Histories de Dracs: El Drac que jugava al UNO

Un relat de: Ellix

Hi havia una vegada una ovella que cada nit sortia a passejar i un dia un drac que anava de Rambo s'he la va emportar i ella va dir
-Què collons passa aquí que ara no es pot passejar tranquil!
I a l'endemà un jove cavaller anomenat Sant Mostasa va arribar al poble de Paleto .
Tothom estava molt preocupat perquè aquella ovella que va anar a passejar era la última i el cavaller Sant Mostasa va dir :
-I que què sigui l'ultima teniu vaques, no?
Però tothom va dir no.
-i conills?
-No
-I cavalls
-Si
-Doncs mengeu-vos-els.
-Té raó. Però es que els cavalls son radioactius i ens moriríem
Va dir un rei que estava com un catxalot.
-Noble cavaller...!
-Sant Mostasa.- Va contestar.
-Noble cavaller Sant Mostasa que us ha portat a aquest pobre poble anomenat Paleto.
-Busco un cavall.

Tothom va caure al terra partint-se de riure i el rei, enfurismat, va dir.
-I vos us considereu un cavaller sense cavall.
-Sí que en tinc ,però mort.
I de repent va venir el drac dien:
-Aquest mig dia vindre a menjar .
Iel chef li digue
-Que vol avui
-Vui humans ja que les vaques i les ovelles me les he menjat totes i els caballs al ser radioactius no me'l puc menjar i ja esta i ja era hora de canviar de menu
-Si - va respondre tothom.
I el drac s'en anar tot cantan. " soc el millor
lararirorirora"
-com ens ho farem -va dir el rei.
-Va primer les opcions,qui tingui una idea que aixequi el dit.
I tothom el va aixecar peró al cap de una estona van sortir les seguents opcions:
-A pito pito colarito
-a papeleta
-a zapatito blanco zapatito azul
-a votacions
-jugant a la bomba i qui perdi la palma
-al trote
-al mocador
-i al pilla pilla.
I definitivament van fer el trote i l'hora de dinar va arrivar el drac i al veure que be s'ho passaven ell també si van apuntar i definitivamen va perdre la princesa i el drac s'he l'emportà.
Tothom es va despedir tot rient perque s'ho havien passat pipa pero al cap de deu segons el rei va cridar i tothom va anar corrents cap al palau
-No plori rei jo salvaré a la seva filla-va dir Sant Mostasa
-No si no ploro per això es que en puqui se li a trencat el bras, en puqui es el meu os de peluix-va respondre el rei.
-Queeeeeeeeeeeeeee- va dir tothom i s'en van anar peró al cap de un segon va cridar
-Que has dit sant mostasa
-Que no plori que jo salvarè sa filla
-Que li a passat?
-Que se la emportat tan tranquil perque a perdut al trote
-I o dius tan tranquil
-Si
-Ves-la a salvar ara mateix i treu un caball don bulguis i te el mapa de casa el drac-I el rei va fer fora a sant mostasa d'una patada al cul.
Sant Mostasa despues de buscar va trobar un lloc de llogue de caballs i el unic cavall que quedava era un caball que anava drogat i boratxo perque era el que era gratis.
Al cap de tres dies.
-Ve Nilottes, es com es diu el cavall, ja em arribat- i al entra a la cova va sentir a la marçala , la pincesa, rient i va veure que ella i el drac jugaven a l'uno i marçala digue.
-he tornat a guanyar.
-Va Marçala em de tornar a casa -
-nooooooooooooo
-com que no
que no
-Peró si el drac t'ha segrestat per menjarte.
-Tú em veus morta.
-No
-Doncs ,el drac no s'ha menjat ni els conills ,ni les vaques ,ni ovelles es vegetaria peró com que se sent sol els agafa perquè li fagin companyia.
-I tu?
-Doncs per poder parlar i jugar a l'uno.
-A vale doncs jo tambe em quedo.
I Sant Mostasa, les ovelles, el drac, les vaques, els conills i la Marçala es van quedar a viure a la cova del drac.
I al poble de paleto ja no estan esperant que torni es mes al cap de deu minuts ja no recordaven ni que exsistia el drac ni les vaques ni els conills ni les ovelles ni la marçala ni en sant mostasa.
I un gos s'ha menjat el gat aquest conte s'ha acabat com les partides de l'Uno entre el drac, Sant Mostasa i la Marçala.


Comentaris

  • Imaginació, imaginació,....[Ofensiu]
    rnbonet | 11-01-2007

    ...molta imaginació i més imaginació encara és el que es respira llegint el teu conte en forma de rondalla. I innocència i humor; ganes de viure i de festa; simpatia i tendresa.
    M'he divertit molt llegint-lo, encara que de vegades he tingut de fer més d'un esforç per seguir el fil, tant per la rapidesa de l'acció com per no haver-te preocupat excessivament per l'ortografia. Rellegeixes i retoques el que escrius? Jo sí ho faria. I no una, sinó vàries vegades. Com si no fos teu: així notaràs més d'una errada o 'despiste', i podràs donar-li una millor forma.
    Un beset de 'iaio', guapa! I endavant!

  • Com sempre... se m'acumulen els COMMENTS![Ofensiu]
    NinniN | 26-05-2005

    ... i avui t'ha tocat a tú!!

    I m'he alegrat molt que em toqués comentar-te a tú.

    M'agrada molt llegir els teus contes... saps el que costa, escriure un conte? No tothom n'és capaç, i tu demostres molta imaginació, i una manera de redactar planera i molt agradable de llegir.

    Endavant, Gali, ho fas molt i molt bé!


    NinniN

  • divertit[Ofensiu]
    Shu Hua | 23-05-2005

    genial, imaginatiu i bonic, m'ha agradat molt i molt. Escrius molt bé i algun dia veurem aqeust Sant Jordi a les llibreries.

  • La setmana de...[Ofensiu]
    Llibre | 15-05-2005

    D'acord, d'acord... ho reconec: aquesta vegada t'has quedat amb mi. Però total, eh?

    Mira: t'explicaré una cosa. Aquest relat el vaig llegir el dijous just abans de sortir de casa. Doncs bé: només et diré que pel carrer la gent em mirava perquè jo anava rient sola.

    Ostres!

    És molt bo. O al menys a mi m'ha agradat molt.

    D'entrada, trobar-me un drac que va de Rambo em va fer gràcia. Després apareix un cavaller anomenat Sant Mostasa... i noia! El nom també té la seva gràcia, la veritat.

    Però quan vaig començar a llegir que hi havia cavalls radioactius; que el drac encarrega el dinar al chef; que marxa cantant "sóc el millor lararirorirora"; que quan demanen idees totes les opcions són jocs; que al rei li foten la filla i ni se n'adona... Després de llegir tot això vaig al·lucinar perquè estava davant d'un relat divertit, original i molt viu.

    El final potser és una mica previsible. Aquesta seria l'única cosa que et comentaria com a punt a treballar. I dic previsible perquè això del drac que en el fons és bo i s'endú víctimes perquè li facin companyia, ja està una mica fet servir, avui en dia.

    Però noia! De veritat que, repeteixo, m'ho he passat molt bé en llegir aquesta narració. A més: a mi també m'encanta jugar al Uno!

    Doncs... em sembla que aquest és l'últim relat que et comento perquè no en tens més. Però crec que a partir d'ara, que t'he descobert, miraré de tant en tant si n'has publicat algun més.

    Sempre ve de gust riure una estona. I tu aconsegueixes que això passi.

    Fins la propera,

    LLIBRE

    PS.- Ei! Que em falten les conclusions generals de tot el que t'he llegit. Quan tingui un moment ho escric i ho penjo... no sé: ho repartiré! Ciao!

  • jajaja: imaginació per sobre de tot![Ofensiu]
    kispar fidu | 13-05-2005

    Com sempre: imaginació al poder! La creativitat està al capdamunt dels teus relats.
    Aquest concretament, podria ser una versió del tradicional Sant Jordi (amb un drac que se'n du les ovelles i un cop acabades s'emporta a la princesa; el cavaller que la va a salvar, etc...) però amb un toc característic: La bondat del drac i per què no, la seva ànima infantil encara (que es pot veure quan s'afegeix a jugar amb els vilstans del poble i quan al final es descobreix que en comptes de menjar-se el que s'emportava, jugava a l'uno amb els seus "convidats" i els utilitzava de companyia per no sentir-se sol i animar un xic l'ambient de la seva cova).

    jejeje
    Una bona versió!

    P.D: Bé, ara només em queda llegir-me el relat de "la recerca dels símbols de la mediterrànea". (buffff, 22 minuts! jejejje, es necessita temps! ;) ) Però pot trobar-se, oi?

    Apali doncs! Que vagi bé! ciao!
    Gemm@

  • aquest[Ofensiu]
    Ainoa | 08-05-2005 | Valoració: 8

    m'agradat mes que la rest, mes llarg, més imaginacio, més més.

  • UFF!![Ofensiu]
    pivotatomic | 05-05-2005

    Cavallers sense cavalls, dracs vegetarians, cavalls borratxos i drogadictes, princeses que juguen a l'Uno (`m'encanta l'UNO!!!)... uf!

    T'ho vaig dir una vegada, però t'ho repeteixo... si algun dia et vols vendre uns quants quilets d'aquestes tones d'imaginació que tens, te les compro al preu que diguis!

    El teu conte li hauria encanta al Groucho Marx!!

    Ah, una coseta... vegila uma mica amb les faltes d'ortografia... ;-)