduries gairebé tots, col.lega. Aquesta barreja que fas de màgia i quatidianeitat (unicornis que compren videojocs!!!) et pot convertir en la creadora del Harry Potter del segle XXI

    No paris mai d'escriure!

  • quants escriptors joves![Ofensiu]
    Shu Hua | 09-05-2005

    És fantàstic! Com fantàstic és el teu conte. Sembla un que t'hagi explicat la mare o millor, que entre tu i ella heu anat fent a poc a poc, oi que sí? Està ben escrit, original i ben lligat. Tot i que, per desgràcia, no és cert que un adult no faria una cosa així. Però entre tots hem de fer un món on es pugui fer aquest raonament tan maco: que se sàpiga que no és adult perquè fa tonteries.
    Una pregunta: aquesta mare teva que es diu Alícia, és l'Alicia Gili?

  • La setmana de...[Ofensiu]
    Llibre | 09-05-2005

    COMENT

    Caram! D'entrada et diré que jo, que tinc dues filles, es quedarien al·lucinades si un dia les deixés amb un cangur com els que presentes en aquest conte. S'ha de reconèixer que se surt de l'habitual: un drac, uns unicorns... Quina colla!

    I saps? Trobo que la teva és una història original, i m'agrada. A més, està ben pensat això dels lingots d'or, i d'amagar-se ells dins la caixa. Però el que més m'ha agradat ha sigut la resposta d'en Purí quan li pregunten que com sap que en Jon és un nen molt alt: "Per què un adult no segrestaria a ningú per aquest motiu".

    Genial, Gali!

    Fins la propera,

    LLIBRE

  • Molt bé[Ofensiu]
    Xellos | 27-10-2004 | Valoració: 8

    fresc i divertit. deuries pensar a enviar més contes. Sobretot si són igual d'originals i divertits. Bon començament per a la nova generació.

  • Molt original[Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 26-10-2004 | Valoració: 8

    Molt original, i es fantàstic que t'agradi escriure, a veure si ens portes més contes que jo sé que en tens molts. Un petó ben fort